Jump to content

Rockstar: 'Slechte ouders kopen onze games voor hun kinderen'


Cylas

Recommended Posts

ik ben nu 15, ik kocht GTA SA eens een keer bij de media markt en me moeder stond achter me, ie vrouw achter de kassa, mag hij dit van u kopen, me moeder ja is goed hoor, ze wist niet echt wat gta was, en later was ik bezig met zo'n missie waarbij je met een mes kelen van mensen door snijdt enzo, dat vond ze dan een beetje vreemd, maar nu vind ze het zelf ook wel leuk om af en toe in GTA IV, een beetje mensen dood te schieten of dood te slaan, ik word er nou niet echt aggresief van ofzo, ik denk dat het echt aan de persoon zelf ligt, dat de ouders het spel kopen, dat snap ik dan niet helemaal,dan lijkt het alsof je je kind aanmoedigt ofzoiets, ik vind het wel leuk om mensen dood te schieten maar alleen in-game, in het echt zou ik zoiets nooit doen , maar je hebt altijd mensen die zo'n idee eigelijk wel spannend vinden, maar dan ben je niet helemaal goed in je hoofd,

Dat is ook een van de redenen waarom GTA zo leuk is, dat je dingen kunt doen die je normaal in het echt niet zou doen zoals auto's stelen en moorden sommigen van 17 jaar ofzo doen die dingen soms echt voorde kick :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 32
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Twister24

    2

  • vice infernusX

    2

  • Tommy-Vercetti

    2

  • Cylas

    2

Als alle kinderen zouden stoppen met GTA kopen zou dat bij hun behoorlijk aan de winst te zien zijn. Toen GTA IV gereleased werd stond er een lange wachtrij van kinderen tussen 12 en 15 bij de Media Markt, geen volwassene te bekennen...

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het allemaal een beetje onzin hoor, zijn mijn ouders nou slechte opvoeders omdat ze het toestaan dat ik een spel koop met hier en daar een paar rode pixels? Nou ik vind van niet! Ik ben zelf net elf jaar, speel al van af mijn 9e GTA en ik mag gewoon GTA spelen als ik maar beloof dat ik het niet na ga doen. Ik zal het tegen mijn ouders zeggen: 'Jullie zijn slechte ouders want jullie hebben mij een spel van Rockstar Games laten spelen.'

Link to comment
Delen op andere websites

@hieboven: Ik snap de grapjes dus echt wél puh2.gif .

Ik ben twaalf en ook ik speel zéér graag GTA. Mijn ouders weten gewoon dat ik niet snel beïnvloed ben. Ik zal echt niet de hele dag mensen willen vermoorden, of politie achter me aan willen krijgen (integendeel zelfs). En oorspronkelijk heb ik GTA alleen maar om te free-roamen, een beetje te rondrijden en te stunten. Maar het zou ook kunnen komen omdat ik een redelijk gezond verstand heb (VWO-niveau), want mijn vriend op het VMBO-Basis is zeer aggresief en hatelijk geworden nadat ie GTA kreeg aan het begin van het jaar. Ik zelf speel GTA al sinds mijn zevende en op mijn negende/tiende kwam ik er pas achter dat het een geweldspel is (ik deed ook nooit missies). En toen vond ik het ook niet meer zo leuk. Ik dacht namelijk dat GTA een racespel was puh2.gif . Maar na mijn verjaardag (11e) kreeg ik weer wat zin in GTA. Ik begon toen al een beetje een puber te worden (serieus, ik werd echt heel vroeg puber). En tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds een hekel aan COD: MW2 of Battlefield: Bad Company, maar Just Cause 2 en Saints Row 2 vind ik wel leuk. Mijn genre is dus echt Free Roam Actie/Race.

Jij bent mijn beste vriend emo.gif

Wat LSDesign nu verteld.

Zo ben ik precies ook. alle missie's speel ik wel natuurlijk, Maar ik speel voornamelijk GTA vanwege de auto's die erin zitten.

Gewoon omdat je kan lopen enz.

Mijn smaak valt inderdaad niet echt uit naar Oorlog spellen.

Omdat ik gewoon niet zo ben.

Ik ben liever van: Lekker ondrijden met men Cavalcade of Super Diamond dan van: Hey kijk jij eens, Ik schiet je door je hoofd.

Daarom ga ik Just Cause 2 ook halen.

En kan je nagaan: emo.gif ik doe het slechtste niveau dat er is (LWOO) en mijn vader vind het prima dat ik het speel.

