Jump to content

[UPG][€200-300]Casss


Casss

Recommended Posts

Hoi hoi

Ik heb wat geld voor mijn verjaardag gekregen en ik wil mijn PB PC upgraden, volgensmij ondersteund mijn reno moederbord maximaal een Core 2 Duo CPU dus dat onderdeel staat al vast, volgensmij krijg ik al ik een nieuwe grafische kaart + Core 2 Duo erin doe wel een mooi medium game systeempje.

Hier heb ik nog dat o zo handige lijstje:

Budget: 200 tot 250 euro (het kan dat ik nog wat meer geld krijg)

Doel: Nieuwe games op medium vloeiend draaien.

Desktop of laptop: Upgrade van desktop

Merk pc of samengesteld: Ik wil een upgradesetje bij Azerty, een upgradesetje uit de winkel mag ook maar jullie raden dat volgensmij echt af...

Benodigde randapparatuur: Nee

Besturingssysteem: Windows 7 wil ik erop zetten.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Alles wat nog mee kan.

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: De processor moet Intel zijn ivm het moederbord en de grafische kaart maakt me niet uit. Wat ik natuurlijk wil is dat mijn grafische kaart goed bij de processor past en andersom. Dus eigenlijk dat er tijdens het gamen de helft van de GPU/CPU uit zijn neus zit te eten omdat de CPU/GPU het niet bij kan benen. :7

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Een GPU en CPU inbouwen is toch erg makkelijk? Als er nog wel wat geld over is wil ik hem wel in elkaar laten zetten door de lokale PC-boer.

Extra koeling (voor overklokken)?: Daar ga ik niet aan beginnen....

Ik had zelf al een paar samenstellingen die naar mijn weet moeten werken:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[56577]=1&product[262835]=1

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[267493]=1&product[56577]=1

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[234955]=1&product[56577]=1

Dit is de PC die ik wil upgraden alleen is nu waarschijnlijk de voeding kapot, dus misschien komt er nog een nieuwe voeding in het budget,

computer.gif Computer

  • Fabrikant: PACKARD BELL BV
  • Computermodel: ISTART F9240 AIO
  • Computernaam: ***
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gif Moederbord

  • Fabrikant: PACKARD BELL BV
  • Model: GA-T671MG
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies,
  • BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie Si671V14
  • Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), AGP (Gebruikt)
  • Poorten: PRIMARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COMA (Serieel), COMB (Serieel), LPT (Parallel), KB_MS (Toetsenbord), KB_MS (Muis), USB0 (USB)

processor.gif Processor

  • Model: Intel® Pentium® D CPU 3.00GHz
  • Kloksnelheid: 3000MHz
  • Socket: Socket 775

memory.gif Geheugen

  • Grootte: 1791MB RAM
  • Type(s): 1024MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024MB RAM (Onbekend, DIMM)

harddisk.gif Hardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:)
  • Grootte: 290,09GB (290,09GB (C:) )
  • Vrije ruimte: 194,09GB (194,09GB (C:) )

drives.gif Stations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Onbekend, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf
  • Model(len): C: ST3320820AS ATA Device IDE, D: SONY DVD RW AW-G170A ATA Device, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Onbekend

soundcard.gif Geluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gif Videokaart

  • Model: SiS Mirage 3 Graphics
  • Beeldprocessor: SiS671 series (0x6351)
  • Geheugengrootte: 256MB VRAM
  • Stuurprogramma: SISGRUMD.dll,SiSClone.dll,SiSFunc.dll,SiSKrl.dll,SiSGlv.dll, versie

display.gif Beeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Algemeen niet-PnP-beeldscherm
  • Schermresolutie: 1280x768
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60Hz

mouse.gif Muis

  • Fabrikant: Microsoft
  • Model: PS/2-compatibele muis
  • Aantal knoppen: 0
  • Aansluiting: PS/2

keyboard.gif Toetsenbord

  • Model: Standaard-PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gif Netwerkkaart

  • Model(len): Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), SpeedTouch 121g Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3)
  • Adressen: ***

directx.gif DirectX

  • Versie: 10.1

operatingsystem.gif Besturingssysteem

  • Naam: Microsoft® Windows Vista™ Home Basic
  • Versie: 6.0.6002
  • Service Pack: Service Pack 2

info.gif Gegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.5.0.60)

Zijn die upgrade setjes goed of moet er nog een nieuwe voeding in? Mijn voeding is nu volgensmij 200-250Watt (bron: achterkant van m'n kast.) Jullie mogen ook gewoon een andere set samenstellen. Succes. thumbsup2.gif

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Casss

    25

  • Sprunk

    8

  • Hayte

    5

  • Djmaddox

    5

Top Posters In This Topic

Wellicht lost dit het probleem op? Ik vind het wel vreemd dat het lijkt alsof de hele PB website opgeschoond is. Als ik naar die pagina wil gaan (niet in het cachegeheugen van google) dan moet je je land kiezen en ga je daarna de de homepage.

