Jump to content

Grand Theft Auto 5

Recommended Posts

Geplaatst:

Mwah, ik weet niet of dat echt uitmelken zou zijn.

In de oorspronkelijke GTA had je 3 steden, Liberty City, Vice City, en San Andreas. Deze zijn later, in die volgorde, in 3d gemaakt ipv top-down. Als er nu dan van die steden een next-gen versie gemaakt wordt, zou ik dat persoonlijk erg leuk vinden. :puh: Je hebt dan wel dezelfde naam, maar de stad en de game zijn dan gewoon totaal verschillend, kijk maar naar GTA III en GTA IV.

• Reacties 319
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• wesley123

40

• PrioX

19

• Hayte

18

• TekaLoca

17

Top Posters In This Topic

Geplaatst:

Mwah, ik weet niet of dat echt uitmelken zou zijn.

In de oorspronkelijke GTA had je 3 steden, Liberty City, Vice City, en San Andreas. Deze zijn later, in die volgorde, in 3d gemaakt ipv top-down. Als er nu dan van die steden een next-gen versie gemaakt wordt, zou ik dat persoonlijk erg leuk vinden. :puh: Je hebt dan wel dezelfde naam, maar de stad en de game zijn dan gewoon totaal verschillend, kijk maar naar GTA III en GTA IV.

En die enige reden was omdat de Liberty City van GTA3 een waardeloze kopie was en dit in GTA4 recht werd gezet. Vice City was in de 3 era echter gewoon een goede kopie van Miami dus waarom ze die dan opnieuw moeten deon snap ik niet. En dan de hele tijd dezelfde volgorde, dat is dus wel uitmelken want dan doe je niet veel meer dan uitgekouwde ideeen hergebruiken, het is geen Electronic Arts of Treyarch/Infinity Ward die de GTA series maakt.

Geplaatst:

Daarom denk ik ook dat R* wel eens met een complete nieuwe stad komt. Ik vind ook dat R* wat meer informatie moet geven over wat ze nu aan het doen zijn en misschien wel een releasedatum.

Geplaatst:

En die enige reden was omdat de Liberty City van GTA3 een waardeloze kopie was en dit in GTA4 recht werd gezet. Vice City was in de 3 era echter gewoon een goede kopie van Miami dus waarom ze die dan opnieuw moeten deon snap ik niet. En dan de hele tijd dezelfde volgorde, dat is dus wel uitmelken want dan doe je niet veel meer dan uitgekouwde ideeen hergebruiken, het is geen Electronic Arts of Treyarch/Infinity Ward die de GTA series maakt.

Ik was op de hoogte van de reden waarom ze in IV opnieuw voor Liberty City gekozen hebben. Vice City en San Andreas zijn wel goed gelukt ja, maar daarom mogen ze van mij best opnieuw gebruikt worden, met een nieuw verhaal, een andere setting, en andere personages, en een dusdanig vernieuwde stad dat je het "oude" Vice City niet meer terug herkent. Deze 3 steden roepen bij mij toch wel dat "echte" GTA gevoel op, de namen zijn gewoon verbonden met GTA, haast wel een begrip te noemen denk ik.

Maar dat neemt niet weg dat ik wel open sta voor vernieuwing, dus nieuwe steden met nieuwe namen. R* kennende bouwen ze gewoon weer een mooie stad met een mooie sfeer en levendige wereld, ongeacht hoe het zal heten.

Ik hoop alleen wel dat het bij een Amerikaanse stad blijft. Bij een stad of verhaal buiten Amerika zet ik vooralsnog m'n vraagtekens bij..

Geplaatst:

nou als jij een stad opnieuw bouwt met dan dezelfde feeling en stijl dan komt mijn gevoel in het spel niet veel verder dan 'een opgepotste rebuild' en als ik een nieuw spel speel wil ik ook het gevoel hebben dat ik een nieuw spel speel, een niet een opgepoetste versie van een oud spel.

Geplaatst:

nou als jij een stad opnieuw bouwt met dan dezelfde feeling en stijl dan komt mijn gevoel in het spel niet veel verder dan 'een opgepotste rebuild' en als ik een nieuw spel speel wil ik ook het gevoel hebben dat ik een nieuw spel speel, een niet een opgepoetste versie van een oud spel.

Lol, gast, opgepoetste versie? R* zou gewoon een totale nieuwe stad maken maar dan genaamd Vice City... Whatever...

Geplaatst:

Lol, gast, opgepoetste versie? R* zou gewoon een totale nieuwe stad maken maar dan genaamd Vice City... Whatever...

ehhm als je hem nou eerst eens leest dat lijkt me namelijk verstandig...

Als jij een complete kopie gaat maken van Miami net zoals in de originele Vice City met dezelfde sfeer en alles vind ik dat niet veel meer dan de oude Miami oppoetsen.

Geplaatst:

Vice City lijkt me best wel leuk om weer terug te zien, Liberty City vind ikzelf zo somber en saai en dat vond ik van Vice City weer niet.

VC is wel klein maar dat kan ook fijn zijn, dat je niet een half uur moet rijden voordat je een volgende missie kan doen bv.

Geplaatst:

Als jij een complete kopie gaat maken van Miami net zoals in de originele Vice City met dezelfde sfeer en alles vind ik dat niet veel meer dan de oude Miami oppoetsen.

