Jump to content

Gebruik je een Controller voor de PC?


Cylas

Controller voor PC  

28 leden hebben gestemd

  1. 1. Gebruik je een Controller voor PC?

    • Ja, een X-Box Controller
      6
    • Ja, een andere Controller
      4
    • Nee, ik speel met toetsenbord
      18


Recommended Posts

Nee, anders kan ik net zo goed op mn Xbox spelen.

Als je geen XBOX hebt lijkt mij de keuze toch te vallen op controller voor PC.

Of je betaald 40 euro voor controller, of je koopt een XBOX voor 270 euro.

Dat verschil in prijs is mij toch te groot.

Link to comment
Delen op andere websites

met een toetsenbord, het geeft meer vrijheid dan een controler en je hoeft neit gewend te raken aan een bepaalde vorm die je moet houden voor een controller. Ook is een knop missen met een toetsenbord minder snel het geval dan met een controller.

Een toetsenbord is irritant op te gamen. Vroeger speelde ik Prince of Persia op toetsenbord, zit je gezellig met de looptoetsen en vechttoetsen hop een wallrun op de muur, terug naar de muis... Ik had de controls onder de knie, maar bij een gamepad is echt alles binnenhandbereik. Je kan je maximaal uitleven. Met toetsenbord kan je niet meer dan 3 of 4 knoppen tegelijk indrukken en met gamepad wel... Het enige voordeel is de muis bij schietgevechten, en dat is alles. Maar bij gta heb je voor controller een auto-aim! ;) Das pas leuk. :D Maar dat is niet als je vanuit de auto moet richten...

Het is maar een mening

En terug gaan naar de muis is ook gewoon een onzinnig argument aangezien je met 1 hand het toetsenbord bedient en met de andere de muis. Ik kan op mijn toetsenbor gewoon 5 toetsen te gelijk indrukken als ik dat wil, kan je niet met een controller, daar is 3 al moeilijk(waarom zou het uberhaupt nodig zijn om zoveel tegelijk in te drukken? :7), EN je hebt auto aim, dat is voor mensen die niet kunnen richten met een muis

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan op mijn toetsenbor gewoon 5 toetsen te gelijk indrukken als ik dat wil, kan je niet met een controller, daar is 3 al moeilijk(waarom zou het uberhaupt nodig zijn om zoveel tegelijk in te drukken? :7)

Vier is sowieso heel gemakkelijk op een controller, en dan zijn je duimen nog vrij voor ieder een twee of drietal knoppen. Al geef ik je wel gelijk, waarom zou je er zoveel in willen drukken? Het meeste aantal wat je ooit tegelijk zal gebruiken in GTA is gas, rem, handrem en schietknop denk ik zo. En dat is al een hele toevalligheid..

EN je hebt auto aim, dat is voor mensen die niet kunnen richten met een muis

Dit vind ik dan weer lekker naïef.. Consoles hebben in GTA, als een van de weinige, auto aim als een mogelijkheid. Dat hoeft niet te beteken dat je het ook daadwerkelijk gebruikt. Het meest "skill volle" (om op Mythbuster terug te komen) is dan ook eigenlijk met een controller zónder auto aim gamen.

Al snap ik het probleem niet helemaal, game waar je mee wilt gamen. Easy as Can Be!

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan met een XBOX controller niet met een helicopter omhoog gaan en tegelijk naar links draaien, omdat ik dan mijn vinger van de R2 moet halen om de R1 in te drukken (naar rechts draaien).

Ook zit ik met het typen probleem, dat dat niet kan op een controller..

De meeste mensen hebben Shift voor rennen, en spatiebalk voor springen, maar wat gebruik je nou zelf meer, rennen of springen?

Ik ga er vanuit dat je rennen vaker gebruikt, en dan is het handig als die toets groot is, want ik ben er niet zo goed in om de Shift in te drukken met mijn pink en tegelijk de W met mijn wijsvinger.

Link to comment
Delen op andere websites

Toetsenbord, omdat ik die besturing wat uitgebreider vind. Al vind ik de besturing bij Flight Simulator echt raar...:7 Ik doe dat spel liever met een controller, maar goed...:puh:

Link to comment
Delen op andere websites

In GTA SA was ik met mijn controller echt de meester in de lucht met die Hydra (Harrier-straaljager).

BIj GTAIV heb je 2 mogelijke controller besturingen: Standard en Classic. Ik vind classic het makkelijkste, maar hier is inderdaad geen rotatieknop geprogrammeerd voor de helikopter, terwijl dat bij Standard controls wel zo is. En het is ontzettend dom want als ik dan met de heli vlieg zijn de knopen LT (L2) en RT (R2) ongebruikt, terwijl R* ze wel had kunnen programmeren. :bonk:

Auto aim kan je ook afzetten bij gtaiv. Ik heb Saints Row 2 volledig uitgespeeld met controller en daar was geen auto aim!

Volgens mij zijn alle andere hier een beetje jaloers op de mensen met gamepad :puh:

Bewerkt: door jvj
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wissel steeds tussen toetsenbord en muis en een Xbox 360 controller. Met de controller kun je veel fijner rijden, met het toetsenbord is het gelijk vol gas of vol op de remmen. Om te schieten switch ik naar toetsenbord en muis omdat dat veel preciezer is. Voor nog meer kleine dingen is de controller veel fijner, maar hetzelfde geldt ook voor het toetsenbord.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...