BoerBanaan Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 (bewerkt) Hoi, ik probeer mapicons te plaatsen maar ik zie ze niet in de server... Dit heb ik: public OnPlayerConnect(playerid) { SetPlayerMapIcon( playerid, 12, 242.8807,621.3886,5.7917, 211.3477, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, -1923.0930,2204.8062,7.7665,358.1376, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, 1477.7188,1477.1161,10.8203,357.7811, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, -1552.7688,-113.1121,14.5469,128.4801, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, 1810.3806,-2493.4397,13.5547,177.2979, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, -2281.4275,2420.3452,5.0894,321.4845, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, -2904.1609,-81.7686,3.7607,288.9882, 60, 0); return 1; } Errors: D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(342) : warning 213: tag mismatch D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(342) : warning 202: number of arguments does not match definition D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(343) : warning 213: tag mismatch D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(343) : warning 202: number of arguments does not match definition D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(344) : warning 213: tag mismatch D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(344) : warning 202: number of arguments does not match definition D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(345) : warning 213: tag mismatch D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(345) : warning 202: number of arguments does not match definition D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(346) : warning 213: tag mismatch D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(346) : warning 202: number of arguments does not match definition D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(347) : warning 213: tag mismatch D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(347) : warning 202: number of arguments does not match definition D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(348) : warning 213: tag mismatch D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(348) : warning 202: number of arguments does not match definition Aub snel reageren want ik moet het eigenlijk om 16u klaar hebben Bewerkt: 22 mei 2010 door BoerBanaan Reageren
Deluxo Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Je moet ze ook onder OnGameModeInit plaatsen. Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Je moet ze ook onder OnGameModeInit plaatsen. D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(315) : error 017: undefined symbol "playerid" D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(316) : error 017: undefined symbol "playerid" D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(317) : error 017: undefined symbol "playerid" D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(318) : error 017: undefined symbol "playerid" D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(319) : error 017: undefined symbol "playerid" D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(320) : error 017: undefined symbol "playerid" D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(321) : error 017: undefined symbol "playerid" Reageren
Megadreams Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 (bewerkt) Je moet ze ook onder OnGameModeInit plaatsen. Nee juist niet, hoe denk je dat hij anders aan de "playerid" komt, ze moeten aangemaakt worden als de speler connect. Maar de errors vertellen dat je te weinig of te veel argumenten gebruikt, dit is de juiste code: public OnPlayerConnect(playerid) { SetPlayerMapIcon( playerid, 12, 242.8807,621.3886,5.7917, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, -1923.0930,2204.8062,7.7665, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, 1477.7188,1477.1161,10.8203, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, -1552.7688,-113.1121,14.5469, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, 1810.3806,-2493.4397,13.5547, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, -2281.4275,2420.3452,5.0894, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 12, -2904.1609,-81.7686,3.7607, 60, 0); return 1; } Je had na de Z nog een float ik neem aan dat dat een angle was (uit AddPlayerClass in savedpositions ongetwijfeld), een map icoon heeft geen angel. Veel succes nog. P.S: Ergens anders dan OnGameModeInit plaatsen, bij OnPlayerConnect ofzo. Bewerkt: 22 mei 2010 door megadreams Reageren
