Jump to content

Slechts 1/3 geheugen herkend


rakker126

Recommended Posts

Wij kunnen hier niet ruiken wat er kapot is, moederbord of RAM. Haal alle latjes eruit, en probeer ze één voor één in elk socket. Als de pc alleen opstart bij één bepaald socket, ligt het aan het moederbord. Als de pc alleen opstart met één RAM latje, dan zijn de andere 2 kapot.

Dus, eerst alle drie de latjes in socket 1, daarna in socket 2, en daarna weer in socket 3.

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk is er inderdaad iets kapot, of wordt het geheugen niet ondersteunt.. Ik denk dat je het beste kunt doen wat Hayte zegt, en dan alles netjes hier posten, dan kunnen we je verder helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

nu je het zegt galiorix, ja komt mij ook bekend voor. Rakker heeft een i7, dat weet ik sowieso ff uit mijn hoofd, en dat was bij de vorige ook. Volgens mij had het iets met ECC te maken.

@Tser; Reset allereerst je bios instellingen eens, dit kan het probleem al verhelpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de BIOS gereset en vanuit de BIOS gekeken (MSI Eclipse) hoeveel er herkend wordt: de volle zes gigabyte. Wanneer ik in Windows 64 bits kijk wordt echter maar twee gigabyte gezien...

Link to comment
Delen op andere websites

Ergo: het is een softwarematig probleem. Dat word Windows opnieuw installeren, vrees ik.

Is er toevallig een andere manier om nog te controleren of het geheugen wel werkt in een ander programma?

Link to comment
Delen op andere websites

Als je geheugen in Windows niet wordt herkend, word het sowieso in geen ander programma herkend aangezien Windows die informatie in (bijna) alle gevallen aan de programma's levert, om het zo maar even te zeggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...