Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo :D

Ik heb mijn drivers geüpdate, zoals ik elke maand doe, maar nu krijg ik opeens dit:

whatisthisshit.th.jpg

Zoals ieder persoon die ooit lekker heeft zitten overclocken kun je zien dat er iets mis is met de memory clock. Alleen is het absurde dat voor deze nieuwe driver de overclock wel prima werkte. Zelfs na een uurtje Furmark bleef de temperatuur rond de 78 graden en waren er geen artefacts te zien of gedetecteerd. Nu flipt de videokaart 'm zelfs op 2D modus. WAT HEEFT ATI GEDAAN?! En belangrijker, heeft iemand anders hier last van?

Even wat belangrijke informatie:

Windows 7 64bit

Sapphire HD4830 512MB (oude versie zonder extra shaders). Overclock was 700/1030, sinds aankoop in juli 2009, elke driver zelfde overclock sindsdien. Met verlaagde memory overclock werkt alles wel prima, alleen accepteer ik deze onzin van ATi niet. Wordt het dus oude drivers er weer op, of kan ik iets veranderen zodat alles weer zoals vanouds werkt?

Is 40 graden idle trouwens normaal? Ik herrinner me dat die lager was :{

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

heb je de drivers installer wel als administrator uitgevoert?

Wat ik je nu gewoon adviseer is de driver te verwijderen, te rebooten en dan clean te installen.

Ikzelf ben trouwens ook afgestapt van de ATI software zelf, ik gebruik nu ATI Tray Tools, werkt stukken makkelijker

Geplaatst:

heb je de drivers installer wel als administrator uitgevoert?

Wat ik je nu gewoon adviseer is de driver te verwijderen, te rebooten en dan clean te installen.

Ikzelf ben trouwens ook afgestapt van de ATI software zelf, ik gebruik nu ATI Tray Tools, werkt stukken makkelijker

Alles wat hier op dit apparaat gebeurt is als administrator uitgevoerd. challenger.png. Ik zal in ieder geval eens proberen de drivers er opnieuw op te zetten, alleen vrees ik dat het niet veel zal helpen, omdat de installatie gewoon prima ging en zonder überclock alles okidoki ist. En ik gebruik ook ATT, alleen ligt het probleem deze keer wat dieper dan in de oppervlakkige software.

Geplaatst:

Update:

Na wat zoeken heb ik inderdaad gevonden dat de nieuwe drivers simpelweg poep zijn. Drivers clocken de videokaart niet terug naar idle-modus, en Overdrive werkt verkeerd. Oude drivers er op dan maar :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...