Jump to content

Twee geluidssetjes op één geluidskaart?


Tjapie

Recommended Posts

Ik wil op mijn Creative Sound Blaster X-Fi Titanium graag twee geluidssetjes tegelijkertijd aansluiten. Nu moet ik steeds de groene uitgang veranderen, afhankelijk van welk setje ik gebruik. Nou werd er in een oud topic van mij verteld dat ik softwarematig kan zorgen dat ik twee geluidsuitgangen krijg, i.p.v. één (de groene). Ik heb hier even in gezocht de software van Creative, maar kon niks vinden :N Weet iemand hoe ik dit kan regelen?

En mocht dit lukken, is er dan ook een soort switch waarvan ik van 2x 2.1 (dus beide setjes hetzelfde geluid) naar een 4.2 opstelling kan gaan? Of eigenlijk een 4.1, want de ene subwoofer overstemt de andere sowieso :7

Alvast bedankt! :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, daar had ik ook naar gekeken! Maar gaat dat niet ten koste van de kwaliteit?

En softwarematig regelen lijkt me handiger. Ik kom wel in een schermpje met aansluitingen, maar ik kan daar niks aanklikken/veranderen?

Wel bedankt! :klap:

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, daar had ik ook naar gekeken! Maar gaat dat niet ten koste van de kwaliteit?

En softwarematig regelen lijkt me handiger. Ik kom wel in een schermpje met aansluitingen, maar ik kan daar niks aanklikken/veranderen?

Wel bedankt! :klap:

Hangt van de kwaliteit van zo'n splitsertje af, maar volgens mij gaat er geen kwaliteit verloren :) (indien je een beetje betrouwbaar splitsertje hebt gekocht)

Link to comment
Delen op andere websites

Als dit zelfs in de über simpele software van Realtek kan, lijkt het me nogal sterk dat het niet lukt in de Creative software.

Het enige probleem is dat ik niet weet hoe de settings werken in de Creative spullen. Qinx heeft volgens mij dezelfde geluidskaart als jij, misschien even contact met hem opzoeken?

Link to comment
Delen op andere websites

Als dit zelfs in de über simpele software van Realtek kan, lijkt het me nogal sterk dat het niet lukt in de Creative software.

Het enige probleem is dat ik niet weet hoe de settings werken in de Creative spullen. Qinx heeft volgens mij dezelfde geluidskaart als jij, misschien even contact met hem opzoeken?

Ja, ik begreep dat dat inderdaad gewoon softwarematig in te stellen is, ik kijk alleen niet goed geloof ik :7 Maar bedankt voor de tip, ik zal Qinx een pm sturen en mocht het alsnog niet werken, dan moet ik toch maar aan zo'n splittertje :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...