Jump to content

Vista: Kleuren fout


Alexxxxxxxxxx

Recommended Posts

Hoi, mijn vriend (die tijdelijk zonder internet zit) heeft een probleem; als hij zijn pc opstart en dan laad vista, maar dan staan de kleuren ingesteld op 16 bits of lager.

Dus elke keer als hij zijn pc aan zet moet hij die kleuren weer goed zetten. Is hier een oplossing voor?

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, mijn vriend (die tijdelijk zonder internet zit) heeft een probleem; als hij zijn pc opstart en dan laad vista, maar dan staan de kleuren ingesteld op 16 bits of lager.

Dus elke keer als hij zijn pc aan zet moet hij die kleuren weer goed zetten. Is hier een oplossing voor?

op toepassen drukken

Link to comment
Delen op andere websites

@ Hierboven: Ja gewoon via start menu en dan afsluiten.

op toepassen drukken

Denk je dat je grappig bent? :7

Bewerkt: door Alexxxxxxxxxx
Link to comment
Delen op andere websites

@ Hierboven: Ja gewoon via start menu en dan afsluiten.

op toepassen drukken

Denk je dat je grappig bent? :7

ehhm nee, ik ben serieus want jij bent als persoon dom geneog om dat te vergeten, maarja sorry dat ik probeerde te helpen, jij bent hier zelf ten slotte de expert, ga je op een ander forum als 1 of andere app gedragen en mensen slechte hulp bieden, jeez

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens op te starten op in Veilige modus en daar de instellingen te wijzigen. ;)

Tevens kun je de eerst geboden oplossing van wesley123 best serieus nemen, wie weet lost het het probleem op.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, mijn vriend (die tijdelijk zonder internet zit) heeft een probleem; als hij zijn pc opstart en dan laad vista, maar dan staan de kleuren ingesteld op 16 bits of lager.

Dus elke keer als hij zijn pc aan zet moet hij die kleuren weer goed zetten. Is hier een oplossing voor?

op toepassen drukken

OK doet hetzelfde als toepassen, maar sluit het venster ook af (anders zouden OK en Annuleren hetzelfde zijn), en al zou dit het probleem zijn, dan zouden de kleuren weer resetten naar 16 bits of lager wanneer hij het venster zou sluiten.

Ik zelf denk een virus. Heeft je vriend een virus scanner?

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft een virusscanner ja, maar als hij zijn computer opstart staan de kleuren op 16 bit, en moet hij deze weer goed zetten (dus staan ze als hij dat gedaan heeft goed), maar als hij zijn computer dan weer afsluit en dan weer aanzet staan de kleuren weer op 16 bit.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoi, mijn vriend (die tijdelijk zonder internet zit) heeft een probleem; als hij zijn pc opstart en dan laad vista, maar dan staan de kleuren ingesteld op 16 bits of lager.

Dus elke keer als hij zijn pc aan zet moet hij die kleuren weer goed zetten. Is hier een oplossing voor?

op toepassen drukken

OK doet hetzelfde als toepassen, maar sluit het venster ook af (anders zouden OK en Annuleren hetzelfde zijn), en al zou dit het probleem zijn, dan zouden de kleuren weer resetten naar 16 bits of lager wanneer hij het venster zou sluiten.

Ik zelf denk een virus. Heeft je vriend een virus scanner?

nee, ok doet niet hetzelfde, bij OK word het namelijk niet echt toegepast, het heet niet vor niks toepassen

Link to comment
Delen op andere websites

nee, ok doet niet hetzelfde, bij OK word het namelijk niet echt toegepast, het heet niet vor niks toepassen

Jawel, OK doet wel hetzelfde. Bij toepassen wordt het ook toegepast, maar kan je nog verder met andere settings.

Waarom zouden ze anders twee knoppen (OK en Annuleren) neerzetten, als ze beide hetzelfde doen?

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

nee, ok doet niet hetzelfde, bij OK word het namelijk niet echt toegepast, het heet niet vor niks toepassen

Jawel, OK doet wel hetzelfde. Bij toepassen wordt het ook toegepast, maar kan je nog verder met andere settings.

Waarom zouden ze anders twee knoppen (OK en Annuleren) neerzetten, als ze beide hetzelfde doen?

ja, leuk dat je dat zegt, waarom maken ze dan 2 dezelfde knoppen(Toepassen en okee) Als ik bij XP mijn thema wou veranderen en ik drukte alleen op okee kwam hij er inderdaad, maar als ik dan opneiuw startte, was hij weg, rara nu waar toepassen voor is, probeer maar, je zult het merken, probeer het maar met iets simpels als je screensaver, je zult merken dat hij bij de volgende keer opstarten weer terug is naar je vorige instelling

Link to comment
Delen op andere websites

Op OK = venster weg. Op Toepassen = venster is er nog, en er kan nog shit worden veranderd. Handig als je zeker wilt weten of een skin o.i.d. wel goed staat op jouw computer.

Heeft de computer van je vriend wel de goede drivers voor de videokaart geïnstalleerd? Dat kan ook handig zijn, en van het videokaartdriverprogramma dingen instellen kan ook. (Intel, nVidia, ATi)

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

ja, leuk dat je dat zegt, waarom maken ze dan 2 dezelfde knoppen(Toepassen en okee) Als ik bij XP mijn thema wou veranderen en ik drukte alleen op okee kwam hij er inderdaad, maar als ik dan opneiuw startte, was hij weg, rara nu waar toepassen voor is, probeer maar, je zult het merken, probeer het maar met iets simpels als je screensaver, je zult merken dat hij bij de volgende keer opstarten weer terug is naar je vorige instelling

Heb het gedaan, en mij is opgevallen dat de kleuren settings op 16-bits stonden. Hé, dat is grappig. Zo had ik ze ook gezet voor ik op OK drukte en m'n pc opnieuw opstartte. :duh:

Maar ik had een soort gelijk probleem, en dat was vanwege het feit dat m'n pc niet bepaald clean was. Dus adviseer ik dat je vriend voor de zekerheid Malwarebytes' Anti-Malware installeert en gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...