Jump to content

Gebruik je een Controller voor de PC?

Cylas

Controller voor PC  

28 leden hebben gestemd

1. 1. Gebruik je een Controller voor PC?

• Ja, een X-Box Controller
      6
    • Ja, een andere Controller
      4
    • Nee, ik speel met toetsenbord
      18

Recommended Posts

Ik zelf speel GTA IV met een controller een vriend van me vroeg hoeveel mensen dat ook doen. Ik weet dat niet en wil het ook wel weten. Dus daarom deze peiling

Gebruik je een Controller voor PC?

Waarom wel/niet?

Eigen antwoord:

Ja, een x-box controller omdat het fijner is.

CYlas

Waarom hier? Omdat je meestal met zo'n ding GTA IV speelt

Delen op andere websites

Toetsenbord voor mij. Maar ik geef toe ik speel liever met een controller. Maar als ik PC games met een controller ga spelen krijg ik het gevoel dat het geen PC game meer is.

Delen op andere websites

Gamen met toetsenbord vind ik debiel en ik heb dus een gamepad. Logitech dual action. Dezelfde toetsenverdeling als playstation, allen geen trilling maar dat stoort me niet, integendeel ik vind het beter!

Delen op andere websites

Persoonlijk vindt ik het toetsenbord erg handig voor schieten/richten/lopen, maar voor sturen wil ik toch echt een stuurtje.

Eigenlijk zou ik helicopter willen vliegen met mijn joystick, maar dit is (tot nu toe) helaas niet mogelijk; zie dit topic.

Delen op andere websites

met een toetsenbord, het geeft meer vrijheid dan een controler en je hoeft neit gewend te raken aan een bepaalde vorm die je moet houden voor een controller. Ook is een knop missen met een toetsenbord minder snel het geval dan met een controller.

Delen op andere websites

met een toetsenbord, het geeft meer vrijheid dan een controler en je hoeft neit gewend te raken aan een bepaalde vorm die je moet houden voor een controller. Ook is een knop missen met een toetsenbord minder snel het geval dan met een controller.

Een toetsenbord is irritant op te gamen. Vroeger speelde ik Prince of Persia op toetsenbord, zit je gezellig met de looptoetsen en vechttoetsen hop een wallrun op de muur, terug naar de muis... Ik had de controls onder de knie, maar bij een gamepad is echt alles binnenhandbereik. Je kan je maximaal uitleven. Met toetsenbord kan je niet meer dan 3 of 4 knoppen tegelijk indrukken en met gamepad wel... Het enige voordeel is de muis bij schietgevechten, en dat is alles. Maar bij gta heb je voor controller een auto-aim! ;) Das pas leuk. :D Maar dat is niet als je vanuit de auto moet richten...

Delen op andere websites

JVJ, niet iedereen deelt jou mening, probeer je mening dan ook niet zo op te dringen...

Met een toetsenbord kun je trouwens theoretisch 10 knoppen tegelijk induwen, in de praktijk toch zeker 7: wsd om te lopen/rijden, shift om te sprinten(of tab om achter je te kijken), spatiebalk om te springen/voor handrem, en linker- en rechtermuisknop om te schieten en richten. Je hebt namelijk 10 vingers, en geen 3 of 4... Probeer dat alles eens met een controller te doen, en je zal zien dat je voor veel dingen je vingers van de knoppen moet halen(vooral duimen), bij een toetsenbord hoeft dat dus niet: ik kan al die toetsen tegelijk makkelijk indrukken.

Ik vind persoonlijk een toetsenbord en muis dus véél handiger, omdat je alle knoppen makkelijker tegelijk kunt gebruiken.

Ander voordeel van toetsenbord ten opzichte van controller, voor mij: Ik kan bijvoorbeeld met één hand rijden, en met de muis schieten en richten. Met een controller lijkt me dat een stuk moeilijker, aangezien je meestal rechts je gas/rem hebt zitten, en links je stuurknoppen(zo was het op de Playstation in ieder geval bij veel race spellen)... Dus heb je sowieso al twee handen nodig om te rijden... Daarbij is auto-aim geen voordeel, daarmee neem je alleen jezelf in de maling: "Oh ik heb veel meer kills dan jij!", alleen maar omdat je niet zelf hoeft te richten... Zo zie ik dat in ieder geval. Zonder auto-aim richt een controller wat mij betreft 20 keer moeilijker dan een muis, maar dat komt meer omdat ik een muis met een balletje bij de duim gebruik, in plaats van een normale muis waar dat balletje onderop zit(kan dus lekker mijn hand stil houden tijdens het schieten, en dat merk je wel als je een tijdje achter de computer zit :))

Met een controller ben ik snel knoppen kwijt... Ook Simple Native Trainer zal op een controller veel minder makkelijk werken, aangezien je heel erg moeilijk moet doen met het maken van genoeg toetsencombinaties. Ik zie het zo: Ik game op een PC, dus speel ik ook met een toetsenbord, anders had ik wel een Xbox360 of PS3 gekocht... Ik heb ooit bij GTA SA een racestuur gebruikt, maar daarvan werden de pedalen niet ondersteunt. Een racestuur vind ik best leuk, maar je gebruikt een stuur o.a. om niet in een keer volledige stuuruitslag te maken, en als dat dan ook nog eens niet werkt is de lol wel op voor mij. Voor ik GTA IV kreeg was dat stuur al kapot, dus helaas... Overigens vind ik het switchen tussen toetsenbord en controller erg irritant, en aangezien ik veel multiplayer speel, is het toetsenbord sowieso wel nodig om normaal te kunnen typen :7.

