Jump to content

[NEW][€250,- - €450,-


Albert03

Recommended Posts

Ok, misschien kunnen jullie mijn vorige topic nog herinneren, waarin ik een upgrade wou doen om GTA_SA op het beste te draaien, toen hadden jullie mij gezegd dat de PC gewoon niet de moeite is om up te graden en dat de grafische kaart er gewoon niet voor gemaakt was (dus hadden ze me in de winkel gewoon VOORGELOGEN)

Na dat, heb ik het besluit genomen om niks aan de PC te veranderen en gewoon geld aan de kant te blijven leggen voor een compleet NIEUWE PC.

Budget: € 250,- - €450,-

Doel: GTA San Andreas Volledig zonder lag op higest (RES 1680X1050) GTA IV liefste volledig of zo goed als volledig zonder lag (zelfde res) en standaard dingen als interneren, muziek luisteren en multitasken

Desktop of laptop: Desktop (beeldscherm muis en toetsenbord heb ik al)

Merk pc of samengesteld: Maakt niet zo veel uit

Benodigde randapparatuur: [GEEN]

Besturingssysteem: [GEEN] ik heb zelf een legale Windows 7 Retail NL

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Beeldscherm, toetsenbord, muis, printer, luidsprekers etc

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Ik heb nooit iets anders gehad dan NVIDIA en Intel, maar als ATi en AMD ook goed zijn, maakt het me niet zo veel uit.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: In elkaar zetten kan ik zelf ook

Extra koeling (voor overklokken)?: Als ie standaard snel genoeg is: nee

EDIT: Whoops foutje in de titel :bonk: 350 moest 450 zijn

Bewerkt: door Albert03
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 44
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Albert03

    18

  • Hayte

    14

  • Sprunk

    6

  • wesley123

    5

Haal IV maar uit je hoofd, maar SA kan misschien nog wel.

Edit; =1&product[262843]=1&product[213590]=1&product[212387]=1&product[213069]=1&product[258725]=1&product[224663]=1&product[72617]=1&product[7517]=1"]Klikkert. Zo heel slecht is hij niet, eigenlijk. IV blijft nog steeds lastig. Ik denk dat hij het zal doen, maar dan wel met alles op de laagste instellingen, dus niet op de aangegeven resolutie.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

:schater: :schater: :schater:

Ok, en wat kost het danwel om GTA IV op medium-high te spelen?

Het is maar een spelletje, waarom zou een computer die het aankan duizende euros moeten kosten? Dan zou toch niemand GTA IV kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

Medium-High is zo'n 700 euro. En de computers moeten zoveel kosten omdat het slecht in elkaar is gezet door Rockstar. Al hebben free-roamers dat wel vaker, slechte eisen voor slechte graphics.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de configuratie van Hayte iets aangepast. Dit omdat je aangaf de PC zelf in elkaar te willen zetten. Hayte heeft namelijk een assemblage service bij het systeem genomen, iets wat dus niet nodig is. De processor heb ik veranderd naar een Phenom II X2 555. Dit is dan welliswaar een Dual Core, maar vanwege het bij deze processor aanwezige L3 cache maakt hem beter geschikt voor games, daar de meeste games ook nog geen 3 of 4 core's kunnen gebruiken, zoals San Andreas. De grafische kaart is nu een HD 5750, welke stukken beter is dan de HD5570.

Met dit systeem kun je zeker GTA SA en GTA IV draaien. GTA IV zal op die resolutie echter niet op high kunnen. Ik denk dat je op low kunt spelen, met een aantal instellingen eventueel op medium.

Klik

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Maar heeft GTA IV niet meer baat met meer cores, waardoor de Athlon beter geschikt zou zijn? En ik dacht gelezen te hebben dat hij het geassembleerd wou hebben, mijn excuses. Medium betwijfel ik overigens een beetje, vanwege de matige 2GB aan RAM.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar heeft GTA IV niet meer baat met meer cores, waardoor de Athlon beter geschikt zou zijn? En ik dacht gelezen te hebben dat hij het geassembleerd wou hebben, mijn excuses. Medium betwijfel ik overigens een beetje, vanwege de matige 2GB aan RAM.

Tsja, ik kan nergens benchmarks vinden tussen beide processoren. Ik denk persoonlijk dat het per saldo niet erg veel zal uitmaken. Al zou ik altijd L3 cache boven een extra core kiezen, omdat het gewoon aardig wat verschil maakt in game's. Plus dat de Phenom een Balck Edition is, dus hij is heel erg makkelijk te overclocken. Iets wat ik ook zeker aanraad.

