Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Sabre Stock Car

by Luzhin2.4

Info:

De Sabre is omgebouwd tot stock car:

-Rolkooi

-Bumpers zijn extra's

-Geen ramen, logo's en lichten

-Geen rechter stoel en rechter deur kan niet open

-Bullbar ook als extra

Screens:

image_23141.jpg

image_23127.jpg

image_23126.jpg

image_23107.jpg

DOWNLOAD van gtaforum.nl

DOWNLOAD van gtagarage.com

Vragen, suggesties of ander commentaar is welkom!

Bewerkt: door Luzhin2.4
Geplaatst:

Mooie extra'tjes Luzhin, ziet er cool uit. Misschien kan je de wielen nog wat stoerder maken en de motorkap bijvoorbeeld verwijderen, dat geeft wat meer zo'n 'ruige' indruk. Verder is het wel slim de titel aan te passen wanneer je een ander release topic kopieert en plakt :tu:.

Mooie extra'tjes Luzhin, ziet er cool uit. Misschien kan je de wielen nog wat stoerder maken en de motorkap bijvoorbeeld verwijderen, dat geeft wat meer zo'n 'ruige' indruk. Verder is het wel slim de titel aan te passen wanneer je een ander release topic kopieert en plakt :tu:.

Dank je. Dat is inderdaad wel slim. Hoe bedoel je wielen stoerder maken?

Moterkap gaat er vanzelf wel af tijdens een derby :puh:

Edit: Ik had de moterkap als extra geprobeerd, zo dat je kon kiezen of je hem er wel of niet op had. Maar dan kan hij er niet meer af door schade. Dus heb ik hem maar laten zitten.

Geplaatst:

Ik had hem al op een modding site zien staan. Puik werk!

Maar 1 ding valt me echt op. Bij 1 van die auto's is de voorbumper van ijzeren staven. Die zijn super vierkant. Misschien kun je daar wat aan doen.

En misschien kun je een kruis ofzo op de motorkap maken van buizen. Ziet er wat groffer uit.

Geplaatst:

Maar 1 ding valt me echt op. Bij 1 van die auto's is de voorbumper van ijzeren staven. Die zijn super vierkant. Misschien kun je daar wat aan doen.

En misschien kun je een kruis ofzo op de motorkap maken van buizen. Ziet er wat groffer uit.

Het was juist mijn bedoeling om die staven vierkant te houden, als ik die hoeken rond maak dan ziet het er allemaal zo slapjes uit:P

Hoe bedoel je een kruis op de moterkap?

Super leuk idee Luzhin! Heb ooit voor GTA SA een keer een stock car gemaakt van een Intruder, alleen dan zonder een net bij de voorruit.

Paar ideeën...

Ten eerste, ik vind de bullbar niet zo mooi, deze zou ik in z'n geheel eraf halen... Vind het niet echt bij een stock car passen, maar ach, het is een extra, en het is alleen maar mijn mening :puh: Dit is dan ook m'n enige echte kritiek, de rest is echt alleen maar ideeën, aangezien ik het een bijna perfecte stockcar vind!...

Ten tweede: Ik zou de wielen wat.. "ruiger" maken. Echte stockcars rijden meestal op offroad banden, aangezien de banen meestal uit zand/modder bestaan... De velgen zou je ook iets kunnen veranderen: Je zou er iets minder gaten in moeten hebben, en in het midden gewoon 4 of 5 bouten, gewone standaard zwarte stalen wielen(beetje vaal zwart, niet te donker, want het is al verweerd door de zon.. alles moet oud :puh:)

Als je wil weten wat ik bedoel met zowel idee 1 en 2: Let op de wielen van de lichtblauwe en linkse donkerblauwe auto's, en op de verstevigingsbalk van de lichtblauwe wagen. Die balk moet echt gewoon een balk zijn die er sowieso normaal al in hoort te zitten, en geen kooi constructie die er later is ingelast, lijkt mij dan...

3: Ik zou via de carcolors de reflectie op zwart zetten, aangezien stock cars meestal een verkleurde lak hebben omdat het oude auto's zijn.

4: Je kunt eventueel(als je weet hoe het moet) een dirt map toevoegen aan elk onderdeel, stockcars zijn altijd nogal bedekt met modder dus..... Vooral de wielen kun je gewoon met een texture verkloten met modder enzo...

5: De lichten zou ik gewoon in z'n geheel eruit halen. Geen plaatje eroverheen maken, maar gewoon zowel het glas als dat grijze eronder er helemaal uit halen, da's in het echt meestal ook zo. Bij de achterlichten kun je een randje maken en dan in het midden een vierkant gat ofzo. Gewoon alsof heel de licht unit eruit is geschroeft...

6. Je zou nog een leuke graffiti paintjob moeten maken, gewoon een of andere niet-dekkende kleur(via texture), waar de originele kleur(als carcolor(als dat niet te veel werk is)) nog doorheen komt, en dan met een of ander nummer er op gespoten van de zijkant (69 ofzo), ook niet dekkend...

