Jump to content

[WIP|SA|CLEO] Phone Service


Recommended Posts

Geplaatst:

Nee, dat heeft geen zin. Wat BB bedoelt, is dat als je in de buurt bent, dat je dan juist UIT de sphere moet gaan. Dus je hebt twee scenario's:

1) Je bent buiten een bepaalde afstand > dan is het probleem niet dat je hem ziet spawnen, maar dat hij door de grond zakt. Dan moet je dus wachten tot de speler binnen het bereik is.

2) Je bent in de buurt > dan is het probleem dat je hem ziet spawnen, en niet dat hij door de grond zakt, dan moet de speler naar buiten een bepaalde sphere om hem "veilig" te kunnen spawnen. Het idee was dan "ik bel je wanneer ik in de buurt bent", en op die manier versieren dat hij pas belt als je zover bent dat je het niet meer kan zien.

Ik denk dat het praktisch is om de sphere uit het tweede scenario kleiner te maken dan die uit het eerste.

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Revolution-Designer

    35

  • Bierbuikje

    6

  • Basssss

    6

  • Alexxxxxxxxxx

    6

Geplaatst:

Het is ook zo op te lossen.

:Checken
wait 0
if and
00FE:   actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere $Unity_X $Unity_Y $Unity_Z radius 60.0 60.0 60.0 
80FE:   not actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere $Unity_X $Unity_Y $Unity_Z radius 40.0 40.0 40.0
jf @Checken
$Auto = Car.Create(#RUMPO, $Unity_X, $Unity_Y, $Unity_Z)

Dan checked hij of je in een bepaald bereik bent (60.0) zodat de auto niet door de grond zakt, maar tegelijk ook dat je uit het bereik bent om de auto te zien spawnen (40.0). Dat je dus in het kringetje van 20.0 coordinaten breed eromheen staat.

Geplaatst:

En maakt de hoogte uit? Stel je voor je vliegt er hoog boven, dan ben je buiten de radius maar zie je de auto wel spawnen..

Geplaatst:

Maar wat nu als een speler belt wanneer hij bijna op de parkeerplaats staat, dan weet hij niet dat hij verder weg moet staan voordat hij spawnt.

Geplaatst:

Ja of je maakt random locaties, als diegene bij de parkeerplaats staat, dan gaat die auto ergens anders naar toe.

Sta je op die andere plek rijdt hij naar de parkeerplaats toe.

Geplaatst:

Maar wat nu als een speler belt wanneer hij bijna op de parkeerplaats staat, dan weet hij niet dat hij verder weg moet staan voordat hij spawnt.

Het idee dat hij je nogmaals belt, of je gewoon text in je scherm krijgt met: 'Im at Unity, meet me there' is wel handig lijkt mij. Die tekst verschijnt dan als de speler uit het gebied is om de auto te spawmen, maar binnen het gebied is om te zorgen dat de auto niet door de grond zakt. ;)

Geplaatst:

Zeker heel mooi gemaakt :klap:

Misschien kun je het nog grootser aanpakken en ook met auto's doen. Bijvoorbeeld dat je opbelt, krijg je een menuutje met een lijst van auto's, kies je er eentje en je gaat naar die plaats terwijl Emmet in die auto is aangekomen zodat je hem kan meenemen.

Geplaatst:

Zeker heel mooi gemaakt :klap:

Misschien kun je het nog grootser aanpakken en ook met auto's doen. Bijvoorbeeld dat je opbelt, krijg je een menuutje met een lijst van auto's, kies je er eentje en je gaat naar die plaats terwijl Emmet in die auto is aangekomen zodat je hem kan meenemen.

En waar haal je dan je wapens vandaan? Ik had al zo'n soort idee voor Cesar in San Fierro.

Kleine update voor de service van Sweet, hij stuurt nu een auto met 2 homies erin wanneer de auto bij je aankomt worden de homies automatisch aan je groep toegevoegd:

pict1c.jpg

pict2j.jpg

pict3.jpg

Geplaatst:

Wat ik je zou aanraden, RD, is om bijvoorbeeld 3 plekken in Los Santos te maken, waar hij heen kan rijden. Controleer dan vervolgens waar de speler staat. Is het buiten alle 3 de radiussen? Dan een random plek uitkiezen. Staat hij binnen de één, dan moet je random kiezen tussen de twee anderen.

Zorg dan wel dat de plaatsen die je uitkiest, ver uit elkaar liggen. Bijvoorbeeld het strand, het station en grove street. Anders heb je kans dat je in alle radiussen staat.

Laat hem vervolgens bellen waar hij naar toe komt.

Geplaatst:

Wat ik je zou aanraden, RD, is om bijvoorbeeld 3 plekken in Los Santos te maken, waar hij heen kan rijden. Controleer dan vervolgens waar de speler staat. Is het buiten alle 3 de radiussen? Dan een random plek uitkiezen. Staat hij binnen de één, dan moet je random kiezen tussen de twee anderen.

Zorg dan wel dat de plaatsen die je uitkiest, ver uit elkaar liggen. Bijvoorbeeld het strand, het station en grove street. Anders heb je kans dat je in alle radiussen staat.

Laat hem vervolgens bellen waar hij naar toe komt.

Dat is best een goed idee aangezien het nu nogal bugged is. Maar hoe kan ik ooit het script een random locatie laten uitkiezen?

Geplaatst:

Je kunt het zo doen.

0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3 

:next
wait 0
if not 1@ == 1
jf @plaats1
if not 1@ == 2
jf @plaats2
if not 1@ == 3
jf @plaats3

Geplaatst:

Je kunt het zo doen.

0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3 

:next
wait 0
if not 1@ == 1
jf @plaats1
if not 1@ == 2
jf @plaats2
if not 1@ == 3
jf @plaats3

Uitleg? Ik zie niet echt in hoe deze code werkt.

Geplaatst:
0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3  // Je vraagt een random (willekeurig gekozen) getal op tussen de 1 en de 3.

:next // Nieuwe label
wait 0 // Wachten voor de if
if not 1@ == 1 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 1 is
jf @plaats1 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats1, bijvoorbeeld Unity Station
// Hier heb je twee keer te maken met NIET. Als het cijfer NIET 1 is, mocht dat niet zo zijn dan:.. Dit is een dubbele ontkenning. Komt erop neer dat als het cijfer WEL 1 is dat hij dan naar @Plaats 1 gaat.

if not 1@ == 2 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 2 is
jf @plaats2 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats2, bijvoorbeeld Grove Street
if not 1@ == 3 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 3 is
jf @plaats3 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats3, bijvoorbeeld Market Dome

// De betekenis van JF is jump_if_else, ga naar ..._als_anders.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...