Jump to content

[WIP|SA|CLEO] Phone Service


Recommended Posts

Geplaatst:

0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3  // Je vraagt een random (willekeurig gekozen) getal op tussen de 1 en de 3.

:next // Nieuwe label
wait 0 // Wachten voor de if
if not 1@ == 1 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 1 is
jf @plaats1 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats1, bijvoorbeeld Unity Station
// Hier heb je twee keer te maken met NIET. Als het cijfer NIET 1 is, mocht dat niet zo zijn dan:.. Dit is een dubbele ontkenning. Komt erop neer dat als het cijfer WEL 1 is dat hij dan naar @Plaats 1 gaat.

if not 1@ == 2 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 2 is
jf @plaats2 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats2, bijvoorbeeld Grove Street
if not 1@ == 3 // Als ... NIET ... 1@ het cijfer 3 is
jf @plaats3 // Mocht de bovenstaande bewering (if...) niet kloppen, dan ... ga naar de label @Plaats3, bijvoorbeeld Market Dome

// De betekenis van JF is jump_if_else, ga naar ..._als_anders.

Bedankt BB, ik begrijp het nu en heb het ook toegepast.

Alles werkt nu, maar toch is er nog een bug. Wanneer ik niet op een van de 3 locaties ben spawnt de auto met homies altijd bij de Mullholland Intersection. Dit is de code:

:SWEETCHECK
wait 0
if and
80EC:   not actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2494.8962 -1669.6705 radius 10.0 10.0 
80EC:   not actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 1663.9026 -1053.1453 radius 25.0 25.0 
80EC:   not actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 834.3215 -1796.3851 radius 15.0 15.0 
jf @SWEET2
0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3
jump @SWEET00

:SWEET00
wait 0
if not 1@ == 1
jf @SWEET02
if not 1@ == 2
jf @SWEET03
if not 1@ == 3
jf @SWEET04

Er zijn nu 3 plaatsen waar de auto met homies gespawnt kan worden:

  • Grove Street
  • Mullholland Intersection
  • Santa Maria Beach

Ook heb ik een optie toegevoegd om de afspraak met Emmet te annuleren dit kan door simpelweg weer op de * toets te drukken.

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Revolution-Designer

    35

  • Bierbuikje

    6

  • Basssss

    6

  • Alexxxxxxxxxx

    6

Geplaatst:

0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3

Misschien heb ik deze code verkeerd begrepen en betekent het een willekeurig getal 'tussen' 1 en 3. Kortom, altijd 2.

Probeer eens dit.

0209: 1@ = random_int_in_ranges 0 4

En dan doe je voor de zekerheid (dat hij altijd ergens spawnt) de optie 0 en 4 er ook nog bij.

:SWEET00
wait 0
if not 1@ == 0
jf @SWEET02
if not 1@ == 1
jf @SWEET02
if not 1@ == 2
jf @SWEET03
if not 1@ == 3
jf @SWEET04
if not 1@ == 4
jf @SWEET04

Geplaatst:

0209: 1@ = random_int_in_ranges 1 3

Misschien heb ik deze code verkeerd begrepen en betekent het een willekeurig getal 'tussen' 1 en 3. Kortom, altijd 2.

Probeer eens dit.

0209: 1@ = random_int_in_ranges 0 4

En dan doe je voor de zekerheid (dat hij altijd ergens spawnt) de optie 0 en 4 er ook nog bij.

:SWEET00
wait 0
if not 1@ == 0
jf @SWEET02
if not 1@ == 1
jf @SWEET02
if not 1@ == 2
jf @SWEET03
if not 1@ == 3
jf @SWEET04
if not 1@ == 4
jf @SWEET04

Bedankt, nu werkt het goed. Ik heb het 2 keer geprobeerd en de 2e keer was het al gelijk een andere locatie.

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien is leuker dat je hem eerst moet bellen en dat je moet zeggen laat maar zitten ofzo..

Bewerkt: door Alexxxxxxxxxx
Geplaatst: (bewerkt)

Vanmiddag heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd en daarbij mijn beide harde schijven geformatteerd. Hierbij heb ik per ongeluk de Phone Service bestanden verwijderd. Het is nu dus dood, 700 regels aan script foetsie. Helaas. :cry:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb de bestanden wel terug gekregen met zo'n speciaal programma maar de bestanden waren corrupt (niet goed). Ik probeer het nu nog een keer met een ander programma.

Mod officieel dood.

Bewerkt: door Revolution-Designer
Geplaatst:

Als je nou mij had laten meehelpen had ik een kopie gehad en had je nu nog verder kunnen gaan :puh:

Kan je niet opnieuw scripten?

Geplaatst:

Als je nou mij had laten meehelpen had ik een kopie gehad en had je nu nog verder kunnen gaan :puh:

Lol :puh:

Kan je niet opnieuw scripten?

Zoiets neemt enorm veel tijd in beslag denk ik.

Geplaatst:

Zoiets neemt inderdaad veel tijd in beslag, daarbij heb ik amper nog de motivatie om dit opnieuw te scripten. Ik ben ondertussen ook al bezig met een nieuwe mod.

Geplaatst:

Wat?! Waarom zou ik in hemelsnaam DYOM gaan gebruiken als ik zelf prima kan scripten? Gewoon scripten vind ik ook vele malen leuker dan dat.

En laat dit topic alsjeblieft zakken, ik heb geen zin om telkens hier weer nutteloze vragen te gaan beantwoorden.

Geplaatst:

Revolution-Designer heeft besloten Sannybuilder weer aan te zetten en opnieuw te beginnen met Phone Service, ondanks dat de bestanden verdwenen zijn. Veel succes RD :tu:.

*zaak geopend*

Geplaatst:

Bedankt Beagle. :)

Alvast twee screens van mijn progressie:

screen1vf.jpg

screen2sp.jpg

Het eerste plaatje laat een nieuwe toevoeging zien. Wanneer je vlakbij of bij Unity Station bent en Emmet belt, maak je een afspraak met hem in een steegje vlakbij de Police Station van LS. Dit voorkomt dat je Emmet ziet spawnen als je hem belt bij Unity Station. Ik heb ook een nieuwe service bedacht voor Mike Toreno: Wanneer je hem belt heb je 50% kans dat hij je wanted level helemaal weghaalt maar je hebt ook 50% kans dat je een ster extra krijgt. Wat dachten jullie hiervan?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...