Jump to content

Error na overklokken


TheBestOf GTA-Games

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb laatst mijn computer overklokt, alleen nu krijg ik elke keer als ik opstart deze melding: reboot and select proper boot device

or insert boot media in selected boot device and press a key.

Dan moet ik bij mij pc de aan/uit knop indrukken zodat hij opnieuw opstart en dan moet ik in het bios Load Fail-safe defaults aanklikken dan op f10 klikken dan weer naar het bois gaan mijn processor weer overklokken en instellen dat ik met mijn hdd wil booten ( mijn hdd is een 4s-Samsung HD161HJ).

Ik heb al een keer het bios gereset (door de biosbatterij uit het mobo te halen) maar ook dat werkte niet

Verder is mijn processor een: Intel Pentium Dual E2140 1.60GHz en ik overklok hem telkens naar 2.20 GHz

Mijn pc word verder ook niet te warm en de processor kan 2.20 GHz ook aan dus ik weet verder niet waar het probleem aan licht?

Kan iemand mij helpen?

Mvg TBOGG

Bewerkt: door TheBestOf GTA-Games
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik heb laatst mijn computer overklokt, alleen nu krijg ik elke keer als ik opstart deze melding: reboot and select proper boot device

or insert boot media in selected boot device and press a key.

Dan moet ik bij mij pc de aan/uit knop indrukken zodat hij opnieuw opstart en dan moet ik in het bios Load Fail-safe defaults aanklikken dan op f10 klikken dan weer naar het bois gaan mijn processor weer overklokken en instellen dat ik met mijn hdd wil booten ( mijn hdd is een 4s-Samsung HD161HJ).

Ik heb al een keer het bios gereset (door de biosbatterij uit het mobo te halen) maar ook dat werkte niet

Verder is mijn processor een: Intel Pentium Dual E2140 1.60GHz en ik overklok hem telkens naar 2.20 GHz

Mijn pc word verder ook niet te warm en de processor kan 2.20 GHz ook aan dus ik weet verder niet waar het probleem aan licht?

Kan iemand mij helpen?

Mvg TBOGG

Vind je het gek, je maakt een sprong van 600MHz, dat is veel te veel, dat is 60x zoveel als dat je max per keer zou moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus als ik dalijk weer die error krijg en dan heletijd opnieuw opstarten en dan heletijd kleine stapjes erbij zou doen zou ik dan geen error meer krijgen ? :$

Bewerkt: door TheBestOf GTA-Games
Link to comment
Delen op andere websites

Dus als ik dalijk weer die error krijg en dan heletijd opnieuw opstarten en dan heletijd kleine stapjes erbij zou doen zou ik dan geen error meer krijgen ? :$

ja, je meot niet zulke enorme stappenmaken, je gooit er bijna het dubbele MHz bij, je had hem in feite nu gewoon al naar de tering kunnen helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het net in stapjes gedaan en ik merkte dat zodra ik de 2.00 GHz bereikte dat ik dan die error kreeg.

Hoe kan ik toch hoger gaan zonder die error te krijgen?

Mvg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het net in stapjes gedaan en ik merkte dat zodra ik de 2.00 GHz bereikte dat ik dan die error kreeg.

Hoe kan ik toch hoger gaan zonder die error te krijgen?

Mvg

wss niet, of je meot een niew moederbord etc. nemen

Verder is gewoon te adviseren om gewoon dan voor een nieuwe pc te gaan, de CPU die je gebruikt is zodanig verouderd dat hij gewoon niet meer voldoet.

Waarom wil je eigenlijk overclcoken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb het net in stapjes gedaan en ik merkte dat zodra ik de 2.00 GHz bereikte dat ik dan die error kreeg.

Hoe kan ik toch hoger gaan zonder die error te krijgen?

Mvg

wss niet, of je meot een niew moederbord etc. nemen

Verder is gewoon te adviseren om gewoon dan voor een nieuwe pc te gaan, de CPU die je gebruikt is zodanig verouderd dat hij gewoon niet meer voldoet.

Waarom wil je eigenlijk overclcoken?

Nieuwe pc zal niet gaan ik zit nogal krap en mijn CPU was best traag dus daarom ging ik hem overklokken

Link to comment
Delen op andere websites

computer.gifComputer

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
  • Computermodel: MS-7379
  • Computernaam: ******-PC
  • Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD
  • Model: MS-7379
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: Default System BIOS, versie V7.1
  • Aansluitingen:
  • Poorten:

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Pentium® Dual CPU E2140 @ 1.60GHz
  • Kloksnelheid: 1992 MHz
  • Socket: CPU 1

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 4095 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (SDRAM, DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), FAT32 (J:)
  • Grootte: 298,06 GB (76,63 GB (C:) + 72,42 GB (D:) + 149,01 GB (J:) )
  • Vrije ruimte: 180,55 GB (9,44 GB (C:) + 69,55 GB (D:) + 101,56 GB (J:) )

drives.gifStations

  • Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Lokale harde schijf, K: Verwisselbare schijf
  • Model(len): A: Onbekend, C: SAMSUNG HD161HJ ATA Device IDE, D: Generic USB SD Reader USB Device USB, E: Optiarc DVD RW AD-5170A ATA Device, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Generic USB CF Reader USB Device USB, K: Onbekend

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: High Definition Audio-apparaat

videocard.gifVideokaart

  • Model: NVIDIA GeForce 8500 GT
  • Beeldprocessor: GeForce 8500 GT (0x0421)
  • Geheugengrootte: 512 MB VRAM
  • Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 8.16.11.9107

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen niet-PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1280x960
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: Microsoft PS/2-muis
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: PS/2

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Standaard-PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) (Ethernet 802.3)
  • Adressen:

directx.gifDirectX

  • Versie: 11.0

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows 7 Ultimate & Windows XP Gamers Edition (Dual-Boot)
  • Versie: 6.1.7600 & 3.1
  • Service Pack: Onbekend

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Ik heb zoals je ziet mn kloksnelheid net onder de 2.00GHz maar ik wil hem graag zo hoog mogelijk :clown:

Bewerkt: door TheBestOf GTA-Games
Link to comment
Delen op andere websites

Stresstest je hem uberhaupt wel?

Ja ik heb het een keer gedaan met intel burn test en prime95 en tempraturen kijk ik met everest ultimate en real temp alles een dag aan laten staan op 2.20 GHz en alles ging goed

Bewerkt: door TheBestOf GTA-Games
Link to comment
Delen op andere websites

Stresstest je hem uberhaupt wel?

Ja hoezo ?

waarmee en hoe lang?

Ik kan me neit voorstellen dat jij in zo'n korte tijd je pc 40 keer opnieuw hebt opgestart en goed hebt getest

Link to comment
Delen op andere websites

Stresstest je hem uberhaupt wel?

Ja hoezo ?

waarmee en hoe lang?

Ik kan me neit voorstellen dat jij in zo'n korte tijd je pc 40 keer opnieuw hebt opgestart en goed hebt getest

Waarmee en hoelang kijk mn vorige post

enne ik had dat al gedaan een tijdje geleden toen ik begon met overklokken

Link to comment
Delen op andere websites

Stresstest je hem uberhaupt wel?

Ja hoezo ?

waarmee en hoe lang?

Ik kan me neit voorstellen dat jij in zo'n korte tijd je pc 40 keer opnieuw hebt opgestart en goed hebt getest

Waarmee en hoelang kijk mn vorige post

enne ik had dat al gedaan een tijdje geleden toen ik begon met overklokken

Waarschijnlijk loop je tegen een wall aan of wil je RAM niet verder.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...