Wu-Zi-Mu Geplaatst: 15 mei 2010 Rapport Geplaatst: 15 mei 2010 Ik heb nu een systeem gemaakt waarmee ik de auto's te koop kan zetten etc. Hij laad de auto's wel, met de juiste coordinaten en model, maar hij laad niet de goede beschrijving. Hij laadt de beschrijving van de volgende auto. Bijv. Auto 1 leest de beschrijving van Auto 2. Dus als ik instap bij Auto 1 dan zie ik de beschrijving van auto 2. Ik dacht dat het aan mijn aantal auto's die ik wil laten spawnen in het scrpt. Ik heb die gelijk staan met het aantal auto's dat ik ook heb. Ik heb wel alles goed qua strings, floats etc. Het bericht wat het verkeerde bericht laat zien klopt ook. Want het vehicleid klopt wel. En de beschrijving wordt aangevraagd met hetzelfde ID. In mijn file is niks mis. Dus zou het dan toch aan het laden liggen?? Reageren
Ophion Geplaatst: 16 mei 2010 Rapport Geplaatst: 16 mei 2010 Zou je het stukje script waar hij informatie uit een bestand gaat lezen even willen posten? Groetjes, Jeroen. Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 16 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 16 mei 2010 (bewerkt) Alstublieft new arrCoords[29][64]; new strFromFile2[256]; new File: file = fopen("vehicle.cfg", io_read); if (file) { new idx; while (idx < sizeof(VehicleInfo)) { fread(file, strFromFile2); split(strFromFile2, arrCoords, ','); VehicleInfo[idx][vModel] = strval(arrCoords[0]); VehicleInfo[idx][vLocationX] = floatstr(arrCoords[1]); VehicleInfo[idx][vLocationY] = floatstr(arrCoords[2]); VehicleInfo[idx][vLocationZ] = floatstr(arrCoords[3]); VehicleInfo[idx][vAngle] = floatstr(arrCoords[4]); VehicleInfo[idx][vColor1] = strval(arrCoords[5]); VehicleInfo[idx][vColor2] = strval(arrCoords[6]); strmid(VehicleInfo[idx][vName], arrCoords[7], 0, strlen(arrCoords[7]), 255); strmid(VehicleInfo[idx][vOwner], arrCoords[8], 0,strlen(arrCoords[8]), MAX_PLAYER_NAME); VehicleInfo[idx][vValue] = strval(arrCoords[9]); strmid(VehicleInfo[idx][vLicense], arrCoords[10], 0, strlen(arrCoords[10]), 255); VehicleInfo[idx][vOwned] = strval(arrCoords[11]); VehicleInfo[idx][vLocked] = strval(arrCoords[12]); printf("VehicleInfo:%d Owner:%s License:%s Model %d",idx,VehicleInfo[idx][vOwner],VehicleInfo[idx][vLicense],VehicleInfo[idx][vModel]); idx++; } fclose(file); } else { printf("ERROR LOADING VEHICLES! FILE NOT FOUND"); } Edit: Als ik de auto destroy en dan weer laat spawnen, is het wel de juiste beschrijving en het model is verandert. Dan klopt de beschrijvng wel. De rest klopt ook. Het is het model wat fout gaat. Heeft dat iets te maken met het lezen van een nieuwe regel? Bewerkt: 16 mei 2010 door Wu-Zi-Mu Reageren
Ophion Geplaatst: 17 mei 2010 Rapport Geplaatst: 17 mei 2010 Probeer het eens met een loop in plaats van een while statement. Verwijder ook de oude 'new idx;'. for(new idx = 0; idx < sizeof(VehicleInfo); idx++) { // De code die normaal tussen de while statement staat. } Groetjes, Jeroen. Reageren
Wu-Zi-Mu Geplaatst: 21 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 (bewerkt) Sorry voor de late reactie, Ik heb dat gedaan, maar nu spawn hij alleen de vehicles met een even ID. ID's met een oneven getal worden niet gespawned. EDIT: Nog steeds hetzelfde probleem... EDIT2: Fixed. Ik laat ze spawnen, dan verwijder ik ze en laat ik ze opnieuw spawnen. Bewerkt: 21 mei 2010 door Wu-Zi-Mu Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.