Dutchy3010 Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 Nee, dat heeft geen zin. Wat BB bedoelt, is dat als je in de buurt bent, dat je dan juist UIT de sphere moet gaan. Dus je hebt twee scenario's: 1) Je bent buiten een bepaalde afstand > dan is het probleem niet dat je hem ziet spawnen, maar dat hij door de grond zakt. Dan moet je dus wachten tot de speler binnen het bereik is. 2) Je bent in de buurt > dan is het probleem dat je hem ziet spawnen, en niet dat hij door de grond zakt, dan moet de speler naar buiten een bepaalde sphere om hem "veilig" te kunnen spawnen. Het idee was dan "ik bel je wanneer ik in de buurt bent", en op die manier versieren dat hij pas belt als je zover bent dat je het niet meer kan zien. Ik denk dat het praktisch is om de sphere uit het tweede scenario kleiner te maken dan die uit het eerste. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 Het is ook zo op te lossen. :Checken wait 0 if and 00FE: actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere $Unity_X $Unity_Y $Unity_Z radius 60.0 60.0 60.0 80FE: not actor $PLAYER_ACTOR sphere 0 in_sphere $Unity_X $Unity_Y $Unity_Z radius 40.0 40.0 40.0 jf @Checken $Auto = Car.Create(#RUMPO, $Unity_X, $Unity_Y, $Unity_Z) Dan checked hij of je in een bepaald bereik bent (60.0) zodat de auto niet door de grond zakt, maar tegelijk ook dat je uit het bereik bent om de auto te zien spawnen (40.0). Dat je dus in het kringetje van 20.0 coordinaten breed eromheen staat. Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 21 mei 2010 Rapport Geplaatst: 21 mei 2010 En maakt de hoogte uit? Stel je voor je vliegt er hoog boven, dan ben je buiten de radius maar zie je de auto wel spawnen.. Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Maar wat nu als een speler belt wanneer hij bijna op de parkeerplaats staat, dan weet hij niet dat hij verder weg moet staan voordat hij spawnt. Reageren
Fezz Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Dat eten is wel handig, voor je health omhoog te halen. Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Ja of je maakt random locaties, als diegene bij de parkeerplaats staat, dan gaat die auto ergens anders naar toe. Sta je op die andere plek rijdt hij naar de parkeerplaats toe. Reageren
Basssss Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Dat eten is wel handig, voor je health omhoog te halen. In de vorm van een pizzakoerier. Reageren
flippie13 Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Maar wat nu als een speler belt wanneer hij bijna op de parkeerplaats staat, dan weet hij niet dat hij verder weg moet staan voordat hij spawnt. Het idee dat hij je nogmaals belt, of je gewoon text in je scherm krijgt met: 'Im at Unity, meet me there' is wel handig lijkt mij. Die tekst verschijnt dan als de speler uit het gebied is om de auto te spawmen, maar binnen het gebied is om te zorgen dat de auto niet door de grond zakt. Reageren
Twister24 Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Zeker heel mooi gemaakt Misschien kun je het nog grootser aanpakken en ook met auto's doen. Bijvoorbeeld dat je opbelt, krijg je een menuutje met een lijst van auto's, kies je er eentje en je gaat naar die plaats terwijl Emmet in die auto is aangekomen zodat je hem kan meenemen. Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Zeker heel mooi gemaakt Misschien kun je het nog grootser aanpakken en ook met auto's doen. Bijvoorbeeld dat je opbelt, krijg je een menuutje met een lijst van auto's, kies je er eentje en je gaat naar die plaats terwijl Emmet in die auto is aangekomen zodat je hem kan meenemen. En waar haal je dan je wapens vandaan? Ik had al zo'n soort idee voor Cesar in San Fierro. Kleine update voor de service van Sweet, hij stuurt nu een auto met 2 homies erin wanneer de auto bij je aankomt worden de homies automatisch aan je groep toegevoegd: Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 23 mei 2010 Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Wat ik je zou aanraden, RD, is om bijvoorbeeld 3 plekken in Los Santos te maken, waar hij heen kan rijden. Controleer dan vervolgens waar de speler staat. Is het buiten alle 3 de radiussen? Dan een random plek uitkiezen. Staat hij binnen de één, dan moet je random kiezen tussen de twee anderen. Zorg dan wel dat de plaatsen die je uitkiest, ver uit elkaar liggen. Bijvoorbeeld het strand, het station en grove street. Anders heb je kans dat je in alle radiussen staat. Laat hem vervolgens bellen waar hij naar toe komt. Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Wat ik je zou aanraden, RD, is om bijvoorbeeld 3 plekken in Los Santos te maken, waar hij heen kan rijden. Controleer dan vervolgens waar de speler staat. Is het buiten alle 3 de radiussen? Dan een random plek uitkiezen. Staat hij binnen de één, dan moet je random kiezen tussen de twee anderen. Zorg dan wel dat de plaatsen die je uitkiest, ver uit elkaar liggen. Bijvoorbeeld het strand, het station en grove street. Anders heb je kans dat je in alle radiussen staat. Laat hem vervolgens bellen waar hij naar toe komt. Dat is best een goed idee aangezien het nu nogal bugged is. Maar hoe kan ik ooit het script een random locatie laten uitkiezen? Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 23 mei 2010 Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Je kunt het zo doen. 0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3 :next wait 0 if not 1@ == 1 jf @plaats1 if not 1@ == 2 jf @plaats2 if not 1@ == 3 jf @plaats3 Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 23 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Je kunt het zo doen. 0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3 :next wait 0 if not 1@ == 1 jf @plaats1 if not 1@ == 2 jf @plaats2 if not 1@ == 3 jf @plaats3 Uitleg? Ik zie niet echt in hoe deze code werkt. Reageren
Bierbuikje Geplaatst: 23 mei 2010 Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3 // Je vraagt een random (willekeurig gekozen) getal op tussen de 1 en de 3. :next // Nieuwe label wait 0 // Wachten voor de if if not 1@ == 1 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 1 is jf @plaats1 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats1, bijvoorbeeld Unity Station // Hier heb je twee keer te maken met NIET. Als het cijfer NIET 1 is, mocht dat niet zo zijn dan:.. Dit is een dubbele ontkenning. Komt erop neer dat als het cijfer WEL 1 is dat hij dan naar @Plaats 1 gaat. if not 1@ == 2 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 2 is jf @plaats2 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats2, bijvoorbeeld Grove Street if not 1@ == 3 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 3 is jf @plaats3 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats3, bijvoorbeeld Market Dome // De betekenis van JF is jump_if_else, ga naar ..._als_anders. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.