Jump to content

Besturingssysteem op externe harde schijf?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ja maar wat heb je er dan aan? dan heb je een harde schijf zonder behuizing, ik snap niet wat je er dan extra aan hebt

Op deze manier kan je bijvoorbeeld die HDD in je kast doen, als je er naderhand achterkomt dat je hem eigenlijk niet als externe HDD wilt en gaat gebruiken. Je hebt wel onnodig geld verspild, maar op deze manier recycle je tenminste iets.

Maar is een ISO aanpassen niet warez?

Geplaatst:

Ja maar wat heb je er dan aan? dan heb je een harde schijf zonder behuizing, ik snap niet wat je er dan extra aan hebt

Op deze manier kan je bijvoorbeeld die HDD in je kast doen, als je er naderhand achterkomt dat je hem eigenlijk niet als externe HDD wilt en gaat gebruiken. Je hebt wel onnodig geld verspild, maar op deze manier recycle je tenminste iets.

Maar is een ISO aanpassen niet warez?

ja, en moet je de kabel naar buiten laten lopen naar een usb slot omdat het alleen een USB interface heeft, kan je hem beter in zijn eigen behuizing houden, die zit er niet voor niks op

Geplaatst:

ja, en moet je de kabel naar buiten laten lopen naar een usb slot omdat het alleen een USB interface heeft, kan je hem beter in zijn eigen behuizing houden, die zit er niet voor niks op

Hij zegt dat er dan een volledig werkende HDD in zit. Ik weet het ook niet, heb nooit de nood gevoeld om zomaar externe HDD's open te maken. Ik heb er eerlijk gezegd ook mijn twijfels over, maar als hij dat zegt (en er ervaring mee heeft), dan kan ik vrij weinig meer dan hem daar op geloven (behalve googlen, maar daar is het nu te laat in de avond voor)

Geplaatst: (bewerkt)

Ik had toen een 200GB externe harde schijf maar die gebruikte ik nooit, en mijn andere harddisk (die in de pc zat) was kapot. Dus wat ik had gedaan was dus die exterene uit elkaar geschroefd en die in de PC geplaatst, zo bedoelde ik het eigenlijk.

Bewerkt: door SilverShield
Geplaatst:

Ik had toen een 200GB externe harde schijf maar die gebruikte ik nooit, en mijn andere harddisk (die in de pc zat) was kapot. Dus wat ik had gedaan was dus die exterene uit elkaar geschroefd en die in de PC geplaatst, zo bedoelde ik het eigenlijk.

ja dat snap ik, maar hoe hebje die dan aangesloten?

Geplaatst:

Hier een artikel erover.

Dus is een externe HDD vaak gewoon een interne met een leuk hoesje. Weet wel dat er een kans is dat er de verkeerde aansluiting in zit (bijvoorbeeld SATA in plaats van IDE, of andersom), dat het een langzamere HDD is (vanwege koeling enzo), en dat je er natuurlijk geen garantie meer voor hebt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...