Jump to content

te vaak achter de PC


K1pc0rn

Recommended Posts

mijn moeder zit heletijd te janken dat ik te vaak achter de PC zit :(!

vooral in de avond want dan moet ik al om kwart voor 9 van de PC af?

hoe doen jullie dit dan?

en gaat ze ook nog zeggen dat ik vierkanten ogen krijg (whahaaahaha)

die ken ik onderhand wel hoor :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 43
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • FireFighter

    9

  • Grand Theft Auto TOM

    7

  • Teh_Ninja

    5

  • Hayte

    3

Je bent niet de enigste...:7 Mijn ouders zeuren ook altijd dat ik van zo lang achter de PC zitten, vierkante ogen krijg.

Ik zet de computer al aan als ik thuis kom van school (ongeveer 16:00) en dan ga ik o.a. mijn mail lezen en naar het GTAForum.:puh: Eigenlijk is dat alles wat ik doe op mijn laptop. (behalve bepaald werk voor school) Ik zou ook best wat tips willen om te voorkomen dat ik er echt te verslaafd aan raak.:Y Verstandig dat je trouwens zo'n topic hebt aangemaakt.;)

@Hieronder: Dacht ik ook al een keer aan, maar dat helpt bij mij niet.:N

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Wees niet bang, jullie zullen nooit zo verslaafd worden als ik ooit was.

Een jaar of twee geleden zat ik minstens 4 tot 6 uur per dag achter de computer en Playstation. Ik heb dat gelukkig kunnen reduceren naar ongeveer 1 á 2 uur per dag. Simpelweg door één ding gedreven: Ik wil niet dat als ik later terugkijk op mijn leven, dat ik dan een zielige kut nerd zie die de hele dag achter een computer zit. Als een zombie, dat ik leefde achter de pc. Twee jaar geleden leefden ik achter de pc, eten deed ik achter de pc, drinken deed ik achter de pc. Om de 2,5 uur een pauze van 4 minuten omdat ik moest pissen ofzo.

Nu heb ik weer een sociaal leven. En geloof me, dat bevalt mij stukken beter dan de hele dag achter dat kutding zitten.

Dus, nu weet je hoe het met mij zit. :puh: Wat tips betreft, ik heb er misschien wel een paar.

- Stel je voor wat ik mij voorstelde, hoe jij terug zou kijken op jou leven.

- Zet desnoods een tijdslot op de computer.

- Vraag je ouders of ze de computer willen beveiligen met een wachtwoord. Dat wachtwoord krijg je pas als je weer socialer wordt ofzoiets.

- Koop geen nieuwe games meer.

- Zit niet op forums, dat trekt je naar je pc.

- Spreek of je wilt of niet met vrienden af.

Ik hoop dat dit jullie helpt! En ohja, een computernerd zien meisjes niet zitten. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat dit jullie helpt! En ohja, een computernerd zien meisjes niet zitten. :puh:

Computernerd? Je bedoelt daar toch geen ICT-er mee?:duh: Maar ik eet niet achter de PC... Daar wordt ie vies van.:t Drinken doe ik wel achter de PC, maar dan rij ik met mijn bureaustoel een stukje naar achteren en dan drink ik. Anders knoei ik en is het toetsenbord helemaal naar de haaien.:7 Maar ik zit wel minder achter mijn PC dan eerst en hetzelfde geldt voor achter de PlayStation 3 zitten. Ik speel er nog weleens op, maar als ik eenmaal een nieuwe (Blu-Ray) disc heb, kijk ik die film. Tevens spreek ik weleens af met iemand.:Y

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Wees niet bang, jullie zullen nooit zo verslaafd worden als ik ooit was.

Een jaar of twee geleden zat ik minstens 4 tot 6 uur per dag achter de computer en Playstation. Ik heb dat gelukkig kunnen reduceren naar ongeveer 1 á 2 uur per dag. Simpelweg door één ding gedreven: Ik wil niet dat als ik later terugkijk op mijn leven, dat ik dan een zielige kut nerd zie die de hele dag achter een computer zit. Als een zombie, dat ik leefde achter de pc. Twee jaar geleden leefden ik achter de pc, eten deed ik achter de pc, drinken deed ik achter de pc. Om de 2,5 uur een pauze van 4 minuten omdat ik moest pissen ofzo.

