Jump to content

Privé PC samenstellen


LSDesign

Recommended Posts

Budget: 400 tot 700 euro

Doel: Om spellen zoals Just Cause 2, GTA IV, Need for Speed: Shift e.d.

op hun hoogst te spelen, ook wil ik dat Photoshop er goed op kan draaien.

Desktop of laptop: Destkop

Merk pc of samengesteld: Het liefst merk pc, ik ben niet zo'n computernerd :puh:

Benodigde randapparatuur: DVD-brander, HDD 640GB

Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Misschien een beeldscherm

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: nVidia

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: bedrijf

Extra koeling (voor overklokken)?: Misschien

Link to comment
Delen op andere websites

400 tot 700 is een redelijk grote range. Wees daar alsjeblieft wat concreter in. Ik zou nu namelijk gewoon een pc van 700 euro geven. Ook "misschien" een beeldscherm. Wil je er eentje nou of niet? Wil je dat wel, dan heb je pech, daar is het budget niet groot genoeg voor (uitgaande van 700). Ook zeg ik alvast dat je maar beter voor een samengestelde kan gaan. Krijg je beter waar voor je geld, geen onzin troep OEM software, support (garantie enzo) blijft gewoon hetzelfde, je krijgt nog steeds een complete CD. Alleen een paar verschillen; je moet zelf het OS erop gooien (al kan een kip dit nog), je hebt geen last van digibetische support mensjes, en je krijgt een waarschijnlijk betere kast, helaas zonder mooie OEM stickers enzo.

Overigens is een NVidia systeem ook een slecht idee. Kost te veel in verhouding met ATi, zijn luider dan ATi graka's, en verbruiken ook meer.

Maar ik geef je maar wat tips, als je er iets mee wilt doen hoor ik het wel, dan maak ik (of een ander) een systeem voor je. (mits je dat dan wilt, natuurlijk)

Link to comment
Delen op andere websites

Met dit budget kun je een gamebak wel vergeten. Als er geen nieuw beeldscherm moet komen kun je nog wel aandig slagen met een AM3 systeem of eventueel een Intel 1156 systeem, maar als er wel een nieuw scherm moet komen blijft er te weinig geld over om een game bak te maken. Even een grof lijstje:

- AMD CPU en moederbord: 230

- Geheugen: 100

- GTX260: 160

Dan zit je al aan bijna 500. Dan moet er nog een voeding bij (60) en een kast (50), een HDD (60) en DVD (20) dus een beeldscherm kun je wel vergeten.

>>> Door Flitskikker: Vergeet ook niet de 50€ assemblagekosten ;)<<<

Link to comment
Delen op andere websites

400 tot 700 is een redelijk grote range. Wees daar alsjeblieft wat concreter in. Ik zou nu namelijk gewoon een pc van 700 euro geven. Ook "misschien" een beeldscherm. Wil je er eentje nou of niet? Wil je dat wel, dan heb je pech, daar is het budget niet groot genoeg voor (uitgaande van 700). Ook zeg ik alvast dat je maar beter voor een samengestelde kan gaan. Krijg je beter waar voor je geld, geen onzin troep OEM software, support (garantie enzo) blijft gewoon hetzelfde, je krijgt nog steeds een complete CD. Alleen een paar verschillen; je moet zelf het OS erop gooien (al kan een kip dit nog), je hebt geen last van digibetische support mensjes, en je krijgt een waarschijnlijk betere kast, helaas zonder mooie OEM stickers enzo.

Overigens is een NVidia systeem ook een slecht idee. Kost te veel in verhouding met ATi, zijn luider dan ATi graka's, en verbruiken ook meer.

Maar ik geef je maar wat tips, als je er iets mee wilt doen hoor ik het wel, dan maak ik (of een ander) een systeem voor je. (mits je dat dan wilt, natuurlijk)

Ok, laat die nVidia maar zitten dan, en een samengestelde pc maakt dan ook niet meer zoveel uit.

BTW, Mijn ouders betalen de pc zelf, en ik het beeldscherm, dus ik praat over 700 euro voor de pc alleen.

Bewerkt: door LSDesign
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Das een goeie, maar waar kan ik CD's in doen in die kast?

Voor bovenaan zie je drie horizontale stroken, die kun je er elk uitduwen en een schijfstation erin plaatsen. In totaal kun je er dus drie kwijt, en daaronder is ruimte voor 2 casefans. Ikzelf heb deze kast ook en er twee lichtgevende casefans in gedaan, ziet d'r wel leuk uit :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...