Bora268 Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Zoals in de titel gezien van het onderwerp wil ik mijn amd processor (sempron 2200+ ) 1.5 ghz overklokken, waarvan ik een beter prestatie heb en zodat het nog wel veilig is qua koeling/warmte. temperaturen buiten: - Temperatuur CPU tussen 10 en 18 graden - tussen de 37 en 43 graden tussen de 18 en 25 graden - tussen de 48 en 52 graden. Computer Computertype Op ACPI x86-gebaseerde PC Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Enterprise OS Service Pack 2 Internet Explorer 8.0.6001.18904 DirectX DirectX 10.1 Datum / Tijd 2010-05-24 / 13:01 Moederbord CPU Type AMD Sempron, 1500 MHz (9 x 167) 2200+ Moederbordnaam ASRock K7VT4A+ (5 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN) Moederbord Chipset VIA VT8377A Apollo KT400A Systeemgeheugen [ TRIAL VERSION ] BIOS Type AMI (07/19/04) Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1) Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1) Scherm Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB) Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB) 3D Acceleratie nVIDIA GeForce FX 5200 Monitor Philips CM0800 (15B) (TY 001145) Multimedia Geluidskaart C-Media CMI9739A/9761 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller even de temperaturen van SEMPRON cpu's (Bron: http://www.computerhope.com/issues/ch000687.htm ) CPU Avarage Temperature AMD Sempron 90C - 95C Alvast bedankt. Reageren
Sprunk Geplaatst: 24 mei 2010 Rapport Geplaatst: 24 mei 2010 Het is sowieso een vage PC. Vista op een 1,5 Ghz Sempron??? Wil je een snelle PC hoef je niet te overclocken, je kan er ook gewoon Windows XP op zetten. Dan zal hij al stukken sneller zijn. Het geheugen zal vast niet meer zijn dan 1 GB, wat ook al te weinig is voor Vista. XP erop zal echt veel sneller gaan. Reageren
Bora268 Geplaatst: 5 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 juni 2010 Het is sowieso een vage PC. Vista op een 1,5 Ghz Sempron??? Wil je een snelle PC hoef je niet te overclocken, je kan er ook gewoon Windows XP op zetten. Dan zal hij al stukken sneller zijn. Het geheugen zal vast niet meer zijn dan 1 GB, wat ook al te weinig is voor Vista. XP erop zal echt veel sneller gaan. maar hoe ver is het handig om over te klokken (zie 1e post voor graden etc). Besturingssystemen etc. heb ik allemaal getest xp en vista is het zelfde qua snelheid. Reageren
Hayte Geplaatst: 5 juni 2010 Rapport Geplaatst: 5 juni 2010 Het is sowieso een vage PC. Vista op een 1,5 Ghz Sempron??? Wil je een snelle PC hoef je niet te overclocken, je kan er ook gewoon Windows XP op zetten. Dan zal hij al stukken sneller zijn. Het geheugen zal vast niet meer zijn dan 1 GB, wat ook al te weinig is voor Vista. XP erop zal echt veel sneller gaan. maar hoe ver is het handig om over te klokken (zie 1e post voor graden etc). Besturingssystemen etc. heb ik allemaal getest xp en vista is het zelfde qua snelheid. Dan vraag ik me af welke XP's en Vista's jij gebruikt hebt, de normale versies zijn namelijk gewoon XP > Vista qua snelheid. Terug op het overklokken, als je stevig wilt gaan overklokken heb je ten eerste een niet-OEM pc nodig en een fatsoenlijke koeler nodig. Heb je deze twee vereisten, dan kan je gaan overklokken. Reageren
Bora268 Geplaatst: 6 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2010 Het is sowieso een vage PC. Vista op een 1,5 Ghz Sempron??? Wil je een snelle PC hoef je niet te overclocken, je kan er ook gewoon Windows XP op zetten. Dan zal hij al stukken sneller zijn. Het geheugen zal vast niet meer zijn dan 1 GB, wat ook al te weinig is voor Vista. XP erop zal echt veel sneller gaan. maar hoe ver is het handig om over te klokken (zie 1e post voor graden etc). Besturingssystemen etc. heb ik allemaal getest xp en vista is het zelfde qua snelheid. Dan vraag ik me af welke XP's en Vista's jij gebruikt hebt, de normale versies zijn namelijk gewoon XP > Vista qua snelheid. Terug op het overklokken, als je stevig wilt gaan overklokken heb je ten eerste een niet-OEM pc nodig en een fatsoenlijke koeler nodig. Heb je deze twee vereisten, dan kan je gaan overklokken. -ik heb geen oem-pc -ik gebruikte xp professional en nu Vista Enterprise. Mijn vraag dan ook was, hoe je het best de clock kan verhogen (zie 1e post temperaturen etc) hij draait nu op 166 mhz 1.5 ghz. Reageren
Casss Geplaatst: 8 juni 2010 Rapport Geplaatst: 8 juni 2010 Als je PC opstart de hele tijd op DELETE of F5 drukken, dan komt de BIOS tevoorschijn en daar kan je doormiddel van de pijltjestoetsen de snelheid van je processor veranderen. Reageren
Bora268 Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juni 2010 Als je PC opstart de hele tijd op DELETE of F5 drukken, dan komt de BIOS tevoorschijn en daar kan je doormiddel van de pijltjestoetsen de snelheid van je processor veranderen. dat weet ik allemaal wel maar TOT hoever moet ik de FSB verhogen hij staat op dit moment op 166 mhz x 9 = 1.5 ghz. zie temperaturen 1e post. Reageren
Casss Geplaatst: 11 juni 2010 Rapport Geplaatst: 11 juni 2010 (bewerkt) In stapjes, steeds een stapje van 10Mhz omhoog, temperaturen meten en kijken of ze normaal zijn. Weer 10Mhz omhoog enz. Maar als je nogal wat mhz omhoog bent gegaan moet je eerst wel een paar uur die temperaturen in de gaten houden. Dus niet, omhoog. even kijken, afsluiten. Omhoog enz. Maar als je veel (bv 1Ghz) wil overclocken raad ik je een nieuwe koeler aan. Een processor heeft ook maximum van ghz, dit is bij elke processor anders maar als die aan zijn maximum komt is het gewoon gedaan. Ik heb hier een voorbeeld van een overclockte Intel Pentium 4. Bewerkt: 11 juni 2010 door Casss Reageren
Djmaddox Geplaatst: 11 juni 2010 Rapport Geplaatst: 11 juni 2010 Ja, dat is op LN2 vriend. Hier ook een Celeron op 8,2ghz: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.