Nu heb ik weer een sociaal leven. En geloof me, dat bevalt mij stukken beter dan de hele dag achter dat kutding zitten.

Dus, nu weet je hoe het met mij zit. :puh: Wat tips betreft, ik heb er misschien wel een paar.

Dat doe ik anders al sinds mijn 11e. Dus doe niet alsof je een of andere extreme uitzondering bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit soms ook de hele dag aan de computer. Maar ik heb er soort van trucjes voor zodat mijn ma niet zo begint te zeiken en nietecht realiseert dat ik zo lang aan de pc gezeten heb. bijv om het uur ff 5 min stoppen, en mij ma gaat meestal rond 10 uur slapen dan zorg ik dat mijn pc voor 10 uur uit staat zodat mijn ma daar niks van zegt. en nog paar van die dingen :) Maar verder krijg ik soms ook wel is ruzie dat ik telang achter de pc zit en gaan ze weer tijdlimit doet waar ik me toch niet aan houd.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat dit jullie helpt! En ohja, een computernerd zien meisjes niet zitten. :puh:

Computernerd? Je bedoelt daar toch geen ICT-er mee?:duh: Maar ik eet niet achter de PC... Daar wordt ie vies van.:t Drinken doe ik wel achter de PC, maar dan rij ik met mijn bureaustoel een stukje naar achteren en dan drink ik. Anders knoei ik en is het toetsenbord helemaal naar de haaien.:7 Maar ik zit wel minder achter mijn PC dan eerst en hetzelfde geldt voor achter de PlayStation 3 zitten. Ik speel er nog weleens op, maar als ik eenmaal een nieuwe (Blu-Ray) disc heb, kijk ik die film. Tevens spreek ik weleens af met iemand.:Y

Zeg ik dat ICT'ers computernerds zijn? Als je voor je werk op de computer zit, ja, dan ben je geen computernerd. Kijk, als je, zoals ik vroeger, als hobby 4 á 6 uur lang per dag op de computer zit, kom je aardig in de richting van een computernerd. :7

Hoelang zit jij gemiddeld per dag achter de computer? (Exclusief plaspauze's e.d).

Wees niet bang, jullie zullen nooit zo verslaafd worden als ik ooit was.

Een jaar of twee geleden zat ik minstens 4 tot 6 uur per dag achter de computer en Playstation. Ik heb dat gelukkig kunnen reduceren naar ongeveer 1 á 2 uur per dag. Simpelweg door één ding gedreven: Ik wil niet dat als ik later terugkijk op mijn leven, dat ik dan een zielige kut nerd zie die de hele dag achter een computer zit. Als een zombie, dat ik leefde achter de pc. Twee jaar geleden leefden ik achter de pc, eten deed ik achter de pc, drinken deed ik achter de pc. Om de 2,5 uur een pauze van 4 minuten omdat ik moest pissen ofzo.

Nu heb ik weer een sociaal leven. En geloof me, dat bevalt mij stukken beter dan de hele dag achter dat kutding zitten.

Dus, nu weet je hoe het met mij zit. :puh: Wat tips betreft, ik heb er misschien wel een paar.

Dat doe ik anders al sinds mijn 11e. Dus doe niet alsof je een of andere extreme uitzondering bent.

Het spijt me dat ik mijzelf als voorbeeld neem. Ik zal voortaan jou in de spotlight zetten, als je dat liever hebt. :)

Ik zit soms ook de hele dag aan de computer. Maar ik heb er soort van trucjes voor zodat mijn ma niet zo begint te zeiken en nietecht realiseert dat ik zo lang aan de pc gezeten heb. bijv om het uur ff 5 min stoppen, en mij ma gaat meestal rond 10 uur slapen dan zorg ik dat mijn pc voor 10 uur uit staat zodat mijn ma daar niks van zegt. en nog paar van die dingen :) Maar verder krijg ik soms ook wel is ruzie dat ik telang achter de pc zit en gaan ze weer tijdlimit doet waar ik me toch niet aan houd.