2 GB ram lijkt me wel voldoende. Ik speel GTA IV op high met ook slechts 2 GB ram. Mijn resolutie is dan wel wat lager, namelijk 1280x1024. Low-medium zal dus wel lukken met die PC.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, bedankt, het ziet er verder goed uit en het is in mijn ogen het geld waard.

Ik heb alleen nog een vraagje:

Ik denk dat je op low kunt spelen, met een aantal instellingen eventueel op medium.

Wil dat zeggen dat ik ook totaal NIET lag bijvoorbeeld in vuur of wolken op low/medium?

Als dat verder geen problemen oplevert, en de PC verder ook redelijk Future-Proof is, denk ik dat ik hem binnen een aantal weken (2-3) nadat ik terugkom van een korte vakantie hem bestel.

Link to comment
Delen op andere websites

Futureproof is deze PC helaas niet. Simpelweg is het budget gewoon niet groot genoeg om een PC samen te stellen die nog vele jaren mee kan. Zoals ik al eerder aangaf, kun je beter nog 50 doekoes extra inleggen zodat je een Quad Core phenom kan kopen. Met die processor zit je goed voor de toekomst.

Link to comment
Delen op andere websites

Ok, toch bedankt, ik denk dat ik dan gewoon af en toe nog wat geld bij elkaar moet zoeken, en nog eventjes wachten.

Ik hou jouw samenstelling in mijn favorieten zodat ik over een tijdje ga kijken naar een betere proceccor

Dat is waarschijnlijk het beste voor nu...

Bewerkt: door Albert03
Link to comment
Delen op andere websites

Medium-High is zo'n 700 euro. En de computers moeten zoveel kosten omdat het slecht in elkaar is gezet door Rockstar. Al hebben free-roamers dat wel vaker, slechte eisen voor slechte graphics.

Ik speel GTA IV op een computer van 500 euro en ik speel GTA IV op de textures na helemaal op high.

Mijn systeem is:

Processor: Phenom II X4 920 @ 2.8 GHz

Videokaart: ATI Radeon 4830 HD (of 4850, weet niet zeker).. 512 MB

Geheugen: 4 GB RAM

Moederbord: Gigabyte MA790X-UD4

Voeding: 500W

Bij die 500 euro heb ik trouwens geen: toetsenbord(en muis..), scherm en kast zitten omdat ik die zelf nog had. Ik neem aan dat ook jij gewoon de oude kast zou kunnen gebruiken...

Als je gewoon je oude kast en al die zooi gebruikt, en je evt wat andere zooi uit je oude PC kan behouden(b.v. dat je voeding nog goed genoeg is) of nog wat RAM kaartjes hebt, dan kun je heus wel voor 450 iets kopen dat IV aardig voor het grootste deel op high kan draaien(b.v. water quality en textures op medium, rest op high)...

Overigens haalde ik tijdens zo'n test om het aantal FPS te berekenen ingame(naam kwijt :7), dacht ik ruim boven de 35 FPS, ik dacht zelfs rond de 50...

Bewerkt: door Mythbuster
Link to comment
Delen op andere websites

Medium-High is zo'n 700 euro. En de computers moeten zoveel kosten omdat het slecht in elkaar is gezet door Rockstar. Al hebben free-roamers dat wel vaker, slechte eisen voor slechte graphics.

Bij die 500 euro heb ik trouwens geen: toetsenbord(en muis..), scherm en kast zitten omdat ik die zelf nog had. Ik neem aan dat ook jij gewoon de oude kast zou kunnen gebruiken...

Als je gewoon je oude kast en al die zooi gebruikt, en je evt wat andere zooi uit je oude PC kan behouden(b.v. dat je voeding nog goed genoeg is) of nog wat RAM kaartjes hebt, dan kun je heus wel voor 450 iets kopen dat IV aardig voor het grootste deel op high kan draaien(b.v. water quality en textures op medium, rest op high)...

Overigens haalde ik tijdens zo'n test om het aantal FPS te berekenen ingame(naam kwijt :7), dacht ik ruim boven de 35 FPS, ik dacht zelfs rond de 50...

Hmm, nee, ik had al besloten om niks van mijn huidige PC te bewaren voor een andere, omdat dit mijn tweede PC word (Mijn oude tweede PC kan dan weg, pentium 4'tje)

Dus omdat het systeem van Sprunk toch niet helemaal future proof was vanwege het lagere budget, heb ik besloten om dan toch maar weer iets langer door te sparen.

Ik heb de configuratie van Sprunk iets verandert, is het =1&product[72617]=1&product[224663]=2&product[258725]=1&product[213069]=1&product[212387]=1&product[213590]=1&product[257988]=1&product[245920]=1"]zo goed genoeg voor jaren plezier, en GTA IV op medium-hoog? (liefste hoog)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...