Jump to content

Probleem: wsjd.exe


Revolution-Designer

Recommended Posts

Goedenavond iedereen,

Ik heb last van een irritant bestand en proces genaamd wsjd.exe

Wanneer ik Windows XP opstart word dit proces ook gestart dus heb ik via uitvoeren->msconfig het programmaatje uitgeschakeld. Maar uit zichzelf schakelt het zichzelf weer in:

creepyr.jpg

:?

Het irritante is, is dat wanneer het proces draait mijn internet heel langzaam gaat of zelfs helemaal niet werkt. Ook weet ik de locatie van dit bestand niet. En wat nog vreemder is, is dat ik zojuist heel Windows XP opnieuw heb geïnstalleerd dus heb ik mijn beide harde schijven geformatteerd.

Weet iemand een oplossing?

Link to comment
Delen op andere websites

Malwarebytes heeft 3 infecties gevonden maar bij het opstarten van Windows start nog steeds het proces:

creep2.jpg

Edit: Ik heb een bestand in de WINDOWS prefetch folder verwijderd met de naam ''WSJD.EXE-035C3CEC.pf'' en nogmaals wsjd.exe uitgezet in msconfig en daarna opnieuw opgestart. Resultaat: het proces start niet meer. Hopelijk blijft dit zo...

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

maak toch maar even een hijack this logje en post die op nucia.eu

Scan ook met dit soort dingen in veilige modus, dan weet je dat het virus neit is gestart en malwarebytes dus goed zijn werk kan doen

Link to comment
Delen op andere websites

Als je rechtsklikt op het wsjd.exe proces in Taakbeheer, dan kan je op 'Open Bovenliggende map' klikken. Je ziet dan waar het bestand staat. Eerst ff het proces stoppen en dan kan je het bestand verwijderen.

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

de meeste virussen die zelf terug komen starten zichzelf binnen no time weer als die is afgesloten, dus gaat dat moeilijk op.

EDIT: heb ff naar de file gegoogled, geen resultaten ervoor. Als het malware is dan is dit dus wss een vorm dat zichzelf kan veranderen, door andere manieren van code etc. Dit betekent dus dat het virus ook stealth kan gaan, daarom is hij ook waarschijnlijk niet verwijderd, dit moet je dus handmatig doen. een HiJackThis logje is sterk te adviseren.

Bewerkt: door wesley123
Link to comment
Delen op andere websites

@hierboven: Ga naar regedit.exe (uitvoeren) : HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run en delete de sleutel waar de exe in staat.

Edit: Kijk anders ook even bij RunOnce

Bewerkt: door dji-unit
Link to comment
Delen op andere websites

het hoeft neit perse in het register te staan, het kan ook gewoon aan windows onderdelen zijn gehooked, dll's die geladen moeten worden etc.

De files als eerst handmatig verwijderen zal waarschijnlijk errors gaan opgeven, overal word naar dat bestand verwezen, maar die is niet te vinden dus genereert het een error, tenzij het virus(zoals je al aangaf) terugkomt door zichzelf bijvoorbeeld te schrijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...