Jump to content

Excel 2010 dubbele namen opzoeken


Kloep

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een behoorlijk groot excel sheet, waarin ik in een kolom allemaal namen zet. Dit zijn er nu al ruim 600, maar ik verwacht dat dit in de duizenden op zal gaan lopen.

Nu kopieer ik alle namen ergens vandaan, en weet daardoor niet zeker of er iemand twee keer in komt te staan. Is er een mogelijkheid, dat ik in Excel ga zoeken naar twee identieke cellen? Dus niet dat ik de naam intik, en kijk of hij twee keer wordt gevonden (dan ben ik nog uren bezig), maar dat ik hem zelf naar twee identieke cellen laat zoeken. Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb excel niet

maar doe eens ctrl + f en dan staat dr waarschijnlijk of dr 2 van zijn gevonden

als dat er niet staat dan kan je volgende zoeken doen en als die er dan niet is (geeft ie melding) dan weet je dat die naam dr maar 1 x in voor komt

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, dat weet ik. Maar ik heb weinig zin om elke naam met de hand op te zoeken. Dat zijn er namelijk een beetje veel. Dan kan ik ze net zo goed sorteren op naam, en met de hand eruit gaan halen.

Ik hoop eigenlijk op een manier dat hij ze zelf zoekt, maar ik weet niet of dat in Excel zit.

Wat ik overigens ook niet wil (waar ik al manieren voor gevonden heb op internet), is dat de gehele regel er vervolgens uit wordt gehaald. Dit omdat ik de verdere informatie in andere kolommen van die rij, wil combineren.

Indien er geen mogelijkheid is, zal ik het met de hand moeten gaan doen. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...