Je neemt jezelf in de maling. Ga zo door, dan kijk je vast leuk op je leven terug! :tu:

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat dit jullie helpt! En ohja, een computernerd zien meisjes niet zitten. :puh:

Computernerd? Je bedoelt daar toch geen ICT-er mee?:duh: Maar ik eet niet achter de PC... Daar wordt ie vies van.:t Drinken doe ik wel achter de PC, maar dan rij ik met mijn bureaustoel een stukje naar achteren en dan drink ik. Anders knoei ik en is het toetsenbord helemaal naar de haaien.:7 Maar ik zit wel minder achter mijn PC dan eerst en hetzelfde geldt voor achter de PlayStation 3 zitten. Ik speel er nog weleens op, maar als ik eenmaal een nieuwe (Blu-Ray) disc heb, kijk ik die film. Tevens spreek ik weleens af met iemand.:Y

Zeg ik dat ICT'ers computernerds zijn? Als je voor je werk op de computer zit, ja, dan ben je geen computernerd. Kijk, als je, zoals ik vroeger, als hobby 4 á 6 uur lang per dag op de computer zit, kom je aardig in de richting van een computernerd. :7

Hoelang zit jij gemiddeld per dag achter de computer? (Exclusief plaspauze's e.d).

Soms laat ik hem aan terwijl ik een film aan het kijken ben zoals ik nu ga doen...:puh: Maar dan komt het dus neer op zo'n gemiddeld 4 uur. Niet meer dan 5 uur in ieder geval. (tijdens werkdagen dan, in het weekend is het wel meer.)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat dit jullie helpt! En ohja, een computernerd zien meisjes niet zitten. :puh:

Computernerd? Je bedoelt daar toch geen ICT-er mee?:duh: Maar ik eet niet achter de PC... Daar wordt ie vies van.:t Drinken doe ik wel achter de PC, maar dan rij ik met mijn bureaustoel een stukje naar achteren en dan drink ik. Anders knoei ik en is het toetsenbord helemaal naar de haaien.:7 Maar ik zit wel minder achter mijn PC dan eerst en hetzelfde geldt voor achter de PlayStation 3 zitten. Ik speel er nog weleens op, maar als ik eenmaal een nieuwe (Blu-Ray) disc heb, kijk ik die film. Tevens spreek ik weleens af met iemand.:Y

Zeg ik dat ICT'ers computernerds zijn? Als je voor je werk op de computer zit, ja, dan ben je geen computernerd. Kijk, als je, zoals ik vroeger, als hobby 4 á 6 uur lang per dag op de computer zit, kom je aardig in de richting van een computernerd. :7

Hoelang zit jij gemiddeld per dag achter de computer? (Exclusief plaspauze's e.d).

Soms laat ik hem aan terwijl ik een film aan het kijken ben zoals ik nu ga doen...:puh: Maar dan komt het dus neer op zo'n gemiddeld 4 uur. Niet meer dan 5 uur in ieder geval. (tijdens werkdagen dan, in het weekend is het wel meer.)

Welke manieren heb je allemaal al geprobeerd om te stoppen/minderen?

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Ik hoop dat dit jullie helpt! En ohja, een computernerd zien meisjes niet zitten. :puh:

Computernerd? Je bedoelt daar toch geen ICT-er mee?:duh: Maar ik eet niet achter de PC... Daar wordt ie vies van.:t Drinken doe ik wel achter de PC, maar dan rij ik met mijn bureaustoel een stukje naar achteren en dan drink ik. Anders knoei ik en is het toetsenbord helemaal naar de haaien.:7 Maar ik zit wel minder achter mijn PC dan eerst en hetzelfde geldt voor achter de PlayStation 3 zitten. Ik speel er nog weleens op, maar als ik eenmaal een nieuwe (Blu-Ray) disc heb, kijk ik die film. Tevens spreek ik weleens af met iemand.:Y

Zeg ik dat ICT'ers computernerds zijn? Als je voor je werk op de computer zit, ja, dan ben je geen computernerd. Kijk, als je, zoals ik vroeger, als hobby 4 á 6 uur lang per dag op de computer zit, kom je aardig in de richting van een computernerd. :7

Hoelang zit jij gemiddeld per dag achter de computer? (Exclusief plaspauze's e.d).

