Jump to content

Error na overklokken


TheBestOf GTA-Games

Recommended Posts

Hoezo wil mn RAM niet verder :$

En is er iets om nu toch verder te kunnen overklokken zonder heletijd die error?

Ik kreeg net onder de 2.00GHz ook weer die error en dus had ik hem niet meer overklokt en gwn op 1.60GHz laten staan druk ik op f10 zodat alles opslaat en opnieuw opstart krijg ik weer de error terwijl ik niet eens heb overklokt

en als ik dan in het bios kijk dtaat er i.p.v. Mijn hdd USB: generic USB

Hoe krijg ik dit weg:O?

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit hier echt te huilen van de tips van de troubleshooters. Gewoon allemaal standaard onzin praat van iemand die geen of weinig ervaring heeft met overclocken.

In de originele post staat dit: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Dit wijst erop dat de computer de hardeschijven niet kan vinden. Dit kan aan vele dingen liggen, maar als je lekker hoog gaat overclocken en lekker je FSB opschroeft, weet ik in ieder geval zeker dat de HDD controllers gek doen. De controllers van de harde schijven zijn ook gelinkt aan de FSB. Als je simpelweg de FSB opschroeft, gaat de rest van het systeem ook mee. Dus ook de HDD's, DVD Lezers en diskettestations. Dan kom je te hoog voor die dingen en werken ze eventjes niet meer. Oplossing: de kloksnelheid van die dingen vastleggen (ligt aan moederbord of het mogelijk is) of een lagere overclock accepteren.

Hopelijk is dit de goede analyse :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit hier echt te huilen van de tips van de troubleshooters. Gewoon allemaal standaard onzin praat van iemand die geen of weinig ervaring heeft met overclocken.

In de originele post staat dit: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

Dit wijst erop dat de computer de hardeschijven niet kan vinden. Dit kan aan vele dingen liggen, maar als je lekker hoog gaat overclocken en lekker je FSB opschroeft, weet ik in ieder geval zeker dat de HDD controllers gek doen. De controllers van de harde schijven zijn ook gelinkt aan de FSB. Als je simpelweg de FSB opschroeft, gaat de rest van het systeem ook mee. Dus ook de HDD's, DVD Lezers en diskettestations. Dan kom je te hoog voor die dingen en werken ze eventjes niet meer. Oplossing: de kloksnelheid van die dingen vastleggen (ligt aan moederbord of het mogelijk is) of een lagere overclock accepteren.

Hopelijk is dit de goede analyse :puh:

Hoe kan ik kijken of ik de kloksnelheid van mn hdd's dvd lezers enz kan vast leggen?

edit :in het bios staat wel iets van FSB/Memory ratio heeft het daar iets mee te maken?

En even voor de duidelijkheid is hier een foto van mijn bios

Klik

En hier een foto van mijn frequency/voltage control in het bios (hier staat dat FSB/Memory ratio)

Klik

Mvg

Bewerkt: door TheBestOf GTA-Games
Link to comment
Delen op andere websites

Blijkbaar kan dat niet in jouw BIOS. Kun je misschien de multipliers verhogen? Meer snelheid, FSB blijft hetzelfde, dus een stabiele computer voor zover dat gaat. Ligt aan je moederbord hoe hoog je komt met je FSB zonder problemen met andere stuff. Ook zie ik dat je fsb:memory verhouding niet 1:1 is, probeer het eens 1:1 te krijgen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Blijkbaar kan dat niet in jouw BIOS. Kun je misschien de multipliers verhogen? Meer snelheid, FSB blijft hetzelfde, dus een stabiele computer voor zover dat gaat. Ligt aan je moederbord hoe hoog je komt met je FSB zonder problemen met andere stuff. Ook zie ik dat je fsb:memory verhouding niet 1:1 is, probeer het eens 1:1 te krijgen :)

lager als 1:1.66 Krijg ik hem niet

En waar zou ik de multipliers kunnen verhogen?

mvg

Bewerkt: door TheBestOf GTA-Games
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou het overklokken uit je hoofd zetten, de BIOS is te beperkt om goed mee aan de slag te kunnen en je zult constant tegen dit soort fouten aan lopen als je met hetzelfde spul aan blijft kloten. Helaas pindakaas.

>>> Door Thundercover: Zijnoot: Bovenstaande topic-hijacking-posts verwijderd. Vraag is inmiddels hier gesteld en beantwoord.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...