Jump to content

Internetvenster scrollt niet goed mee


Silverbyte

Recommended Posts

Nou, kom ik na al die jaren toch nog eens in deze uithoek van het forum. :puh:

Sinds gisteren heb ik een probleem tijdens het internetten. Wanneer ik door een internetpagina scroll, lijkt het alsof de computer elk stukje van de pagina opnieuw moet laden als ik daarheen scroll. Het scherm loopt dus niet vloeiend door, maar met tussenpozen waarin het scherm zich verplaatst.

Nou heb ik zelf maar een klein beetje kaas gegeten van hard- en software, maar ik kwam erachter dat mijn grafische kaart niet meer functioneerde. Gelukkig had ik de installie-CD en de handleiding binnen handbereik, dus dat werkt in ieder geval weer naar behoren. Ik had gehoopt dat het scrollprobleem hiermee ook opgelost zou zijn, maar helaas.

Wat ik al heb geprobeerd:

  • De grafische kaart opnieuw installeren (Zie hierboven waarom)
  • Een andere internetbrowser proberen (Zelfde probleem)
  • Op een ander gebruikersaccount proberen (Zelfde probleem)
  • Internetopties nakijken (Geen resultaat)

Mijn complete computerspecs hier neerkwakken heeft denk ik geen zin, want zo diep zal het probleem niet zitten. Daarnaast vond ik het lastig te bepalen in welk subforum dit topic thuishoorde, dus vergeef me als 'ie op de verkeerde plek staat. :$

Wie o wie helpt me?

Link to comment
Delen op andere websites

Dit had ik ook met Windows XP SP1 en SP2. Toen ik service pack 3 installeerde was het probleem opgelost. Welk service pack en Windows versie gebruik je? En volgensmij is dit meer een software probleem, ik vergeef het je. :puh:

Bewerkt: door Casss
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is een software probleem (zoals eerder vermeld), als de Flitskikker tool de GPU vindt, anders lijkt het me een kapotte kaart. Kan het niet aan je drivers liggen? Effe updaten?

@Hieronder: Dat zeg ik net :puh:

Bewerkt: door Fedmas
Link to comment
Delen op andere websites

Nou, kom ik na al die jaren toch nog eens in deze uithoek van het forum. :puh:

Sinds gisteren heb ik een probleem tijdens het internetten. Wanneer ik door een internetpagina scroll, lijkt het alsof de computer elk stukje van de pagina opnieuw moet laden als ik daarheen scroll. Het scherm loopt dus niet vloeiend door, maar met tussenpozen waarin het scherm zich verplaatst.

Nou heb ik zelf maar een klein beetje kaas gegeten van hard- en software, maar ik kwam erachter dat mijn grafische kaart niet meer functioneerde. Gelukkig had ik de installie-CD en de handleiding binnen handbereik, dus dat werkt in ieder geval weer naar behoren. Ik had gehoopt dat het scrollprobleem hiermee ook opgelost zou zijn, maar helaas.

Wat ik al heb geprobeerd:

  • De grafische kaart opnieuw installeren (Zie hierboven waarom)
  • Een andere internetbrowser proberen (Zelfde probleem)
  • Op een ander gebruikersaccount proberen (Zelfde probleem)
  • Internetopties nakijken (Geen resultaat)

Mijn complete computerspecs hier neerkwakken heeft denk ik geen zin, want zo diep zal het probleem niet zitten. Daarnaast vond ik het lastig te bepalen in welk subforum dit topic thuishoorde, dus vergeef me als 'ie op de verkeerde plek staat. :$

Wie o wie helpt me?

Pak de nieuwste drivers van het internet voor je videokaart ;) Altijd beter dan antieke drivers van stoffige oude CD'tjes. Wel rebooten na de installatie van de driver hè :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe vreemd ook, ik kan nergens drivers vinden voor mijn ATI R4650. Ik heb geen idee of dit een erg verouderde kaart is, al denk ik van niet, aangezien ik nog moeiteloos COD4 e.d. kan draaien. Op de officielë ATI of MSI website is niets te vinden, evenals op een aantal andere sites. Er zijn wel wat vage torrents, maar dat zijn websites waar ik mijn overbuurman nog niet naartoe zou sturen.

Sowieso, zoiets kan toch niet van de één op de andere dag problemen gaan geven? Ik heb voorheen nooit problemen ondervonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe vreemd ook, ik kan nergens drivers vinden voor mijn ATI R4650. Ik heb geen idee of dit een erg verouderde kaart is, al denk ik van niet, aangezien ik nog moeiteloos COD4 e.d. kan draaien. Op de officielë ATI of MSI website is niets te vinden, evenals op een aantal andere sites. Er zijn wel wat vage torrents, maar dat zijn websites waar ik mijn overbuurman nog niet naartoe zou sturen.

Sowieso, zoiets kan toch niet van de één op de andere dag problemen gaan geven? Ik heb voorheen nooit problemen ondervonden.

Drivers zijn rare dingen 8) Enfin, je hebt waarschijnlijk gewoon een Radeon HD4650. Een R model is gewoon een andere naam door een andere fabrikant gegeven. Hier kun je je drivers halen. Gewoon de HD4650 kiezen. :)http://www.amd.com/uk/Pages/AMDHomePage.aspx Je moet trouwens wel de 4xxx PCI-e versie kiezen. ATi heeft gewoon 1 driver gemaakt voor bijna alle 4xxx versies.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Vraag me niet hoe het kan, maar toen ik vannacht vanochtend mijn PC weer opstartte, werkte alles weer als een zonnetje. Ik heb naar mijn weten niets meer veranderd, maar ben allang blij dat het weer werkt zoals het zou moeten werken.

Iedereen bedankt voor de hulp. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...