Mijn moeder een beetje minder emo.gif

Ik dacht in het begin toen ik GTA III voor het eerst speelde dat het een Race Spel was.

Mijn genre is dus ook Free Roam Actie/Race.

Bewerkt: door Eddie Low
Link to comment
Delen op andere websites

@hieboven: Ik snap de grapjes dus echt wél puh2.gif .

Ik ben twaalf en ook ik speel zéér graag GTA. Mijn ouders weten gewoon dat ik niet snel beïnvloed ben. Ik zal echt niet de hele dag mensen willen vermoorden, of politie achter me aan willen krijgen (integendeel zelfs). En oorspronkelijk heb ik GTA alleen maar om te free-roamen, een beetje te rondrijden en te stunten. Maar het zou ook kunnen komen omdat ik een redelijk gezond verstand heb (VWO-niveau), want mijn vriend op het VMBO-Basis is zeer aggresief en hatelijk geworden nadat ie GTA kreeg aan het begin van het jaar. Ik zelf speel GTA al sinds mijn zevende en op mijn negende/tiende kwam ik er pas achter dat het een geweldspel is (ik deed ook nooit missies). En toen vond ik het ook niet meer zo leuk. Ik dacht namelijk dat GTA een racespel was puh2.gif . Maar na mijn verjaardag (11e) kreeg ik weer wat zin in GTA. Ik begon toen al een beetje een puber te worden (serieus, ik werd echt heel vroeg puber). En tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds een hekel aan COD: MW2 of Battlefield: Bad Company, maar Just Cause 2 en Saints Row 2 vind ik wel leuk. Mijn genre is dus echt Free Roam Actie/Race.

Jij bent mijn beste vriend emo.gif

Wat LSDesign nu verteld.

Zo ben ik precies ook. alle missie's speel ik wel natuurlijk, Maar ik speel voornamelijk GTA vanwege de auto's die erin zitten.

Gewoon omdat je kan lopen enz.

Mijn smaak valt inderdaad niet echt uit naar Oorlog spellen.

Omdat ik gewoon niet zo ben.

Ik ben liever van: Lekker ondrijden met men Cavalcade of Super Diamond dan van: Hey kijk jij eens, Ik schiet je door je hoofd.

Daarom ga ik Just Cause 2 ook halen.

En kan je nagaan: emo.gif ik doe het slechtste niveau dat er is (LWOO) en mijn vader vind het prima dat ik het speel.

Mijn moeder een beetje minder emo.gif

Ik dacht in het begin toen ik GTA III voor het eerst speelde dat het een Race Spel was.

Mijn genre is dus ook Free Roam Actie/Race.

Jullie zijn mijn beste vrienden. Echt precies hetzelfde. Niet dat ik mensen afknallen niet leuk vind, maar ik vind free-roam gewoon leuk. Daarom vind ik Multiplayer minder, alleen Free-roam is leuk.

mijn vader en moeder weten gewon dat ik weet dat wat ze in dat spel doen gewoon niet normaal is, en dat vind ik ook. Dus mag ik het kopen. Ik ben zelf ook maar twaalf, en speel het sinds mijn 9e=. Ik ben wel slim genoeg (VWO) om te snappen dat het maar bij een spel moet blijven.

Bewerkt: door dji-unit
Link to comment
Delen op andere websites

@hieboven: Ik snap de grapjes dus echt wél puh2.gif .

Ik ben twaalf en ook ik speel zéér graag GTA. Mijn ouders weten gewoon dat ik niet snel beïnvloed ben. Ik zal echt niet de hele dag mensen willen vermoorden, of politie achter me aan willen krijgen (integendeel zelfs). En oorspronkelijk heb ik GTA alleen maar om te free-roamen, een beetje te rondrijden en te stunten. Maar het zou ook kunnen komen omdat ik een redelijk gezond verstand heb (VWO-niveau), want mijn vriend op het VMBO-Basis is zeer aggresief en hatelijk geworden nadat ie GTA kreeg aan het begin van het jaar. Ik zelf speel GTA al sinds mijn zevende en op mijn negende/tiende kwam ik er pas achter dat het een geweldspel is (ik deed ook nooit missies). En toen vond ik het ook niet meer zo leuk. Ik dacht namelijk dat GTA een racespel was puh2.gif . Maar na mijn verjaardag (11e) kreeg ik weer wat zin in GTA. Ik begon toen al een beetje een puber te worden (serieus, ik werd echt heel vroeg puber). En tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds een hekel aan COD: MW2 of Battlefield: Bad Company, maar Just Cause 2 en Saints Row 2 vind ik wel leuk. Mijn genre is dus echt Free Roam Actie/Race.