EDIT@JVJ hieronder: Die van mij niet, maar ik snap wat je bedoeld: Ik bedoelde het sowieso meer als in : Je hoeft geen enkele vinger van een knop af te halen dus je kunt 7 bruikbare knoppen tegelijk bedienen, zonder je handen te hoeven verplaatsen.

@ dat deel van de trainer: Het lijkt mij moeilijk, aangezien Native Trainer zo veel knoppen gebruikt... Lijkt me gek dat al die toetsencombo's ook gemaakt kunnen worden op een controller. Sowieso gebruik je met SNT alle nummers, heel je numpad, en veel letters. Dat zijn al veel meer knoppen dan dan een controller heeft, dus vandaar... xD Lijkt me moeilijker, zeg niet dat het niet kan hoor :O

Bewerkt: door Mythbuster
Delen op andere websites

JVJ, niet iedereen deelt jou mening, probeer je mening dan ook niet zo op te dringen...

Met een toetsenbord kun je trouwens theoretisch 10 knoppen tegelijk induwen, in de praktijk toch zeker 7: wsd om te lopen/rijden, shift om te sprinten(of tab om achter je te kijken), spatiebalk om te springen/voor handrem, en linker- en rechtermuisknop om te schieten en richten. Je hebt namelijk 10 vingers, en geen 3 of 4... Probeer dat alles eens met een controller te doen, en je zal zien dat je voor veel dingen je vingers van de knoppen moet halen(vooral duimen), bij een toetsenbord hoeft dat dus niet: ik kan al die toetsen tegelijk makkelijk indrukken.

Ik vind persoonlijk een toetsenbord en muis dus véél handiger, omdat je alle knoppen makkelijker tegelijk kunt gebruiken.

Als je er 3 of 4 tegelijk induwt maakt het moederbord zo'n geluidje (bij sommige pc's, niet bij de mijne, maar wel bij onze oude pc) . Dat bedoelde ik eigenlijk.

Ander voordeel van toetsenbord ten opzichte van controller, voor mij: Ik kan bijvoorbeeld met één hand rijden, en met de muis schieten en richten. Met een controller lijkt me dat een stuk moeilijker, aangezien je meestal rechts je gas/rem hebt zitten, en links je stuurknoppen(zo was het op de Playstation in ieder geval bij veel race spellen)... Dus heb je sowieso al twee handen nodig om te rijden... Daarbij is auto-aim geen voordeel, daarmee neem je alleen jezelf in de maling: "Oh ik heb veel meer kills dan jij!", alleen maar omdat je niet zelf hoeft te richten... Zo zie ik dat in ieder geval. Zonder auto-aim richt een controller wat mij betreft 20 keer moeilijker dan een muis, maar dat komt meer omdat ik een muis met een balletje bij de duim gebruik, in plaats van een normale muis waar dat balletje onderop zit(kan dus lekker mijn hand stil houden tijdens het schieten, en dat merk je wel als je een tijdje achter de computer zit :))

Hier geef ik je gelijk.

Met een controller ben ik snel knoppen kwijt... Ook Simple Native Trainer zal op een controller veel minder makkelijk werken, aangezien je heel erg moeilijk moet doen met het maken van genoeg toetsencombinaties. Ik zie het zo: Ik game op een PC, dus speel ik ook met een toetsenbord, anders had ik wel een Xbox360 of PS3 gekocht... Ik heb ooit bij GTA SA een racestuur gebruikt, maar daarvan werden de pedalen niet ondersteunt. Een racestuur vind ik best leuk, maar je gebruikt een stuur o.a. om niet in een keer volledige stuuruitslag te maken, en als dat dan ook nog eens niet werkt is de lol wel op voor mij. Voor ik GTA IV kreeg was dat stuur al kapot, dus helaas... Overigens vind ik het switchen tussen toetsenbord en controller erg irritant, en aangezien ik veel multiplayer speel, is het toetsenbord sowieso wel nodig om normaal te kunnen typen :7.

Simple Native Trainer controls op gamepad :schater: laat me niet lachen! Ik zelf gebruik de trainer (met toetsenbord uiteraard) tussendoor met de controller en ik heb geen enkel probleem! Switchen in MP is ook geen probleem als ik iets wil typen! Waar haal je dat toch uit? :7

Ik vind gamepad voor mij een vereiste om een game deftig te spelen. Bijna alle games supporten het: GTA, Saints Row, Prince of Persia, Spiderman, Assassins Creed, Need for Speed, Tony Hawk, Fifa, en ga zo maar door.

Bewerkt: door jvj
Delen op andere websites

Ik speel meestal games met een controller op PC.

Ik speel ook voetbal en dat is niet te spelen met toetsenbord.

Het speelt ook makkelijker op controller dan op toetsenbord.

De analoogsturing op controller mis je echt als je met toetsenbord speelt.

Dit is puur mijn gevoel en geen feit.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...