Jump to content

Eigen mod loopt vast :|

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey, :eten:

Ik ben nieuw in de modding "wereld" en wilde simpel beginnen. Ik had army.dff en armour.dff in gMax geïmporteerd met dat script van KAM. Beetje in elkaar gezet en het zag er wel oké uit voor 't begin. Ik exporteerde hem met 't script van KAM. Opties snapte ik niet dus dat heb ik zo gelaten, wel skip col gedrukt. De texture van de armour heb ik bij de van de army skin gezet. Ik heb de army.dff en army.txd replaced voor mijn .dff en .txd en start mijn gta op. Ik pak een army skin en m'n computer loopt vast! :cry:

Ik hoop dat iemand een oplossing weet :tu: en als iemand een tutorial wil schrijven over skins modden _O_ . Want er is nog geen tutorial over dat?

Naja dank u zeer. _O_

Dit stukje heb ik voor exporteren ongeveer gevolgd:

Stap 2 (DFF maken):

-Start 3ds max 7 op en laad/open je model

-Ga nu boven in de taakbalk naar Maxscript, en kies dan Run Script

-Kies nu het script: DFF_SA uit de script folder van je 3ds max 7

-Er verschijnt nu een schermpje in 3ds max 7

-Zorg ervoor dat alle hokjes geel zijn, selecteer je model en druk op Export SA DFF

-Sla je DFF op

Belangrijk:

Je object hoort samengesmolten te zijn, zodat je maar een object hebt. Als je heel veel objecten hebt, moet je deze gaan samensmelten:

-Selecteer èèn object en druk daar met de rechtermuisknop op.

-Kies Convert to Editable Poly zoals te zien is in het plaatje hieronder

-Rechts krijg je een scherpmje te zien met daarin een aantal functies

-Scrol omlaag en druk op het vierkantje naast Attach zoals in het plaatje

-Druk nu op ALL en dan op ATTACH

-Kies Match Material ID's to Material en druk op OK

Nu moet je weer proberen je model te exporteren als DFF zoals verteld is

Geplaatst:
Deze tutorial gaat over het riggen van kleding, maar het gaat alleen om de export settings. Zorg ook dat je de army.dff importeert met knopje A aan, zodat de skin modifier erbij zit.
Geplaatst:

't is eigenlijk geen kleding. Het is een ped/skin van 't leger (dus die gozertjes die achter je aankomen met 6 sterren). En dan heb'k nog armour.dff (Dus dat object die je ziet als je bodyarmour bij ammunation koopt). Die armour heb ik goed op die ped gezet.

Of werkt het gewoon hetzelfde?

Geplaatst:
:ch:.. Ik zeg: Gebruik alleen de export settings vermeldt in die tutorial, verder moet het wat anders. Armor moet aan de army (dus: army -> attach -> armor) en dan gebruik je de export instellingen zoals vermeldt staat :).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...