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Zou het niet beter zijn als je spaart voor hoog gamen?

Eigenlijk wel maar ik ben net 11 en spaar als een slak. duh.gif Trouwens heb ik helemaal niet zo'n behoefte aan High-end gaming, ik zie niet veel verschil tussen low en high? Wat is het grootste verschil eigenlijk?

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Dat moederbord is inderdaad C2D ready, maar het gaat dan om de eerde C2D modellen met 1066 Mhz FSB en 3 MB cache.. De "nieuwste" C2D processors hebben 1333 Mhz FBS en 6 MB cache.

Een nieuwe voeding is inderdaad nodig, een B merk voeding zal echt moeite krijgen met de nieuwe hardware. Ik heb er ook een voeding bij gedaan dus:

=1&product[263299]=1&product[196158]=1"]Klik

Link to comment
Delen op andere websites

Dat moederbord is inderdaad C2D ready, maar het gaat dan om de eerde C2D modellen met 1066 Mhz FSB en 3 MB cache.. De "nieuwste" C2D processors hebben 1333 Mhz FBS en 6 MB cache.

Een nieuwe voeding is inderdaad nodig, een B merk voeding zal echt moeite krijgen met de nieuwe hardware. Ik heb er ook een voeding bij gedaan dus:

Klik

En die samenstelling gaat goed lopen op medium en is een beetje het beste wat mijn PC gaat trekken? Goed gedaan. Kan ik die processor erin doen zonder die BIOS update want het lijkt alsof de halve PB website eruit ligt. icon_cab.gif En die hardware inbouwen is toch vrij makkelijk? Waarom 'nieuwste'?

EDIT: Wacht even, ik zie in Flitskikker infotool helemaal geen vrije PCI Express sloten. nosmile.gif Dat kan ik de videokaart niet gebruiken.

Sorry veel vragen

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, je hebt nog een sterk verouderd AGP slot.

Dan gaat het verhaal mooi niet door, want er zijn geen AGP kaarten waar je op kan gamen. Wil je gamen moet je aan een nieuw moederbord beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, je hebt nog een sterk verouderd AGP slot.

Dan gaat het verhaal mooi niet door, want er zijn geen AGP kaarten waar je op kan gamen. Wil je gamen moet je aan een nieuw moederbord beginnen.

Zijn er geen kaarten voor PCI (zonder e)? Maakte je eigenlijk een vergissing of heb je maar wat samengesteld? nosmile.gif Ook vind ik het gek: ik heb 4 van die uitbreidingsslots en op de website staat dat het; 2x PCI 1x AGP en 1x PCI-e x16 is....

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik maakte de vergissing om aan te nemen dat je een PCI-e slot vrij had. De samenstelling is in mijn ogen prima en goed in balans.

Er zijn wel PCI kaarten, maar die waren in het Pentium 200MMX tijdperk al oud. Dus gamen daarop zal ook niet lukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik maakte de vergissing om aan te nemen dat je een PCI-e slot vrij had. De samenstelling is in mijn ogen prima en goed in balans.

Er zijn wel PCI kaarten, maar die waren in het Pentium 200MMX tijdperk al oud. Dus gamen daarop zal ook niet lukken.

Volgensmij heb ik wel degelijk een PCI-e slot. Kan je misschien deze video bekijken die ik geupload heb. Volgensmij zie je op 0:40 een PCI-e slot.

http://www.youtube.com/watch?v=672ZdoHdd9w

Link to comment
Delen op andere websites

Is het zo'n slot?

img

Er staat rechtsonder het slot PCIEX16, als jij dat ook hebt heb je een PCI-E slot.

Nou er staan alleen maar kleine codes en nummers op mijn moederbord. Ik zie bij bijna geen enkel onderdeel wat het is. Maar welk slot kan het anders zijn? Dat slot ziet er bijna precies hetzelfde uit.

EDIT: Het staat er WEL! (PCIEX16)

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Dan zit er een bug in Flitskikker Info tool want hij leest kennelijk dat moederbord niet juist uit.

Je kan dus wel gewoon de eerder geposte upgrade kopen.

En werkt dat zonder of met de BIOS update? En is dat makkelijk erin te zetten? En dat speelt dus vloeiend op medium (bv GTAIV)? Sorry dat ik veel vragen heb maar 250 euro is voor mij toch best wel heel veel geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...