Jump to content

Besturingssysteem op externe harde schijf?


MaxVito

Recommended Posts

Ik zou het niet doen. Zelfs simpele spelletjes op een externe HDD wordt al afgeraden, omdat de USB verbinding gewoon niet snel genoeg is om een spel, laat staan een OS, fatsoenlijk te laten werken.

Link to comment
Delen op andere websites

ja dat krijg je, met alles, programmas meoten dingen uit register etc. laden en dat gaat door USB wat ongelofelij ktraag is. Kortom naast je os zelf zal de rest ook ongelofelijk traag werken, kortom niet te doen

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er een beetje in verdiept heb, dan zou je weten dat Windows niet op een externe harde schijf kan installeren, want tijdens het bootproces (van windows) word alle verbindingen met een usb verbroken, waardoor je een BSOD zal krijgen.

Het is echter wel mogelijk door bepaalde bestanden aan te passen of via een 'extra' service, maar waarschijnlijk zal ik hier niet over mogen praten...

dus google is je vriend.

Dit is echter nog makkelijker in windows 7 omdat je dan met een .vhd kan werken :Y .

En OS X (mac) kan niet op een 'niet-mac' draaien, orgineel dan...

Echter heb je wel zogenaamde 'hackintoch', maar daar mag je hierover ook niet praten.

Terzijde van dat, OS X (hackintoch) kan wel gewoon van externe HDD draaien.

Over de snelheid van USB is ook niet helemaal waar.

Want heb hier zelf ook een Externe HDD van 2 TB, en wat Hayte zei klopt niet helemaal, want heb er gewoon spellen: o.a. GTA IV op staan en werkt net zo snel/goed dan op m'n interne HDD. Ook heb ik er linux op staan (dus ook een besturingssysteem) en dat draait gewoon normaal.

Dus het ligt gewoon aan het type usb/HDD wat je gebruikt, als je nou een HDD van de aldi voor €30 heb dan kan je verwachten dat de overdrachtssnelheid niet zo hoog is, als je een beetje goeie USB/HDD hebt dan valt het dus reuze mee.

Edit:

XP gebruikt ongeveer 2 GB

En OS X ongeveer 4 a 4,5 GB

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Alle betaalde besturingssystemen zijn moeilijk of niet bootbaar te maken.

Een Linux-live-USB maken kan wel. Als alles eenmaal werkt, is alles snel. Maar het booten en afsluiten duurt wel tergend lang.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan, zover ik weet, wel gebruik maken van een externe HDD met een eSATA interface. De gegevens overdracht is namelijk net zo snel als bij een gewone interne SATA aansuiting. Je hebt hiervoor dan wél een eSATA aansluiting nodig in je PC en je moet een HDD hebben met een eSATA aansluiting.

Link to comment
Delen op andere websites

Buiten het feit om dat je flink genaaid bent bij de Media Markt, je betaalde immers een veel te hoge prijs, moet ik helaas concluderen dat er GEEN eSATA aansluiting op die harde schijf zit, enkel een USB2.0 verbinding. Zoals reeds is gezegd is het dan niet mogelijk om een OS erop te installeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor zover ik weet is mediamarkt een goede winkel, alleen zijn sommige dingen daar erg duur.

Ik heb toen der tijd geprobeerd Windows XP op een externe hardeschijf te installeren (200GB) en dat ging dus niet met de standaard setup.

Je moest hiervoor de ISO wat aanpassen, hier is een tutorial hoe je dat kunt doen: Klik!

Nadat ik dat had gedaan en hem had geinstalleerd, werkte alles vlekkeloos en gewoon soepeltjes! Oftewel: Probeer het gewoon en als het niet werkt dan is het pech hebben ;-)

Trouwens, als je zoon externe hardeschijf hebt met een behuizing eromheen, kun je hem er ook afschroeven; achter de zwarte stickertjes (meestal een merk of iets dergelijks) zitten de schroefjes.

Als je deze eruit haalt kan de hele behuizing eraf. Hierin zit een normale hardeschijf die je gewoon kunt gebruiken (als je dat zou willen). Ik raad je aan dit alleen te doen als je er verstand van hebt en het anders gewoon zo te laten, het is alleen een tip.

Succes!

Bewerkt: door SilverShield
Link to comment
Delen op andere websites

Voor zover ik weet is mediamarkt een goede winkel, alleen zijn sommige dingen daar erg duur.

Ik heb toen der tijd geprobeerd Windows XP op een externe hardeschijf te installeren (200GB) en dat ging dus niet met de standaard setup.

Je moest hiervoor de ISO wat aanpassen, hier is een tutorial hoe je dat kunt doen: Klik!

Nadat ik dat had gedaan en hem had geinstalleerd, werkte alles vlekkeloos en gewoon soepeltjes! Oftewel: Probeer het gewoon en als het niet werkt dan is het pech hebben ;-)

Trouwens, als je zoon externe hardeschijf hebt met een behuizing eromheen, kun je hem er ook afschroeven; achter de zwarte stickertjes (meestal een merk of iets dergelijks) zitten de schroefjes.

Als je deze eruit haalt kan de hele behuizing eraf. Hierin zit een normale hardeschijf die je gewoon kunt gebruiken (als je dat zou willen). Ik raad je aan dit alleen te doen als je er verstand van hebt en het anders gewoon zo te laten, het is alleen een tip.

Succes!

Ja maar wat heb je er dan aan? dan heb je een harde schijf zonder behuizing, ik snap niet wat je er dan extra aan hebt

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...