Jump to content

Microfoon


-GoldWing-

Recommended Posts

hallo, ik heb vandaag een nieuwe microfoon gekocht, een Vivanco DM22.

maar hij heeft een rare aansluiting, ik zal in een bijlage een foto erbij zetten van de aansluiting.

nu is mijn vraag, kan ik deze aansluiting op een soort usb converter doen ofzo?

want die aansluiting zit niet op me laptop

post-71896-1275734868,92.jpg

post-71896-1275734878,47.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Fiegel5

    17

  • -GoldWing-

    16

  • T-Designz

    4

  • Djmaddox

    1

Top Posters In This Topic

Posted Images

Niet direct een USB convertor nodig, dit is inderdaad gewoon een plugje voor in een mengpaneel. Wat ook nog niet direct gaat lukken aangezien 9 van de 10 mengpanelen gebruik maken van XLR. Welke microfoon heb je, en zit aan de andere zijde (die in de microfoon gaat) het zelfde?

Link to comment
Delen op andere websites

ik heb een Vivanco DM22 :)

maar kan iemand een verloopje voor me vinden, want ik ben niet zo goed, want ik ben bang dat ik het verkeerde verloopje koop :$

de plug van de microfoon is 6,35mm

alvast bedankt :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dus de aansluiting die je bovenstaand geeft is gaat in de microfoon, (OUT) en de 6.3 jack (IN) zit dus aan de andere kant? Nu ga ik je even vragen, waarvoor wil je dit gebruiken en wat is je budget qua aansluiting. Als je serieus wilt gaan werken met een microfoon raad ik je aan om een grotere inkoop te doen, met een nieuwe (fatsoenlijke) microfoon en eventueel een minimixer. Qua micrfoon is er heel veel, zo heb je al 3 (!) goede allround microfoons voor 40 euro..

Link to comment
Delen op andere websites

nou kijk, ik ben bijna jarig, dus zal wel denk rond de 60-70 euro zijn? :puh:

en ik ga binnenkort een baantje nemen, dus geld zal denk ik geen probleem zijn, maar toch wil ik het beste, maar ook het goedkoopste :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

nou kijk, ik ben bijna jarig, dus zal wel denk rond de 60-70 euro zijn? :puh:

en ik ga binnenkort een baantje nemen, dus geld zal denk ik geen probleem zijn, maar toch wil ik het beste, maar ook het goedkoopste :puh:

Dan zou ik je aanraden eens te bedenken wat je wilt gaan doen met je microfoon en wat je budget in totaal is, dan valt er waarschijnlijk wel iets samen te stellen.

Link to comment
Delen op andere websites

nou, wat ik wil doen, weet ik al, ik wil m graag met auto tune en fruity loops gebruiken :D

om gewoon me eigen covers te maken om op youtube te zetten :D

En dat ga je alleen doen met een microfoon? Of zeg je van hee, ik heb ook nog een gitaar en een keyboard en dergelijke staan. Daar moet je bij nadenken, als dat serieus wilt gaan doen moet je ook vooruit denken. Ook qua programma's, met FL studio kun je niet op professioneel niveau werken.

Link to comment
Delen op andere websites

haha, ik doe t allemaal gewoon als tijdverdrijf en voor de lol, ik wil geen proffesionele carriere opstarten xD

dus gewoon een goeie microfoon, niet echt zo'n studio microfoon, en fl studio vind ik gewoon uitstekend :D

en fl studio heb ik al, dus die hoef ik niet meer te kopen :)

en ik ga der alleen in zingen, ik wil geen instrumenten opnemen, want me beats maak ik gewoon met fl studio :)

p.s kan iemand een goed verloopje voor me vinden? :)

Bewerkt: door -GoldWing-
Link to comment
Delen op andere websites

Oké, dan raad ik je aan een Budget te gaan geven wat je hier aan uit wil geven maximaal. Dan zal ik eens iets voor je samenstellen, dan kijken we daar eventjes na ^_^ .

Zoals ik eerder probeerde aan te geven, verloopjes in deze soort zullen er maar matig zijn en het zal het signaal en de kwaliteit van je geluid beperken omdat dit gewoon niet meer gebruikt wordt tegenwoordig. In alle opzichten wordt XLR 3 polig gebruikt, en waarschijnlijk heb je daar ook een knap oude microfoon liggen..

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

mijn budget is ongeveer 50-60 euro :)

Dan valt er veel af waarschijnlijk, want ik wou je aanraden om er dan zon klein mixertje tussen te zetten zodat je macht hebt over het volume en de gain van je microfoon. En dan daar een leuk microfoontje bij, maar dan kom je toch toch wel op 80 euro uit. Maar dan heb je ook wel wat goeds bij je staan..

Microfoon

Ook mogelijk: Set van 3 allround mics

Minimixer (deze zijn ook nog in verschillende maten groter verkrijgbaar)

Nu moet je zelf kijken wat je wilt, je kunt zeggen ik wil niks nieuws. Of toch voor een nieuwe microfoon gaan, of voor een nieuwe (kleine) setup. Bovenstaande is wel allemaal budget, maar wel degelijk voor jouw doeleinde..

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...