gta master 1 Geplaatst: 17 mei 2010 Rapport Geplaatst: 17 mei 2010 (bewerkt) Hallo, Ik wil graag sound sensetive Led's aan mijn speakers bouwen. Dus dat de LED's op het geluid reageert. Ik heb een Phillips MCM510 als audiosysteem met 25 watt volgens beslist.nl. RMS-vermogen (Watt) | 25 Watt Ik heb via een beetje vage tut op internet deze schakeling gemaakt (ik heb het 1 keer getekend, de stereo heeft in het echt 2 speakers..): http://img535.imageshack.us/img535/5336/schakeling.png Gaat het wel lukken met deze schakeling? Of komt er dan te veel stroom door de led, of is hij dan wel sound sensitive? Of heb ik hier een Sound controller voor nodig? ZO ja hoeveel kosten die? Alvast bedankt, GTA Master 1, Bewerkt: 18 mei 2010 door Thundercover Reageren
ikt Geplaatst: 17 mei 2010 Rapport Geplaatst: 17 mei 2010 Het gaat moeilijk lukken als je alleen maar LEDs tussen de draden stopt: Ze weten niet wanneer ze aan of uit moeten: je zult een of andere controller moeten hebben die het geluid analyseert. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2010 Het gaat moeilijk lukken als je alleen maar LEDs tussen de draden stopt: Ze weten niet wanneer ze aan of uit moeten: je zult een of andere controller moeten hebben die het geluid analyseert. Zoals deze? Klik Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 17 mei 2010 Rapport Geplaatst: 17 mei 2010 Nou.. Speakers werken met stroompulsen, die versterken de elektromagneet en zo krijg je geluid. Dus als je die LEDs in serie zet met je speakers krijgen je LEDs dezelfde pieken en zouden ze sound reactive moeten zijn.. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2010 Nou.. Speakers werken met stroompulsen, die versterken de elektromagneet en zo krijg je geluid. Dus als je die LEDs in serie zet met je speakers krijgen je LEDs dezelfde pieken en zouden ze sound reactive moeten zijn.. Daarom dacht ik dus ook dat het werkt . Maar ik ben niet helemaal zeker.. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 17 mei 2010 Rapport Geplaatst: 17 mei 2010 Zoals in de OP getekend staat de LED parallel hé? Reageren
gta master 1 Geplaatst: 17 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 17 mei 2010 Zoals in de OP getekend staat de LED parallel hé? LED is Parallel, ja. Eventueel een schakelaartje tussen zodat hij ook uit gezet kan worden... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.