danz Geplaatst: 23 mei 2010 Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Yoo, Ik heb sinds kort 2 vga monitoren op mijn videokaart aangesloten ( Club 3D GTS250 512mb ). Nu heb ik een dual screen setup. Een via de vga aansluiting en de andere via de dvi, alleen dan via een verloopstukje van dvi naar vga. Nu heb ik sinds kort ook een HDMI kabel, hiermee sluit ik mijn pc aan op mijn samsung HD tv. Zodra ik de kabel HDMI in de videokaart steek en dan in de tv en opstart zegt de tv; Niet ondersteund. Als ik dan mijn vga scherm in de dvi ingang erbij klik. Doet hij het wel. Alleen dan wel DUAL monitor, ofterwel het vga scherm ziet hij als 2e monitor. Maar als ik de tv als hoofdmonitor gebruik en de andere eruit haal dan worden allebei de schermen zwart. Volgens mij kan ik nu ook niet het optimale uit mijn HD tv halen aangezien hij op een vrij lage resolutie staat. Maar hoe is het mogelijk om alleen de tv als scherm laten werken en niet een dual setup? MVG Reageren
Sprunk Geplaatst: 23 mei 2010 Rapport Geplaatst: 23 mei 2010 Welke resolutie heeft je HDTV? HD Ready (720p) of Full HD (1080p). Zorg er in het eerste geval voor dat de resolutie niet hoger staat dan 1280x720 en in het 2e geval niet hoger als 1920x1080. Als je namelijk een te hoge resolutie hebt ingesteld zal je TV inderdaad een zwart beeld geven. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Sorry miertjes, maar HD Ready komt neer op 1080i, wat dan weer neerkomt op een maximum resolutie van 1920x1080(bron). Tziet er wel minder uit als Full HD, maar het is allebei dezelfde maximum resolutie. Overigens geloof ik niet dat de topicstarter twee monitoren heeft staat die zo'n ongelofelijke resolutie aankunnen dat zelfs een HD TV out of range gaat.. Ik zou eens proberen de drivers van de videokaart te updaten, uiteraard nadat je hebt gecontroleerd wat de huidige resolutie is. Reageren
Hayte Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 HD Ready komt neer op 720P, aangezien een pc geen interlaced (1080i) beelden kan versturen. Dat ook weer opgelost. Ik heb zelf ook een beeldscherm van Fuller dan Full HD (1920*1200), wat zijn scherm dus ook niet zou kunnen ontvangen. Hij heeft gewoon een te hoge resolutie aangegeven dan zijn scherm kan halen. Reageren
ikt Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Of je zoekt gewoon op welke resolutie je TV heeft en zet de resolutie daarop. 1:1 pixel map > alles Reageren
danz Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Hoe moet ik hem dan aansluiten en dat hij vervolgens op de goede resolutie is. Het is een HD ready (samsung ps42c62h) Want als ik dus alleen het scherm aansluit krijg je deen beeld. Reageren
Hayte Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Start - Configuratie Scherm - Beeldscherm Resolutie wijzigen - uit de lijst van schermen jouw scherm kiezen - op 1280*720 zetten. Reageren
danz Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Maar dan is het dus wel de bedoeling om eerst met een ander scherm erbij de resolutie in te stellen, en dan het andere scherm eruit halen? Reageren
Hayte Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Bijvoorbeeld. Of je gebruikt het scherm waar je nu op zit, gaat naar die resolutie, en sluit dan je tv scherm aan. Reageren
danz Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Ja ik heb nu dus een dual setup met 2 schermen. Maar als ik hem dan op de tv aansluit ziet hij ook echt het kleine scherm als een 2e scherm. En als ik die eruit haal doet hij het niet, maar ik zal straks dan eens de resolutie proberen goed in te stellen. Reageren
ikt Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Goede resolutie: 1024 x 768 @ 60 Hz Reageren
Hayte Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Waarom een non-native resolutie met de verkeerde aspect ratio instellen op een scherm, als ik vragen mag? Reageren
Tjapie Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Goede resolutie: 1024 x 768 @ 60 Hz De native resolutie is 1024x768 @ 50Hz, want 50 is de hoogste frequentie die de TV aankan. Overigens kan je ook proberen de laagste resolutie (800x600 of 640x480 ofzo) in te stellen, want dat moet de TV sowieso ondersteunen. En dan kun je bij de instellingen gaan rommelen en de beste resolutie uitkiezen. Wat voor HDMI kabel is het eigenlijk? Aan beide kanten HDMI, of aan één kant HDMI en aan de andere kant DVI? Reageren
danz Geplaatst: 24 mei 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 De kabel is een hdmi naar hdmi, en op de dvi aansluiting zit mijn vga scherm aangesloten ( Via verloopstukje ) En het andere vga scherm zit op de vga aansluiting maar die sluit ik niet aan bij de tv. Ik wil gewoon alleen de kast bij de tv, en niet een extra scherm. zodra ik de andere vga monitor uitschakel via resolutie instellen, wordt het hd scherm ook zwart en zegt die niet ondersteund. Wat moet ik nu doen? >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< Reageren
Hayte Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Als je alleen je HD TV aan de pc aansluit, en je start hem op, krijg je dan nog steeds het boot-schermpje te zien? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.