Jump to content

Internet op Linux Ubuntu

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

sinds gisteren heb ik op mijn computer Ubuntu Linux geïnstalleert. hierbij behoud ik mijn vista, dus kan ik hem dual booten. ik heb op mijn vista nog altijd internet, maar als ik hem boot als Ubuntu krijg ik plotsteling geen internet meer. Ook zegt hij dat er geen verbindingen zijn gevonden.

weet iemand hoe dit komt? Kan ik dit verhelpen? Ik heb Linux gedownload via de officiële website, en niet via LIVE-Cd of zo...

dank bij voorbaat,

Icer

Geplaatst:

Je moet de goeie drivers hebben zodat internet werkt. Wat voor internet adapter/netwerk kaart heb je?

Geplaatst:

Je moet de goeie drivers hebben zodat internet werkt. Wat voor internet adapter/netwerk kaart heb je?

hallo,

sorry maar ik weet niet echt welke adapter kaart ik heb. kan ik hem opsporen met "flitskikker infotool?"

Geplaatst:

Flitskikker InfoTool draait niet op Linux. Misschien in Wine, maar dat hebt ik niet getest.

@Nemean^inf: Word je weer actief? :D

Geplaatst:

Flitskikker InfoTool draait niet op Linux. Misschien in Wine, maar dat hebt ik niet getest.

@Nemean^inf: Word je weer actief? :D

nee nee, ik heb vista nog! als ik hem afsluit, kan ik kiezen om vista op te starten of linux ;)

Geplaatst: (bewerkt)

dit is mijn netwerkkaart:

[table=border]networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0) (Ethernet 802.3), Broadcom 802.11g-netwerkadapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.1.4, MAC: 00:21:00:6C:7B:A3, DHCP: 192.168.1.1[/table]

Bewerkt: door Flitskikker
Tabel gefikst
Geplaatst: (bewerkt)

dit is mijn netwerkkaart:

[table=border]networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8168C(P)/8111C(P) Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0) (Ethernet 802.3), Broadcom 802.11g-netwerkadapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 192.168.1.4, MAC: 00:21:00:6C:7B:A3, DHCP: 192.168.1.1[/table]

http://www.realtek.com/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=5&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false#RTL8111B/RTL8168B/RTL8111/RTL8168%3Cbr%3ERTL8111C/RTL8111CP/RTL8111D%28L%29%3Cbr%3ERTL8168C/RTL8111DP/RTL8111E%3Cbr%3ERTL8105E

Je moet deze hebben: LINUX driver for kernel 2.6.x and 2.4.x (Support x86 and x64)

Welke mirror je wilt moet je zelf uitzoeken, bij mij zijn ze alle 3 sloom. Volgens mij heeft dat bedrijf een paar goedkope servertjes staan in hun kantoor @ Taiwan. :puh:

Bewerkt: door ikt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...