Jump to content

Nieuwe processor werkt niet

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb sinds vandaag een nieuwe processor gekocht voor mijn pc met moederbord socket 775; dus 1tje gekocht voor dit moederbord genaamd Intel® Pentium® Processor E6300. Hij past gewoon maar als ik mn pc dan opstart doet ie t gewoon niet. De koeler gaat wel draaien maar er word verder geen contact ofzo gemaakt dus op mijn scherm krijg ik ook niks te zien. Kan iemand me helpen??

Geplaatst:

Nee gewoon nieuw! T was voor socket 775, maar dr stond nergens bij wat voor benodigdheden de socket verder moest hebben.

Geplaatst:

Dat is dus een nee. Ik vroeg niet of je processor het mobo ondersteunt, maar vice versa. Hoe heet je moederbord?

Geplaatst:

Waarschijnlijk moet je je bios flashen (updaten), en anders kan het zijn dat het moederbord jouw processor niet ondersteunt (omdat deze te nieuw is bijvoorbeeld).

Geplaatst:

Je kunt een dual core toch op een pentium 4 moederbord doen; er is hooguit kans dat ie maar 1 core herkent maar bij mij doet ie t gewoon niet..

Geplaatst:

Nee. Een C2D werkt met een totaal andere architectuur dan een Pentium 4. Je probeert nu hetzelfde als een lego blokje op een duplo blokje. Dat werkt ook niet.

Geplaatst:

haha oke. maar als ik nu zo'n intel celeron e-versie koop, kan die wel op dit moederbord?? (E3400)

Geplaatst:

Nee, alleen Celeron D's worden ondersteund.

Overigens is het gewoon verstandiger om een hele nieuwe pc te kopen, ik denk niet dat Celeron D's veel beter zijn dan een Pentium 4.

Geplaatst: (bewerkt)

Overigens is het gewoon verstandiger om een hele nieuwe pc te kopen, ik denk niet dat Celeron D's veel beter zijn dan een Pentium 4.

das flink balen.

btw, flitskikker infotool geeft aan dat ik gewoon een quad core erop moet zetten. kan zo'n intel core 2 quad core dan wel of is dat niet mogelijk

Bewerkt: door The GamerII
Geplaatst:

das flink balen.

btw, flitskikker infotool geeft aan dat ik gewoon een quad core erop moet zetten. kan zo'n intel core 2 quad core dan wel of is dat niet mogelijk

Ik vraag me af hoe je dat zo weet volgens FK's infotool aangezien hij helemaal niet zo'n dergelijke functie bevat...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...