Freaksken Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 (bewerkt) Je moet ze ook onder OnGameModeInit plaatsen. ze moeten on OnPlayerConnect staan http://wiki.sa-mp.com/wiki/SetPlayerMapIcon @BoerBanaan Je hebt een coordinaat teveel, jij heb X,Y,Z,angle Dat moet zijn X,Y,Z Als je de coordinaten kopiert, moet je dus de eerste 3 kopieren en niet de eerste 4. BV: AddPlayerClass(0,2000.9606,1543.9304,13.5859,278.2222,24,0,0,0,0,0); ======> SetPlayerMapIcon(playerid, 0,2000.9606,1543.9304,13.5859,23,0); En je geeft je icons allemaal hetzelfde ID, op zich niet zo erg, maar dit is ordelijker. Dus elke keer als je een icon toevoegd zet je het getal hoger met 1 BV: SetPlayerMapIcon(playerid, 0,1446.1477,2773.7371,27.4093,23,0); SetPlayerMapIcon(playerid, 1,798.7546,1671.5548,5.2813,18,0); Ik heb het even voor je aangepast: public OnPlayerConnect(playerid) { SetPlayerMapIcon( playerid, 0, 242.8807,621.3886,5.7917, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 1, -1923.0930,2204.8062,7.7665, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 2, 1477.7188,1477.1161,10.8203, 60, 0 ); SetPlayerMapIcon( playerid, 3, -1552.7688,-113.1121,14.5469, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 4, 1810.3806,-2493.4397,13.5547, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 5, -2281.4275,2420.3452,5.0894, 60, 0); SetPlayerMapIcon( playerid, 6, -2904.1609,-81.7686,3.7607, 60, 0); return 1; } Kijk naar de link hierboven voor meer uitleg. EDIT: MD was me voor Bewerkt: 22 mei 2010 door Freaksken Reageren
Megadreams Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 (bewerkt) Zoals freaksken al zei keek zeker op de sa-mp wiki (wat je waarschijnlijk wel doet ). En even over die errors: D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(342) : warning 213: tag mismatch = Er zit een fout in 1 van de argumenten. D:\Users\Daan\Desktop\Ghost legion server\gamemodes\gl.pwn(342) : warning 202: number of arguments does not match definition = Te weinig of te veel argumenten. Bewerkt: 22 mei 2010 door megadreams Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Maar dit gaat niet werken, want ik wil graag dat mensen het icoon ook op afstand zien. Dus mijn 2e vraag is: Is het ook mogelijk om een bot neer te zetten bij de plek waar ze moeten zijn en dat ze dan richting het icoontje van de bot moeten gaan? Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 (bewerkt) Je mag geen reclame maken voor een topic in je statusupdate. Bewerkt: 22 mei 2010 door Alexxxxxxxxxx Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 (bewerkt) Je mag geen reclame maken voor een topic in je statusupdate. Ik citeer: Reclame in statusupdate is uitsluitend toegestaan voor eigen project/topic binnen gtaforum.Dit wilt dus zeggen dat het niet toegestaan is om reclame te maken voor een andere website of forum. Het is tevens niet toegestaan om reclame te maken voor een topic, blog of post van iemand anders. Dus je kunt vanaf heden geen reclame meer maken voor een project dat van iemand anders is, dat kan alleen de 'eigenaar' van het betreffende project. Bewerkt: 22 mei 2010 door BoerBanaan Reageren
Freaksken Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Maar dit gaat niet werken, want ik wil graag dat mensen het icoon ook op afstand zien. Dus mijn 2e vraag is: Is het ook mogelijk om een bot neer te zetten bij de plek waar ze moeten zijn en dat ze dan richting het icoontje van de bot moeten gaan? Bedoel je dat je het "gangwar" icoon ziet, waar je ook bent en niet alleen als je in de buurt komt? In GTA SA is dit al standaard gezet, mss is dit in samp ook al standaard, probeer eens. Reageren
Wanted Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Dus mijn 2e vraag is: Is het ook mogelijk om een bot neer te zetten bij de plek waar ze moeten zijn en dat ze dan richting het icoontje van de bot moeten gaan? Ja, dat kan. Alleen kan je niet de iconen van SetPlayerMapIcon gebruiken. Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 (bewerkt) Dus mijn 2e vraag is: Is het ook mogelijk om een bot neer te zetten bij de plek waar ze moeten zijn en dat ze dan richting het icoontje van de bot moeten gaan? Ja, dat kan. Alleen kan je niet de iconen van SetPlayerMapIcon gebruiken. Ja dat wist ik en dan zal ik dat binnenkort wel proberen Bewerkt: 22 mei 2010 door BoerBanaan Reageren
Freaksken Geplaatst: 22 mei 2010 Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Dus mijn 2e vraag is: Is het ook mogelijk om een bot neer te zetten bij de plek waar ze moeten zijn en dat ze dan richting het icoontje van de bot moeten gaan? Ja, dat kan. Alleen kan je niet de iconen van SetPlayerMapIcon gebruiken. Idd, maar ik denk dat hij de iconen van de gangwars wil gebruiken als je kijkt naar het ID dat hij gebruikt. 60 = geel mannetje gang wars Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 22 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 mei 2010 Idd, maar ik denk dat hij de iconen van de gangwars wil gebruiken als je kijkt naar het ID dat hij gebruikt. 60 = geel mannetje gang wars Ja, weet ik maar dat was gewoon een willekeurig icoontje Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.