7: Kettingen om alle onderdelen vast te zetten.. Ofwel dat, ofwel manier.. Gewoon alle onderdelen vast maken op de linkerdeur na(omdat de Hotring instap-animatie er niet meer is :7)... Gaten in de motorkap en de voorkant(b.v. waar de koplampen zaten!), en een ketting erdoorheen, zelfde met de deuren+zijpaneel, en de achterklep+waar de achterlichten zaten... Is misschien nogal moeilijk om een ketting te maken, maar als je weet hoe het moet zou ik het zeker doen :puh:

Maar vooral het laatste idee vind ik echt een must voor je stockcar..

Maak een gat in de motorkap, en laat de uitlaat er doorheen steken. Elke echte stockcar heeft de uitlaat door de motorkap steken, omdat de uitlaat anders dicht klapt bij een botsing van achteren! Dit is écht een must! Vergeet ook niet de dummy te verplaatsen trouwens :7...

Overigens, een hint voor een paar vette auto's om stockcars van te maken: Primo, Solair, Esperanto, Emperor, evt. Vigero(Hele grill+licht units + bumper er afhalen) maar vooral... De Regina van TLAD!!! Meesterlijke auto om demo derby mee te doen :D

Bewerkt: door Mythbuster

Hee bedankt voor je tips. Het is jammer dat die hotring instap animatie er niet meer is:( Het gekke is dat je nu via de linkerdeur instapt en eruit gaat door de rechterdeur(hij draait niet, maar je gaat er door heen).

Ik zal zeker de textures veranderen bij een volgende banger, de Regina zou inderdaad ideaal zijn!

Ik had hem gebaseerd op deze en deze. Ik zat er ook aan te denken om een uitlaat als deze op te zetten.

Maak een gat in de motorkap, en laat de uitlaat er doorheen steken. Elke echte stockcar heeft de uitlaat door de motorkap steken, omdat de uitlaat anders dicht klapt bij een botsing van achteren! Dit is écht een must! Vergeet ook niet de dummy te verplaatsen trouwens :7...

Heb je hier een duidelijke foto van? Het klinkt inderdaad wel logisch om je inlaat te verlengen maar ik heb het nog nooit gezien.

:7 Die eerste twee plaatjes zijn echt voor mensen die hun auto heel willen houden, carroserie/voorkant van plastic en een hele kooiconstructie eromheen en erin.. :7 Nee man, je moet er gewoon zo'n oude baggerbak met deuken van maken, met alleen een rolkooi en offroad banden :), veel vetter.

Nog twee ideeën! zo'n 3 hoek ding(zoals bij de Taxi, maar dan gewoon van kartonplaten ofzo en open van voren en achteren), met het autonummer erop...

En de hele auto lekker indeuken en asymetrisch maken. Het is niet voor niets een demolition derby auto he :D

Anyway, Paar plaatjes voor ideeën...

Uitlaten 1, 0.jpg , 0.jpg en De nummers op het dak, Hier de kettingen, Nog meer uitlaten en last but not least: Nog meer uitlaten...

Overigens schijnt het tegenwoordig ook in te zijn om de uitlaat gewoon helemaal te verwijderen, spruitstuk inbegrepen volgens mij.. Zie bij heel veel auto's gewoon helemaal geen uitlaat.. Kun je ook doen, scheelt je wat werk. Gewoon één groot gat in de motorkap maken, en dan de uitlaat dummy vlak onder dat gat plaatsen, zodat er altijd rook van de motor af lijkt te komen.. Dat zie ik in ieder geval op veel foto's op Google ook gebeuren dusja :puh:

EDIT@Luzhin hieronder: Tja, ik zie inderdaad liever een Amerikaanse. Maak anders van de Regina een Amerikaanse met dikke graffiti verf en alles, en van deze Sabre een Engelse :)

Overigens, Nederlandse lijken wat dat betreft meer op Amerikaanse hoor, alleen zijn ze totaal nergens verstevigd volgens mij :puh:...

Bewerkt: door Mythbuster
Geplaatst:

Het was juist mijn bedoeling om die staven vierkant te houden, als ik die hoeken rond maak dan ziet het er allemaal zo slapjes uit:P

Hoe bedoel je een kruis op de moterkap?

Je weet dat constructies met bogen/rondingen vaak steviger zijn als op elkaar gelasten staven? :puh:
Geplaatst:

Je weet dat constructies met bogen/rondingen vaak steviger zijn als op elkaar gelasten staven? :puh:

Daar heb je dan weer gelijk in, maar vierkante staven zien er veel woester(zelfgemaakter) uit:P

@Mythbuster:

Jij zou graag een Amerikaanse derby auto willen zien. Ik heb liever een Nederlandse/Engelse, eentje waarvan je denkt dat het zonde is om hem plat te rijden:P

Ik heb besloten om de Sabre verder te bouwen, ik denk dat ik die uitlaat wel door de moterkap laat komen. En een 'nummerbord' op het dak.

Geplaatst:

Daar heb je dan weer gelijk in, maar vierkante staven zien er veel woester(zelfgemaakter) uit:P

Ronde constructies kan je ook zelf maken hoor, maar sowieso zitten er niet vaak bull-bars op destruction derby auto's. Het enigste wat je vaak ziet zijn versterkte bumper balken. ;)

Spijtig dat er maar 1 stoel is, anders kon je met nog in de wagen die in de derby kon schieten...

In gta sa had je toch zon derby waar dat kon?

post-112578-1274517451,21.jpg

De uitlaten en gaten in de motorkap zijn uiteraard extra's. De originele uitlaten kun je er ook op doen als extra:P

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...