Zelfs in de wereld GTA : Vice City is Miami een bestaande stad, dus Vice City is gebaseerd op Miami, maar zeker geen copy. Rockstar heeft een exotische stad gemaakt met sommige elementen van Miami, maar VC is zeker en vast geen kopie van Miami.

Waarom zou het trouwens een 'opgepoetste versie ' zijn. Vergelijk LC van IV eens met LC van het III era. Nauwelijks zijn er nog verbanden tussen de twee steden...

En grootste bullshit dat ik ooit heb gehoord is dat LC van het III era zou een mislukking zijn. Die stad is best indrukwekkend voor in een van de eerste 3D gta's en verder hebben ze het nog voor verschillende GTA's gebruikt... Er zijn meer mensen die Liberty City een mooie stad vonden in het IIIera dan lelijk...

Geplaatst:

Zelfs in de wereld GTA : Vice City is Miami een bestaande stad, dus Vice City is gebaseerd op Miami, maar zeker geen copy. Rockstar heeft een exotische stad gemaakt met sommige elementen van Miami, maar VC is zeker en vast geen kopie van Miami.

Waarom zou het trouwens een 'opgepoetste versie ' zijn. Vergelijk LC van IV eens met LC van het III era. Nauwelijks zijn er nog verbanden tussen de twee steden...

En grootste bullshit dat ik ooit heb gehoord is dat LC van het III era zou een mislukking zijn. Die stad is best indrukwekkend voor in een van de eerste 3D gta's en verder hebben ze het nog voor verschillende GTA's gebruikt... Er zijn meer mensen die Liberty City een mooie stad vonden in het IIIera dan lelijk...

Dude lees alsjeblieft eens goed, je stopt nu woorden in mijn mond die ik nooit heb gezegt.

Vice city is gebaseerd op Mismi, net zoals Liberty City op New York en Los Santos op Los Angeles. De sfeer in Vice City was goed gelukt, in de stad waren ook veel elementen van de Miami van toen, dat zou in de nieuwe Vice City niet veel anders zijn, dan zullen ze gewoon weer de hotelstraat erin doen en andere sleutelelemten uit het echte Miami, kortom dan zit je zoals ik al zei een opgepoetste versie van de oude Vice City. je komt ten slotte dezelfde gebouwen tegen, dezelfde sfeer en zelfde type autos, je hebt alleen wat betere graphics, een grotere map en een ander verhaal.

Daarbij, zoals ik al zei is Liberty City op New York gebaseerd, ook de Liberty City uit het GTA3 tijdperk, nu komt bij mij de vraag, wat is er nou precies uit New York gekopieerd dat je ook in III zag? ik kan 2 dingen verzinnen, dat driehoekige gebouw en central park, dan heb je ook direct alles. GTA4 is meer een stad gebaseerd op de echte New York, met veel meer elementen uit de echte stad. kortom, je gebruikt een stad opnieuw maar maakt het nu wel een stad die er goed op is gebaseerd met de juiste sfeer, dat is heel wat anders dan een stad nogmaals doen die al een goede sfeer had en goed was nagemaakt.

Geplaatst:

Bron? Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat ze eerst tienduizenden dollars aan man-uren hebben besteedt zodat ze hun eigen engine konden maken, om daarna voor (waarschijnlijk) veel meer geld de licentie van een andere engine te kopen.

Geplaatst:

juah dat is waar.

Aan de andere kant kan ik het me best wel inzien dat ze niet doorgaan met de engine, van wat we tot nu toe aan spellen hebben meegemaakt is het een ver van goed geoptimaliseerde en buggy engine, dat toch ook wel heel moeilijk te begrijpen is. RDR en GTA4 waren grafisch ver van vooruitdenkend, wat je van de eisen wel zou denken bij bijboorbeeld gta4.

Wat ik tot nu toe denk is dat R* meer had verwacht uit de engine te kunnen halen en de engine veel te vroeg is gekomen op de markt, het is mogelijk een heel uitgebreide engine, maar dat heeft gewoon zijn hele erge nadelen.

Om deze redenen kan ik best begrijpen dat ze RAGE tijdelijk droppen voor een bewezen engine, de enige echte reden dat R* RAGE maakte was trouwens ook omdat ze de engine in de vorige GTA's niet meer konden gebruiken vanwege een overkoop van Electronic Arts.

Geplaatst:

Ze weten wat er nu mis is met de engine, ze hebben sinds IV ook geen spellen met RAGE uitgebracht voor de pc (correct me if I'm wrong), dus het zou me geen steek verbazen als ze nu gewoon hard aan het werk zijn om die engine eens fatsoenlijk te pimpen zodat hij heel wat beter werkt. Misschien dat ze die engine zelfs kunnen "transporteren" naar IV, zoals Valve doet met de Source engine.

Geplaatst:

tjah, Flitskikker liet me gister iets heel moois zien, namelijk RDR die naar de pc kwam, zo was hij op sommige sites al beschikbaar op preorder, waarna hij er wel weer vanaf werd gehaald.

Dat het een slechte engine is wil ik niet zeggen, maar ik heb het idee dat de engine te vroeg is gekomen en veel meer ontwikkeling nodig had, dat verklaart ook min of meer waarom GTA4 na 7 patches nog steeds als een zak zout werkt, een onderontwikkelde engine.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...