Jump to content

[TUT] Cyclische redundantiecontrole oplossen


grandtheftauto...

Poll  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Vind je dit een handig topic?

    • Ja
      0
    • Nee
      7


Recommended Posts

Hallo, Deze keer leg ik uit wat je moet doen bij een Cyclische redundantiecontrole.

Dus... je zit wat lekker te shoppen en je gaat een game voor de PC/Laptop kopen,

Bijvoorbeeld GTA 4

En dus kom je thuis snel je PC/Laptop aanzetten en laat het installeren beginnen, totdat...

Je een error krijgt die er ongeveer zo uitziet:

gta4fout.png

En dan? Dat leg ik je nu uit :)

Wat is een Cyclische redundantiecontrole?

Een Cyclische redundantiecontrole is een fout op de CD of een fout op jou PC/Laptop.

Hoe kun je een Cyclische redundantiecontrole van je CD weghalen?

Door met je CD goed en voorzichtig schoon te maken, anders doe je het met lauw water.

Let dan wel op als je hem erweer in je PC/Laptop doet dat hij niet vochtig is!

Help! ik heb het nog steeds...

Tja... dan kan het natuurlijk liggen aan je PC/Laptop.

Oorzaken:

1. Je hebt geen Service Pack 3, Download Service Pack 3 voor XP & voor Vista SP. 1

2. Je hebt geen Windows XP of Vista of 7

Ik heb het nog steeds!

Dan ligt het aan je computer of die het wel aan kan, dan heb je waarschijnlijk niet naar de systeemeisen gekeken,

Ik ga het spel kopen...

O! wacht even! download eerst FlitskikkerTool.

En doe dan Advisor > Grand Theft Auto IV Minimal

Dan kun je zien of je PC/Laptop het aan kunt.

LET OP: Dit topic kun je ook gebruiken voor andere spellen!

Link to comment
Delen op andere websites

sorry hoor, maar it slaat nergens op.

Deze fout heeft nergens mee te maken met een missende service pack of een pc die het neit aan kan. De systeemspecs is een standaard vraag, het geeft namelijk aan of het enig nut heeft het probleem op te lossen, want ongeveer 50% van de mensen die hier komen met een probleem hebben een pc die neit aand e eisen voldoen, dan kunnen we eerst wel die persoon alles laten proberen, maarja het is meestal waarschijnlijk dat iemands pc eht spel niet aankan.

Die fout geeft aan dat een bestand op de disc onleesbaar is, dit kan dus komen door een fout gebrandde disc, een vuile disc, een ebschadigde disc of iets met de drive, het heeft totaal niks met een service pack te maken of systeemspecs.

Link to comment
Delen op andere websites

zeker wel heeft het met je PC/Laptop te maken, en weet je waarom???

ik heb een goeie driver, nog in oktober 2009 gekocht, het ligt aan je PC/Laptop, bij me vader stond in de infotool dat alleen zijn videokaart net niet goed was maar het spel deed het wel. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

zeker wel heeft het met je PC/Laptop te maken, en weet je waarom???

ik heb een goeie driver, nog in oktober 2009 gekocht, het ligt aan je PC/Laptop, bij me vader stond in de infotool dat alleen zijn videokaart net niet goed was maar het spel deed het wel. ;)

Nee, het heeft hooguit met je drive te maken die de disc moet lezen, jij mag mij gaan uitleggen hoe een pc die neit aan de eisen voldoet er voor kan zorgen dat een deel niet gelezen kan worden.

Link to comment
Delen op andere websites

zeker wel heeft het met je PC/Laptop te maken, en weet je waarom???

ik heb een goeie driver, nog in oktober 2009 gekocht, het ligt aan je PC/Laptop,

Je hebt een driver gekocht?

dude-wait-what.jpg

bij me vader stond in de infotool dat alleen zijn videokaart net niet goed was maar het spel deed het wel. knipoog.gif

Het spel opstarten zodat je de Rockstar logo's ziet is niet spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Of er is iets mis met de schijf, of met de drive, heeft niks met Service Packs of wat dan ook te maken.

Meestal als de schijf niet vuil maar bekrast is, kun je het proberen te maken (OP EIGEN RISICO!) bekijk YouTube maar ofzo staat vast genoeg op erover...

Link to comment
Delen op andere websites

Of er is iets mis met de schijf, of met de drive, heeft niks met Service Packs of wat dan ook te maken.

Meestal als de schijf niet vuil maar bekrast is, kun je het proberen te maken (OP EIGEN RISICO!) bekijk YouTube maar ofzo staat vast genoeg op erover...

met bananen enzo :puh:

als de krassen te diep zijn kun je er niets meer aan doen, behalve laten behandelen bij game mania dan

Link to comment
Delen op andere websites

Of er is iets mis met de schijf, of met de drive, heeft niks met Service Packs of wat dan ook te maken.

Meestal als de schijf niet vuil maar bekrast is, kun je het proberen te maken (OP EIGEN RISICO!) bekijk YouTube maar ofzo staat vast genoeg op erover...

met bananen enzo :puh:

als de krassen te diep zijn kun je er niets meer aan doen, behalve laten behandelen bij game mania dan

Ik erger me dood aan jou reacties.

Link to comment
Delen op andere websites

Of er is iets mis met de schijf, of met de drive, heeft niks met Service Packs of wat dan ook te maken.

Meestal als de schijf niet vuil maar bekrast is, kun je het proberen te maken (OP EIGEN RISICO!) bekijk YouTube maar ofzo staat vast genoeg op erover...

met bananen enzo :puh:

als de krassen te diep zijn kun je er niets meer aan doen, behalve laten behandelen bij game mania dan

Ik erger me dood aan jou reacties.

Dat zelfde gevoel heb ik wel vaker bij jouw reacties, als ik zo vrij mag zijn.

On-topic; het lijkt net alsof je het in de hoofdpost ook niet meer zeker weet?

Wat is een Cyclische redundantiecontrole?

Een Cyclische redundantiecontrole is een fout op de CD of een fout op jouw PC/Laptop.

Een ontbrekende SP of hardware noem ik niet een PC/Laptop fout. Dus of je plakte er opeens nieuwe informatie bij, of je weet het zelf ook niet precies.

Maar het lijkt mij imo gewoon overduidelijk dat als hij niet iets op een CD kan vinden, dat dat geen ruk te maken heeft met de hardware (naast de DVD drive) die er in de pc zit. Als jij iets kwijtraakt en je kan het totaal niet vinden, geef jij toch ook niet de schuld aan je neus?

Link to comment
Delen op andere websites

De Cyclische Redundantiefout is inderdaad gewoon een beschadiging van de DVD-rom. Niet meer en niet minder. Krassen, scheuren, of gewoon vuil, kunnen dit soort dingen veroorzaken. Dat ligt NIET, ik herhaal NIET aan je hardware.

Omdat dit topic gewoon niet waar is, sluit ik hem nu.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...