Jump to content

Goed foto bewerkingsprogramma

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed foto bewerkingsprogramma. Ik heb qua sortware op dit vlak geen kaas gegeten, en alle hulp is welkom. Het programma moet in staat zijn CR2 (RAW) foto's in te lezen, te bewerken en weg te schrijven naar jpg. Het liefst heb ik natuurlijk een gratis programma. Mocht er een goed programma zijn wat echter betaald is, tip me er gewoon over. Misschien haal ik wel een betaald pakket in huis.

Het moet geen Photoshop achtig programma zijn. Die zijn veel te duur en bevatten te veel opties en fratsen voor het simpel bewerken van wat vakantiefoto's e.d. Het liefst heb ik een simpel/eenvoudig maar tegelijkertijd goed programma.

Wie o wie kan mij helpen.

PS: Google Picasa valt af, dat programma doet maar waar het zelf zin in heeft en bewerkt alle foto's uit eigen houtje en maakt ze dan ook nog eens lelijker i.p.v. mooier.

Geplaatst: (bewerkt)

ACDSee Pro bevalt mij erg goed. :) Het vervangt de Windows Viewer en heeft meer funcites. Start net zo snel op als Windows Viewer. De normale versie (er is een quick view, met minder functies, maar dit kun je gewoon uitzetteb) start even snel op. De edit-mode is snel te bereiken. Snel makkelijk retoucheren kan ook. Converteren kan ook makkelijk, je kunt ook een hoop foto's tegelijk converteren (en tegelijk ook resizen, wat effecten toevoegen of tekst).

Het kost wel 60 euro ofzo (de oude versie ik gebruik), maar ik heb nog geen programma gevonden die gratis is en hetzelfde doet.

Via Google ben ik dit programma tegengekomen: http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm Volgens digg.com is het een prima (gratis) vervanger van ACDSee, alleen weet ik niet welke.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Bedankt Ikt, 60 euro is geen rib uit je lijf en als het écht goed is, zeker het overwegen waard. Ik ga eens google'n op dat programma. :tu:

Geplaatst:

ik zie overal hier het prog

paint.net

zoek.dat eens, freeware

Zuigt.

Je zou Lightroom kunnen proberen. Is gemaakt om veel foto's te verwerken en kan met veel formaten overweg.

Geplaatst:

Ik neem aan dat je een programma zoekt dat voor Windows is? Anders wist ik er nog wel :puh:

Anyway, misschien heb je hier en hier nog wat aan.

Geplaatst:

Allemaal bedankt jongens. Ik heb het programma van Ikt geprobeerd en het is werkelijk precies wat ik zocht. Het programma kan goed overweg met mijn CR2 bestanden en laden gaat snel, in tegenstelling tot andere programma's die 5 seconden doen over het renderen van een foto. :duh:

Nogmaals bedankt allemaal voor de hulp. Problem solved.

Geplaatst:

Photoshop CS5?

Het probleem is al opgelost. Tevens heeft Sprunk aan te geven niet met Photoshop te willen werken. ;)

Geplaatst:

Illegaal wel ja, maar legaal niet.

Zo kost photoshop meer dan 1000 euro.

Geplaatst:

Let op het stukje waar Sprunk zegt; Problem Solved.

Overigens is Gimp niet echt iets wat Sprunk zou zoeken, denk ik. Is denk ik iets te ingewikkeld.

Geplaatst:

Photoshop ook, maar ik gaf nog een andere suggestie voor hem behalve die anderen.

Geplaatst:

Allemaal bedankt jongens. Ik heb het programma van Ikt geprobeerd en het is werkelijk precies wat ik zocht. Het programma kan goed overweg met mijn CR2 bestanden en laden gaat snel, in tegenstelling tot andere programma's die 5 seconden doen over het renderen van een foto. :duh:

Nogmaals bedankt allemaal voor de hulp. Problem solved.

Goed om te horen. ^_^ Welk programma eigenlijk? ACDSee of de gratis variant ervan?

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...