Jump to content

Monitor valt opeens uit na opstarten pc.


Bora268

Recommended Posts

ik start zoals elk ander gebruiker normaal de pc op,

en dan na de bios scherm valt mijn monitor opeens uit (zoals het normaal gesproken ook in slaapstand gaat)

opeens oranje licht en dan zwart beeld.

Bij computer zelf blijft het oranje licht van mijn hdd ook opeens bij oranje normaal knippert hij gewoon achter elkaar? ik heb ook de geheugen modules steeds op andere manier erin gezet misschien dat het daaraan lag?

maar jammer genoeg blijft het probleem zich voordoen.

alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

ik start zoals elk ander gebruiker normaal de pc op,

en dan na de bios scherm valt mijn monitor opeens uit (zoals het normaal gesproken ook in slaapstand gaat)

opeens oranje licht en dan zwart beeld.

Bij computer zelf blijft het oranje licht van mijn hdd ook opeens bij oranje normaal knippert hij gewoon achter elkaar? ik heb ook de geheugen modules steeds op andere manier erin gezet misschien dat het daaraan lag?

maar jammer genoeg blijft het probleem zich voordoen.

alvast bedankt.

Misschien is je videokaart kapot. Probeer eens een andere of gebruik de interne GPU als je er een hebt en die niet kapot is.

Link to comment
Delen op andere websites

probeer eens een ander beeldscherm op je pc, als die het wel doet moet je een nieuw scherm kopen zoniet

dan moet je kijken of hij het doet onderdeel voor onderdeel

ik heb mijn nvidia geforce 2 eruit gehaald en de originele nvidia vanta 16 mb erin gezet (waren beide AGP)

en het gebeurd nog steeds ik had gister-avond de moederbord eruit gehaald en de geheugen modules om te kijken welk pc- .. het was blijkbaar nu ik het weet is het pc-133 want ik ben van plan om moederbord,geheugen en processor en videokaart te vervangen en nu doet hij het niet meer?

hoe het dus gaat en de stappen die ik ondernomen heb:

-Pc start op

-Ik ga snel naar BIOS SETUP doe alles naar fabrieksinstellingen datum = 1999 gelijk weer.

-voor hij wilt overschakelen naar xp laad scherm valt beeldscherm uit zoals hij in slaapstand zou gaan

en de HDD oranje lichtje knippert niet meer en blijft constant op oranje en knippert niet meer zoals het MOET knipperen.

-soms red ik het net om in te loggen maar valt die weer uit :S

wat is het probleem :S

Even snel een edit: ik had wel toen ik de geforce 2 erin stopte een driver geinstalleerd wat officieel voor geforce serie 4 was maar er stond product supported geforce 2 mx blabla..

ik weet niet of het daaraan kan liggen want het valt zelf bij de bios opeens uit ?

gewoon na bepaalde seconden binnen een minuut valt die gewoon uit bijvoorbeeld 40 seconden precies bij die 40 seconden valt die uit, echt raar hopelijk kan iemand mij hierbij helpen!!!

Bewerkt: door Bora268
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een niet-ondersteunde resolutie ingesteld? Ga naar het opstartscherm d.m.v. F8 en selecteer VGA resolutie gebruiken.

Mvg,

Flitskikker

Dan zou hij het niet tot zijn inloggscherm redden, lijkt mij. Als een andere video kaart niet werkt, je soms wel tot het inlogscherm kan komen, denk ik dat je moederbord naar de kloten is.

Het beeldscherm is het volgens mij in ieder geval niet, anders zou hij nooit aan gaan staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een niet-ondersteunde resolutie ingesteld? Ga naar het opstartscherm d.m.v. F8 en selecteer VGA resolutie gebruiken.

Mvg,

Flitskikker

Dan zou hij het niet tot zijn inloggscherm redden, lijkt mij. Als een andere video kaart niet werkt, je soms wel tot het inlogscherm kan komen, denk ik dat je moederbord naar de kloten is.

Het beeldscherm is het volgens mij in ieder geval niet, anders zou hij nooit aan gaan staan.

juist wel, want dan kom hij op de laagt mogelijke resolutie te starten, iets wat elke monitor en videokaart gewoon aankan, van daaruit kun je het dan opnieuw instellen

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een niet-ondersteunde resolutie ingesteld? Ga naar het opstartscherm d.m.v. F8 en selecteer VGA resolutie gebruiken.

Mvg,

Flitskikker

Dan zou hij het niet tot zijn inloggscherm redden, lijkt mij. Als een andere video kaart niet werkt, je soms wel tot het inlogscherm kan komen, denk ik dat je moederbord naar de kloten is.

Het beeldscherm is het volgens mij in ieder geval niet, anders zou hij nooit aan gaan staan.

juist wel, want dan kom hij op de laagt mogelijke resolutie te starten, iets wat elke monitor en videokaart gewoon aankan, van daaruit kun je het dan opnieuw instellen

Maar als het niet aan de resolutie ligt, aangezien hij soms het inlogscherm te zien krijgt, wat voor nut heeft het dan om het op de laagst mogelijke resolutie op te starten?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook regelmatig problemen met mijn computer, waaronder een gelijkwaardige van deze. Bij mij is mijn moederbord half kapot.

Kun je in het BIOS komen? Misschien even de standaardinstellingen terugzetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Bij een kapotte voeding zou de hele mik mak toch gewoon uitvallen in plaats van dat hij aan blijft staan?

Nee, heb dit zelf al meerdere malen gehad. Exact dezelfde problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...