Jump to content

Installeren van nieuwe PC

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een PC gekocht, maar er staat niets op. Als ik hem opstart, staat er BOOT FROM CD, dus er staat helemaal niets op. Dus ik vroeg me af of er me iemand kan helpen met het installeren van deze PC tot een soepel en stabiel systeem. Ik wil Windows XP. Processor Celeron, 512 RAM (binnenkort updaten) Videokaart 128 mb (binnenkort updaten). Als ik moet doen BOOT FROM CD (met windows cd) wil dat dan zeggen dat ook alle drivers weg zijn? Want die verkoper heeft hem juist geformatteerd.

Greetz

Geplaatst:

Daarvoor moet je dus een Windows XP DVD hebben. Misschien dat het ook lukt op een USB Flash ding, maar dan zal je maar op iemand anders moeten wachten die hierop antwoord kan geven. De drivers zijn gewoon op het internet te verkrijgen, al moet je hiervoor eerst wel weten wat je zoekt. Heb je ook geen handel met cd's gekregen van de verkoper?

Geplaatst:

Daarvoor moet je dus een Windows XP DVD hebben. Misschien dat het ook lukt op een USB Flash ding, maar dan zal je maar op iemand anders moeten wachten die hierop antwoord kan geven. De drivers zijn gewoon op het internet te verkrijgen, al moet je hiervoor eerst wel weten wat je zoekt. Heb je ook geen handel met cd's gekregen van de verkoper?

De PC is gebruikt en de vorige gebruiker heeft hem helemaal geformatteerd. Dus ik moet gwn XP installeren en dan de drivers via internet halen en de pc zal werken naar behoren?

Geplaatst:

De PC is gebruikt en de vorige gebruiker heeft hem helemaal geformatteerd. Dus ik moet gwn XP installeren en dan de drivers via internet halen en de pc zal werken naar behoren?

Jep, installeren vanaf niets is niet zo moeilijk. Gentoo werkend krijgen is pas echt moeilijk. Maar oké, Windows XP installeren (je wordt door de setup er doorheen geloodst), drivers van het internet plukken: videokaart is belangrijk (ATi: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx nVidia: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk), netwerkkaart is belangrijk (maar die werkt meestal prima automatisch als je een interne netwerkkaart hebt, en een audiokaart, zelfde verhaal als hierboven. Dan antivirus (Avast! Antivirus, is redelijk licht en goed voor ouwe PC's) installeren. En gaan met die banaan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...