Jump to content

Nieuwe processor werkt niet

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Is het misschien een idee om gewoon een ander moederbord te halen? Nu zit je met een, opzich prima processor, maar daar kun je niets mee. Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw moederbord halen zodat je je gekochte C2D gewoon lekker kunt gebruiken.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Is het misschien een idee om gewoon een ander moederbord te halen? Nu zit je met een, opzich prima processor, maar daar kun je niets mee. Als ik jou was zou ik gewoon een nieuw moederbord halen zodat je je gekochte C2D gewoon lekker kunt gebruiken.

Hij heeft een pentium D gehaalt, geen C2D

Geplaatst:

Hij heeft een pentium D gehaalt, geen C2D

Ik schaam me diep dat ik het verkeerd gelezen heb. bloos.gif

De rest van het verhaal blijft overigens van kracht.

Geplaatst:

Behalve dan dat de 2.6GHz processor voor deze tijden dus niet echt prima meer is.

Daar ben ik het niet mee eens. Je weet immers niet eens wat hij allemaal met zijn PC doet. Hij zegt in een ander topic dat hij GTA San Andreas op de hoogste instellingen wilt spelen. Deze processor kan dat makkelijk aan. Als je gewoon een degelijke office PC wilt is deze processor zeer geschikt. Voor videorendering en die-hard gaming hoef je deze processor niet in te zetten, maar voor de zakelijke gebruiker of casual gamer voor minder moderne spellen heb je best een aardige processor.

Tevens wil ik graag even wat zout op een slak leggen, want de processor draait op 2.8 Ghz en niet op 2.6. ^_^

Geplaatst:

Om een C2D te kunnen draaien heb je een moederbord nodig met het socket: LGA775, deze bijvoorbeeld: Klik

lekkere post als je bedenkt dat de TSer een 775 moederbord heeft...

Geplaatst:

Het gaat niet alleen om het socket. Het is ook belangrijk dat het moederbord en de BIOS support bieden aan een bepaald C2D model. Ook moet de TDP van de processor worden ondersteund, anders werkt het nog niet. Kijk dus bij aanschaf van een moederbord even deze punten na, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan!

Geplaatst:

Klopt ja, ik kwam er achter dat mijn moederbord niet hoger dan Pentium 4 en Celeron D ondersteunt. Nu een moederbord gekocht waar wel alles op kan draaien!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...