Jij bent mijn beste vriend emo.gif

Wat LSDesign nu verteld.

Zo ben ik precies ook. alle missie's speel ik wel natuurlijk, Maar ik speel voornamelijk GTA vanwege de auto's die erin zitten.

Gewoon omdat je kan lopen enz.

Mijn smaak valt inderdaad niet echt uit naar Oorlog spellen.

Omdat ik gewoon niet zo ben.

Ik ben liever van: Lekker ondrijden met men Cavalcade of Super Diamond dan van: Hey kijk jij eens, Ik schiet je door je hoofd.

Daarom ga ik Just Cause 2 ook halen.

En kan je nagaan: emo.gif ik doe het slechtste niveau dat er is (LWOO) en mijn vader vind het prima dat ik het speel.

Mijn moeder een beetje minder emo.gif

Ik dacht in het begin toen ik GTA III voor het eerst speelde dat het een Race Spel was.

Mijn genre is dus ook Free Roam Actie/Race.

Jullie zijn mijn beste vrienden. Echt precies hetzelfde. Niet dat ik mensen afknallen niet leuk vind, maar ik vind free-roam gewoon leuk. Daarom vind ik Multiplayer minder, alleen Free-roam is leuk.

mijn vader en moeder weten gewon dat ik weet dat wat ze in dat spel doen gewoon niet normaal is, en dat vind ik ook. Dus mag ik het kopen. Ik ben zelf ook maar twaalf, en speel het sinds mijn 9e=. Ik ben wel slim genoeg (VWO) om te snappen dat het maar bij een spel moet blijven.

Inderdaad. Ik vond het ook alleen leuk (vroeger) om gewoon vrij rond te lopen en een beetje klooien. Nu vind ik het wel leuk om missies te gaan doen of een schietpartij uit te lokken. Maar ik blijf het gewoon leuk vinden om de omgeving te zien.

>>> Door Jacky-2007: Vanaf hier graag kappen met die enorm onnodige quote piramide. Als je reageert op de post boven je, is quoten niet nuttig en zwaar hinderlijk. :duh:<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of ie de game speelt ja of nee, het is totale onzin om Rockstar de schuld te geven, aangezien zelfs tekenfilmpjes(!) vol agressie en geweld zitten. Die kijken kinderen zonder dat iemand er ook maar een beetje aandacht aan geeft, omdat het ''getekend'' is en dus lijkt het niet zo erg. Hetzelfde geld voor de voorgangers van IV, vice city en san andreas die een 'getekende' indruk maken als je er naar kijkt, en daardoor lijkt het spel minder agressief dan het is. IV lijkt daarentegen wat realistischer, dus is het gelijk de boosdoener. Totale onzin.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of ie de game speelt ja of nee, het is totale onzin om Rockstar de schuld te geven, aangezien zelfs tekenfilmpjes(!) vol agressie en geweld zitten. Die kijken kinderen zonder dat iemand er ook maar een beetje aandacht aan geeft, omdat het ''getekend'' is en dus lijkt het niet zo erg. Hetzelfde geld voor de voorgangers van IV, vice city en san andreas die een 'getekende' indruk maken als je er naar kijkt, en daardoor lijkt het spel minder agressief dan het is. IV lijkt daarentegen wat realistischer, dus is het gelijk de boosdoener. Totale onzin.

ja idd, het gebeurt ook regelmatig in spongebob squarepants dat patrick of octo neer worden geschoten :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Nou, niet neergeschoten. Ik denk dat je slaan of schoppen of zoiets bedoeld.

ja dat snap ik, maar dat zie ik ook zelden gebeuren. Als we om zulke dingen ook al gaan zeuren kunnen we dan niet beter de wereld gewoon opblazen, want overal is geweld etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat ouders best goed weten of hun kind makkelijk beïnvloedbaar is(Zo niet: GA MEER MET JE KIND OM). Dus ik denk dat ouders ook goed weten of ze een spel mogen kopen of niet. Ik was vroeger redelijk makkelijk beïnvloedbaar, en ik wilde GTA ook wel want mijn vrienden hadden het ook. Toen hebben mijn ouders me het gewoon verboden tot dat ik wat ouder was en ook verstandiger.

