Jump to content

Pc maakt soms ratel geluiden


Shotyoudie

Recommended Posts

Hey,

Mijn pc maakt sins vandaag harde ratel geluiden (niet van CPU maar van de voeding).

Ik heb mijn pc opengemaakt om te kijken of ik iets zag aan de ventilators (want

ik heb al vaker een draadje tussen een ventilator gehad) maar ik kon niks vinden.

Nu heb ik de pc weer aangezet en hem het tijdens het opstarten hoorde ik het weer en ik zag nog steeds niks :(

Misschien komt het omdat hij vanmorgen niet opstarten i.v.m. een verlengsnoer die maar half de stroom leverde,

Toen ik een andere verlengsnoer had gepakt en hem weer opstarte stond er iets van overclocking? en moest ik een setup doen.

kan dit kwaat voor mijn pc ?

~Shotyoudie

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De voeding kan aan het einde van zijn latijn zijn of de lagers van de ventilatoren kunnen versleten zijn. Is het geluid storend? of valt het alleen op als je goed luistert?

Link to comment
Delen op andere websites

Dit kan verschillende oorzaken hebben. De voeding kan aan het einde van zijn latijn zijn of de lagers van de ventilatoren kunnen versleten zijn. Is het geluid storend? of valt het alleen op als je goed luistert?

Storend. en als ik me hand onder de ventilator hou stopt ie ermee.

en btw mijn pc is 2 jaar oud ongeveer.

Bewerkt: door shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Hey,

Mijn pc maakt sins vandaag harde ratel geluiden (niet van CPU maar van de voeding).

Ik heb mijn pc opengemaakt om te kijken of ik iets zag aan de ventilators (want

ik heb al vaker een draadje tussen een ventilator gehad) maar ik kon niks vinden.

Nu heb ik de pc weer aangezet en hem het tijdens het opstarten hoorde ik het weer en ik zag nog steeds niks boos.gif

Misschien komt het omdat hij vanmorgen niet opstarten i.v.m. een verlengsnoer die maar half de stroom leverde,

Toen ik een andere verlengsnoer had gepakt en hem weer opstarte stond er iets van overclocking? en moest ik een setup doen.

kan dit kwaat voor mijn pc ?

~Shotyoudie

aw

Bewerkt: door musii42
Link to comment
Delen op andere websites

Kijk of de ventilator goed vast zit, misschien trilt je ventilator zichzelf los. Schroef ze eens aan zou ik zeggen :puh:

Dat is niet zo makkelijk als dat je zegt de voeding opendraaien. en hij is net weer begonne met ratelen word er helemaal gek van :cry:

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk of de ventilator goed vast zit, misschien trilt je ventilator zichzelf los. Schroef ze eens aan zou ik zeggen :puh:

Dat is niet zo makkelijk als dat je zegt de voeding opendraaien. en hij is net weer begonne met ratelen word er helemaal gek van :cry:

Kijk eens of je je computer/voeding even kan schoonblazen/uitzuigen, ik had het probleem dat mijn PC ontiegelijk veel herrie maakte, dit kwam omdat er 2 kilo stof in de fan van de CPU zat. Ik heb de fan eruit gehaald, schoongeblaast en nu is mijn PC weer doodstil. Wat is eigenlijk je PC?

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...