rakker126 Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 Een virus lijkt alle aspecten van mijn computer aan te tasten, eerst de browsers uitgeschakeld, nu het security center van Windows, mijn annti virus scanner en nu heb ik zo' n nep programma wat ik nergens kan stoppen vewijderen onder de naam Antispyware Soft die gekken willen nu dat ik het koop zodat hun eigen virus verwijder. Ik blijf tevens popups van dit programma krijgen... want nu? Reageren
Kryziek Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 Probeer in veilige modus je virusscanner aan de praat te krijgen en dan te scannen. Reageren
TomFurga Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 Er zijn er meer met dat probleem, googelen naar Antispyware Soft leverde genoeg treffers op, helaas ook enkele onbetrouwbare die nog meer ellende kunnen veroorzaken. Bekijk deze en deze eens goed, wellicht helpen die je van de narigheid af. Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 start je windows in Veilige modus en draai dan eens een scan met malwarebytes anti-malware, deze haalt het er zeker uit. Zorg van te voren wel dat de scanner is geupdate. Reageren
K1pc0rn Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 en anders zit er niks anders op: Windows opnieuw installeren Reageren
rakker126 Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 en anders zit er niks anders op: Windows opnieuw installeren Het lijkt geholpen te hebben, is er een manier om hier zeker van te zijn? Btw ik zie veel host processen bij processen, is dat normaal? Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 en anders zit er niks anders op: Windows opnieuw installeren Het lijkt geholpen te hebben, is er een manier om hier zeker van te zijn? Btw ik zie veel host processen bij processen, is dat normaal? wat geholpen te hebben? Waarom direct windows opnieuw installeren? ten eerste ben je je bestanden kwijt, ten tweede neemt dit gewoon forumruimte in want dit is iets wat je ook zelf wel kunt bedenken Reageren
rakker126 Geplaatst: 20 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 en anders zit er niks anders op: Windows opnieuw installeren Het lijkt geholpen te hebben, is er een manier om hier zeker van te zijn? Btw ik zie veel host processen bij processen, is dat normaal? wat geholpen te hebben? Waarom direct windows opnieuw installeren? ten eerste ben je je bestanden kwijt, ten tweede neemt dit gewoon forumruimte in want dit is iets wat je ook zelf wel kunt bedenken Ik heb zo' n tutorial gevolgd, niet Windows hergeinstalleerd. Trouwens, 1 post is 1 kb dus dat valt wel mee. Reageren
Thundercover Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 en anders zit er niks anders op: Windows opnieuw installeren Dat kan iedereen wel bedenken. Graag in het vervolg gewoon de 'Plaats bericht'-knop met rust laten als je verder niks zinnigs te melden hebt. Reageren
ikt Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 en anders zit er niks anders op: Windows opnieuw installeren Dat kan iedereen wel bedenken. Graag in het vervolg gewoon de 'Plaats bericht'-knop met rust laten als je verder niks zinnigs te melden hebt. DELETE SYSTEM32!! lol, grapje Ik raad OP aan om zoals Wesley heeft gezegd, even te scannen met het genoemde programma. Ook zou ik handmatig in veilige modus (met netwerk-toegang) Revo Uninstaller downloaden, en daarmee proberen dingen verwijderen (die ook meteen alles weg doet, zodat er geen slechte registersleutels achter blijven). (http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html en dan freeware kiezen, werkt prima.) Ook Autoruns van Microsoft downloaden en kijken wat weg kan. Als je hulp nodig hebt, zeg het maar. Autoruns is een beetje overweldigend als je er niet mee weet om te gaan, en sluit vooral geen dingen af waarvan je niet weet wat ze doen Een screentje is handig, maar er zijn enkele pagina's aan printscreen nodig om alle opstartprocessen te laten zien Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 mei 2010 Rapport Geplaatst: 20 mei 2010 Oja, voor ik het vergeet gebruik na het scannen even CCleaner, dat zorgt ervoor dat de installatie keys van de roguewear worden verwijderd, dit kan misschien ook nog wel eens hulpzxaam zijn aangezien sommige nog wel eens willen terugkeren Reageren
rakker126 Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Oja, voor ik het vergeet gebruik na het scannen even CCleaner, dat zorgt ervoor dat de installatie keys van de roguewear worden verwijderd, dit kan misschien ook nog wel eens hulpzxaam zijn aangezien sommige nog wel eens willen terugkeren Inderdaad, de grote aanval lijkt weg alhoewel er soms nog rare dingen gebeuren, gisteren opeens weer een virus downloader aan de gang en vandaag doet het security center van Windows het weer niet.. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 23 mei 2010 Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Dan zijn er nog resten achtergebleven. Even scannen met Malwarebytes' Anti-Malware dus. Reageren
wesley123 Geplaatst: 23 mei 2010 Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Okee, wat ik nu adviseer is naast scannen ook HiJackthis te gebruiken, maak daarmee een logje en post die op een site als nucia.eu daar lopen de 'echte' experts rond die je kunnen helpen ermee. Wat ik adviseer te doen is: -Met MBAM scannen -HiJackThis -Nogmaals Met MBAM scannen -Handmatig nog naar de folders zoeken en deze verwijderen. Wat ook belangrijk is, doe dit allemaal in veilige modus, hierin kan deze rogue software(Wat meestal een Zlob of Viruomonde trojan bevat) geen schade aanrichten, de geneomde trojans zijn uit zichzelf verre van leuk en kunnen meer schade aanrichten dan dat je van te voren zou verwachten, dit zijn misschien wel de meest wide-range trojans. Er is zelfs een mogelijkheid dat hij na alles nog steeds niet volledig weg is, maar die kans is niet enorm groot. Reageren
Flokkert Geplaatst: 27 mei 2010 Rapport Geplaatst: 27 mei 2010 Ik heb dit nu ook alleen dan op mn andere PC, ik heb hem alweer aan de praat gekregen alleen nu staat Windows-Klassiek als Thema ingesteld en als ik naar Eigenschappen voor Beeldscherm > Vormgeving > Vensters en Knoppen ga staat er geen Windows XP-style meer. Weet iemand waar ik Windows XP-style ergens anders kan vinden? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.