Jump to content

Microfoon


-GoldWing-

Recommended Posts

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Fiegel5

    17

  • -GoldWing-

    16

  • T-Designz

    4

  • Djmaddox

    1

Top Posters In This Topic

Posted Images

Inperciepe zijn het beiden geen goede zangmicrofoons, dat setje van 3 is ook in gebruik bij een lokale radiozender in de liveuitristing. Dat zijn best leuke dingen, maar er is nog nooit in gezongen. Die losse van 20 euro is een variant die gelijk ligt aan dat model die in dat paket van 3 zit. Dus of dat ook goed gaat, weet ik niet. Sowieso heb ik even verder gezocht, en echt goede budget zangmicrofoons zijn er niet. Deze komt wel heel erg dichtbij, ook voor studio en zangwerk een goed ding. Daarnaast is samson in deze branche wel een goed merk. Ook een maatje goedkoper, en dus minder in kwaliteit is mogelijk.

Als je met microfoons gaat werken, tel dan alvast bij voorbaat een goed (tafel) statief mee op. Zeker als je het via je PC gaat doen. Sowieso zou ik als ik jouw was eerst even kijken of je die microfoon wel aan kan op je PC. Je moet namelijk beschikken over line-in op je PC. En met welk programma ga je recorden?

Link to comment
Delen op andere websites

XLR Kun je later weer gaan doorlussen naar (mini) jack. Maar je moet zorgen dat je zeker weet dat je een line in op je laptop hebt zitten, anders doe je alle aankopen voor niks. En dat is zonde...

Link to comment
Delen op andere websites

hmmm, nee, een blauwe heb ik niet :(

Nja, ik ga er vanavond eens voor zitten want ik geen flauw idee of de gewone microfooningang hem na alle verloopjes nog oppakt. Zal vanavond wel eventjes alles verzamelen en het eens testen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zoals beloofd ben ik er voor gaan zitten, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik zelf nog niet eens die bekabeling zo heb liggen (wat eigenlijk schandelijk is) . Dus heb ik eventjes mijn brain geopend en vanmiddag op school de koffers doorgekeken. Daarmee ben ik tot het volgende gekomen met behulp van iemand anders elders op internet:

Microfoon > XLR naar 6.3> 6.3 naar 3.6 > PC

Een eventuele andere mogelijkheid is een USB microfoon, daar heb ik hellaas geen ervaring mee. Dus die durf ik je ook niet echt aan te raden, maar het is een mogelijkheid.

Link to comment
Delen op andere websites

mijn microfoon heeft 4 pinnen, en dat verloopje kan er maar 3 :puh:

Ik dacht dat we aan het zoeken waren naar een nieuwe.. :puh: Ik zal eens gaan spitten of deze kabels er nog zijn, ik laat het je dan een van de komende dagen weten. Maar ik heb zon vermoeden van niet.

Link to comment
Delen op andere websites

haha, jaaa, zijn we ook, maar ik wil deze microfoon ook gewoon gebruiken :puh:

dus ik ga dan 2 verloopjes kopen, een voor de microfoon die perfect is voor zang(die ik nog ga kopen :engel: ), en de ene voor gewoon gebruik, want die kan nog handig zijn voor me broer :puh:

Bewerkt: door -GoldWing-
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...