Oké ik ga nu want ik ga ff Joyriden in een taxi en ff een paar mensen afknallen want dat kan in SA ook :puh:

Hooi, viccie211

Link to comment
Delen op andere websites

(...) het is totale onzin om Rockstar de schuld te geven (...)
Misschien zou je eerst het artikel en de beginpost even moeten lezen voordat je reageert? Rockstar Games is namelijk in dit onderwerp zelf degene die naar ouders van minderjarigen wijst met een boos vingertje, over "Rockstar Games ergens de schuld van geven" wordt amper besproken in het artikel, en zeker niet als onderwerp ansich. (Het wordt alleen in het artikel genoemd als feit vanuit het verleden, en meer ook niet)
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Persoonlijk vind ik het comment van Dutchy niet helemaal waar... (Sorry Dutchy :D)... Vind het een beetje raar om te zeggen: Als bepaalde mensen jou spel kopen dan is dat je doelgroep. Als ik een verslag schrijf en ik denk er vooral volwassenen er een plezier mee te doen, maar uiteindelijk kopen vooral jongeren het, dan betekend dat niet dat de jongeren mijn doelgroep zijn, het is in eerste instantie bedoelt voor de volwassenen...

Natuurlijk, Rockstar heeft als voornaamste klanten mensen tussen de 14 en 20, veel ouder zal het vaak(!) niet worden, jonger komt wel voor. Maar nu zeg jij, dat Rockstar dan maar moet zeggen dat hun doelgroep(waarmee ik de doelgroep bedoel waar zij zelf in eerste instantie hun games op richten en waar zij hun game eigenlijk voor maken) ook tussen de 14 en 20 jaar ligt. Ik vind dat niet echt redelijk.

Ik heb heel erg het gevoel dat Rockstar een van de weinige game producenten is die écht de bedoeling om een hele goede game neer te zetten, ook al proberen ze natuurlijk ook gewoon veel geld te verdienen... Je kunt veel van Rockstar vinden, maar ze hebben tot nu toe niet echt een game neergezet die echt een grote flop is geworden omdat ze er niet genoeg aandacht aan hebben besteed(Kijk naar Chinatown Wars en de Stories, meesterlijke spellen)...

Wat dat hiermee te maken heeft? Nou.. Ik vind het dus meer dan logisch als het echt zo is dat ze hun games(en dan bedoel ik vooral GTA en Red Dead Redemption) eigenlijk echt voor 18+ maken, maar dat die ouderen de games juist niet zo veel kopen. In Nederland is het zo dat de kopers vooral 14-20 jaar zijn, maar ik kom op Multiplayer voornamelijk mensen tegen van 17 tot 35...

Een doelgroep is voor mij iets anders dan de groep klanten die het spel echt kopen: Als doelgroep bedoeld Rockstar hier volgens mij meer dat ze het spel éigenlijk voor volwassenen maken(18-35 lijkt mij), maar dat die groep overstemt wordt door een jonger publiek... Dit kun je ook concluderen aan de vele verwijzingen naar sex in het spel. De meeste mensen van 12 tot 15 jaar zullen de meeste grapjes echt niet snappen, dus als Rockstar zich vooral op die groep zou richten "omdat dat lekker verkoopt", dan zouden die grapjes er niet ingestopt worden lijkt mij (zou namelijk tijdverspilling zijn)...

Ik ben het er ook volkomen mee eens dat ouders die GTA gaan kopen voor kinderen van 8 jaar(zie met welke leeftijd een paar mensen hierboven begonnen met GTA) echt slecht bezig zijn. 14 jaar is in mijn ogen over het algemeen(enkele uitzonderingen daargelaten) toch echt wel de minimum leeftijd waarbij je je kind zonder veel problemen GTA kan laten spelen... Ik speel het zelf trouwens vanaf m'n 10e ofzo, en ik denk niet dat het mij veel goed heeft gedaan: Ik ben veel minder vatbaar voor bepaalde dingen, en dat is op een bepaalde manier ook niet goed... (Bijvoorbeeld die reclames met verwaarloosde dieren in nood: Ik kan daar rustig naar kijken(wel met veel medelijden), maar of dat nou echt hoort te zijn bij een mens...)

@Hieronder: Ik zei ook de meeste grapjes... Waarmee ik dus ook bedoel "de meeste mensen" :puh:

woow ik las je bericht en ik zie mezelf zo ongeveer erin terug.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...