Soms laat ik hem aan terwijl ik een film aan het kijken ben zoals ik nu ga doen...:puh: Maar dan komt het dus neer op zo'n gemiddeld 4 uur. Niet meer dan 5 uur in ieder geval. (tijdens werkdagen dan, in het weekend is het wel meer.)

Welke manieren heb je allemaal al geprobeerd om te stoppen/minderen?

Lezen. Onder andere de Donald Duck.:Y (daar ben ik een enorme fan van.:D) En anders probeer ik te zorgen dat ik extra veel huiswerk te maken heb. Ik maak mijn huiswerk pas op het laatste moment. Bijv. voor maandag heb ik huiswerk voor Nederlands, Mens en Natuur, wiskunde en waarschijnlijk krijgen we morgen ook weer voor Mens en Maatschappij huiswerk... Maak ik in dat geval op zondag. Ik zit die avond dan wel weer achter de PC, maar dat is vooral om reacties en berichten te bekijken op zowel het forum als Hotmail. Dat zijn mijn manieren en die helpen nog goed ook.:D

Link to comment
Delen op andere websites

Lezen. Onder andere de Donald Duck.:Y (daar ben ik een enorme fan van.:D) En anders probeer ik te zorgen dat ik extra veel huiswerk te maken heb. Ik maak mijn huiswerk pas op het laatste moment. Bijv. voor maandag heb ik huiswerk voor Nederlands, Mens en Natuur, wiskunde en waarschijnlijk krijgen we morgen ook weer voor Mens en Maatschappij huiswerk... Maak ik in dat geval op zondag. Ik zit die avond dan wel weer achter de PC, maar dat is vooral om reacties en berichten te bekijken op zowel het forum als Hotmail. Dat zijn mijn manieren en die helpen nog goed ook.:D

Als eerste raad ik je aan om je tweede manier (extra veel huiswerk) weg te laten. Je moet in de les gewoon maken wat je kan maken en leren wat je kan leren. Ga dan naar buiten ofzo in plaats van dat je onnodig extra veel tijd aan je huiswerk besteed. Naar buiten vind ik de beste manier om te stoppen.

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Het spijt me dat ik mijzelf als voorbeeld neem. Ik zal voortaan jou in de spotlight zetten, als je dat liever hebt. :)

Begrijpend lezen is niet jou sterkste punt? Mijn punt is dat jij overdreven doet, ik citeer ''Wees niet bang, jullie zullen nooit zo verslaafd worden als ik ooit was. ''. Dat is totaal geen uitzondering, ik zelf zit er net zo lang achter als jij er achter zat en heel veel anderen doen dat ook.

Link to comment
Delen op andere websites

Het spijt me dat ik mijzelf als voorbeeld neem. Ik zal voortaan jou in de spotlight zetten, als je dat liever hebt. :)

Begrijpend lezen is niet jou sterkste punt? Mijn punt is dat jij overdreven doet, ik citeer ''Wees niet bang, jullie zullen nooit zo verslaafd worden als ik ooit was. ''. Dat is totaal geen uitzondering, ik zelf zit er net zo lang achter als jij er achter zat en heel veel anderen doen dat ook.

I <3 overdrijven. =D

Maar heb je verder nog iets nuttigs te posten in dit topic?

Link to comment
Delen op andere websites

I <3 overdrijven. =D

Maar heb je verder nog iets nuttigs te posten in dit topic?

In tegen stelling tot jouw laatste post was de mijne wel nuttig, aangezien ik je iets duidelijk maakte. Ik probeerde dus duidelijk te maken dat 4-6 uur niet uitzonderlijk veel is. Terwijl jij nu totaal nutteloze dingen zoals het bovenstaande begint te posten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...