Jump to content

Voeding kapot?


Shotyoudie

Recommended Posts

Hallo iedereen. Vanaf vandaag start mijn pc niet meer op, ik denk dat het aan de voeding ligt omdat die een tijdje geleden

ook al rammelde. Nu vraag ik: kan dit aan de voeding liggen ?? Ik heb al een andere stopcontacten en kabel van stopcontact naar pc geprobeert.

Shotyoudie

Link to comment
Delen op andere websites

op je moederbord heb je een rond batterijtje zitten, hier is de CMOS op opgeslagen, haal deze er eens voor 10 minuten uit en doe hem er dan eens in, dan is de boel gereset en zal hij als het goed is weer opstarten

Link to comment
Delen op andere websites

Gebeurt er helemaal niks als je op de aan/uit knop drukt?

Ja

@ wesley:Heeft dat enige gevolgen ? geheugen ofwo kwijt ?

Bewerkt: door shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het geheugen van het BIOS gaat verloren waardoor het BIOS gereset word naar fabrieks instellingen. Het geheugen gaat dus verloren, maar dat kan geen kwaad. Wel zul je, als je eerder aanpassingen hebt gedaan in het BIOS, deze opnieuw moeten instellen.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Dus enige overclock o.i.d. gaat verloren, maar je bestanden die op je HDD staan blijven nog intact.

Wist nieteens dat het overclocken opgeslagen word. Ik ga die batterijtje er even uithalen :)

Sorry voor de dubbelpost maar het werkt nog steeds niet ik heb het batterijtje ong. 10 min eruit gelaten en daarna de pc weer normaal aangesloten. en hij deed nogsteeds niks :(

Shotyoudie

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

AeroCool (gast)

Dus enige overclock o.i.d. gaat verloren, maar je bestanden die op je HDD staan blijven nog intact.

Wist nieteens dat het overclocken opgeslagen word. Ik ga die batterijtje er even uithalen :)

Sorry voor de dubbelpost maar het werkt nog steeds niet ik heb het batterijtje ong. 10 min eruit gelaten en daarna de pc weer normaal aangesloten. en hij deed nogsteeds niks :(

Shotyoudie

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

het ligt niet aan je batterij want als je batterij stuk of leeg is start hij wel op

aleen bewaart hij je geheugen dan niet

dus denk echt dat je voeding stuk is of moederbord

ik hoop voor je je voeding want als je moederbord stuk is ben je veder van huis

Bewerkt: door dennis313
Link to comment
Delen op andere websites

Dus enige overclock o.i.d. gaat verloren, maar je bestanden die op je HDD staan blijven nog intact.

Wist nieteens dat het overclocken opgeslagen word. Ik ga die batterijtje er even uithalen :)

Sorry voor de dubbelpost maar het werkt nog steeds niet ik heb het batterijtje ong. 10 min eruit gelaten en daarna de pc weer normaal aangesloten. en hij deed nogsteeds niks :(

Shotyoudie

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

het ligt niet aan je batterij want als je batterij stuk of leeg is start hij wel op

aleen bewaart hij je geheugen dan niet

dus denk echt dat je voeding stuk is of moederbord

ik hoop voor je je voeding want als je moederbord stuk is ben je veder van huis

wie hier heeft er gezegt dat het batterijtje kapot of leeg is?

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens, als mogelijk, een voeding van een andere pc. Het kan namelijk aan drie dingen liggen. Je voeding, je moederbord, of het aan/uit knopje van je pc.

Andere voeding van een andere pc gebruiken kan niet omdat die te weinig watt is. Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt omdat er deze week al verschillende dingen mee gebeurt zijn. zoals ventilator rammelt en als ik mijn pc opnieuw opstartte, startte hij niet. Pas na paar keer de kabel er achter uit en in te doen startte hij weer op. Dit lukt nu dus niet meer.

Bewerkt: door shotyoudie
Link to comment
Delen op andere websites

over dat aan/uit knopje:

dit is een tip om er achter te komen of de pc wel aangaat zonder het aan en uit knopje

zorg dat je op het moment bent dat je je knopje zou indrukken( dus stekker in stop contact die shit)

dan schroef je je case open en zit er op je moederbord een aantal draadjes

allemaal gekleurd. trek die er uit

dan pak je een schroevendraaier en ga je een voor een met die schroevendraaien op die pinnetjes tikken

als je ze allemaal hebt gehad en hij niet aan is dan weet je zeker dat je knopje er niks mee te maken heeft

zo doe je het ook als je zelf je pc in mekaar zet als je die stekkertjes op de juiste plek wil zetten

Link to comment
Delen op andere websites

over dat aan/uit knopje:

dit is een tip om er achter te komen of de pc wel aangaat zonder het aan en uit knopje

zorg dat je op het moment bent dat je je knopje zou indrukken( dus stekker in stop contact die shit)

dan schroef je je case open en zit er op je moederbord een aantal draadjes

allemaal gekleurd. trek die er uit

dan pak je een schroevendraaier en ga je een voor een met die schroevendraaien op die pinnetjes tikken

als je ze allemaal hebt gehad en hij niet aan is dan weet je zeker dat je knopje er niks mee te maken heeft

zo doe je het ook als je zelf je pc in mekaar zet als je die stekkertjes op de juiste plek wil zetten

Ik ga dat niet zelf doen, kan alleen meer kapot maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...