Jump to content

Microfoon


-GoldWing-

Recommended Posts

Ik heb ook een vraagje: Ik heb deze set en ik wil hem aansluiten op mijn PC, je kan hem op boxen aansluiten doormiddel van tulpkabels en ik heb een verloopje TULP -> JACK Dus ik kan hem aansluiten, sluti ik hem aan. Doet ie het niet. nosmile.gif Hoe kan ik hem laten werken?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Fiegel5

    17

  • -GoldWing-

    16

  • T-Designz

    4

  • Djmaddox

    1

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb ook een vraagje: Ik heb deze set en ik wil hem aansluiten op mijn PC, je kan hem op boxen aansluiten doormiddel van tulpkabels en ik heb een verloopje TULP -> JACK Dus ik kan hem aansluiten, sluti ik hem aan. Doet ie het niet. nosmile.gif Hoe kan ik hem laten werken?

Inperciepe niet zonder een PA tafel, dat is zeg maar een DJ mixer in een groter jasje waar je ook bewerking van je kanalen kan doen. Inperciepe plug je je jack dan in je tafel en dan komt ie gewoon binnen. Naar een PC weet ik eigenlijk niet of dat gaat lukken, je moet dan je 3.6 jack (geen 6.3) in je microfoonuitgang doen of je line in. Je stopt ook je Tulp gewoon in je speakers? Lijkt me niet zo handig zonder er beheer over te hebben? Een gain/4 bands EQ is toch wel fijn met dit soort dingen :puh: .

@Goldwing, ik zoek nog even voor je door. Ik kan eigenlijk in de meeste webwinkels niks kwalitatiefs vinden. Misschien is er in de stad een winkel waar je even langs kan gaan, dan heb je wel kans dat je dit soort dingen nog kunt vinden.

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Dat is een xlr kabel.

Ik heb er ook zo een voor mijn studio. Aleen dan een echte studio microfoon(rhode nt1000)

Om hem aan te sluiten op mijn pc heb ik een usb geluidskaart gekocht.

Namelijk deze: Emu Tracker pre (klik).

Hiermee kan je 2 mic's aansluiten, heb je een direct monitor zonder vertraging. (dus dat je hoort wat je in je mic zegt door je boxen).

En een koptelefoon ingang.

En het is gewoon via USB2 aan te sluiten en je kan er je versterker op aan sluiten ( als je die hebt).

Ik ben een producer die hiphop beats maakt en rappers komen regelmatig bij mij opnemen, en deze geluidskaart vind ik perfect voor mij.

Succes!

-T

EDIT: als je studio boxen(monitors) hebt kun je die er ook direct op aansluiten.

Bewerkt: door T-Designz
Link to comment
Delen op andere websites

Maar zou het niet zonde zijn om een emu tracker te kopen als je voor datzelfde geld, en wellicht minder een compacte mixer in huis hebt waar je dan ook nog eens 3/4 line in's op hebt? Dat werkt een stuk makkelijker als zon ding, dit is gewoon een beetje budgetbak plukken. Want verder dan je geluid opendraaien kom je niet terwijl je voor hetzelfde geld een kleine mixer in huis hebt.

Vind het ook wel jammer om te zijn, dat soort kleine startende artiesten dit soort spul kopen. Je koopt dan een kwalitatief goede en dure rohode. En je verbind het via een tracker, das jammer. Je zou veel meer uit je mic halen als je bijvoorbeeld een 4/6 bands EQ hebt.

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Maar zou het niet zonde zijn om een emu tracker te kopen als je voor datzelfde geld, en wellicht minder een compacte mixer in huis hebt waar je dan ook nog eens 3/4 line in's op hebt? Dat werkt een stuk makkelijker als zon ding, dit is gewoon een beetje budgetbak plukken. Want verder dan je geluid opendraaien kom je niet terwijl je voor hetzelfde geld een kleine mixer in huis hebt.

Vind het ook wel jammer om te zijn, dat soort kleine startende artiesten dit soort spul kopen. Je koopt dan een kwalitatief goede en dure rohode. En je verbind het via een tracker, das jammer. Je zou veel meer uit je mic halen als je bijvoorbeeld een 4/6 bands EQ hebt.

Dat is omdat ik het niet gelijk afmix, dus ew compressen reverb enzo doe ik met waves ssl plugins.

Voor mi werkt dit perfect aangezien het als een geluisdkaart voormin pc werkt.

Ik heb ook een mengpaneel met 12 kanalen in min studio maar die gebruik ik niet omdat ik dat simelpweg niet nodig heb.

En eerlijk gezegt weet ik niet hoe ik mijn mengpaneel aansluit op een pc. Maar qua qualiteit vind ik het wel goed omdat ik elke effect later pas op een vocal zet.

Wel is dit niet geschikt voor live optredes enz.

Bewerkt: door T-Designz
Link to comment
Delen op andere websites

Als je merk + type van je tafel geeft kan ik het voor je uitzoeken hoe je hem aansluit op je PC.

Nouja, ik doe dit dus als studierichting en in mijn vrije tijd. En het mij altijd aangeleerd dat het nooit verstandig is om direct naar je PC te recorden. Altijd werken we met een mengpaneel > PC of mengpaneel > recorder en dan later bewerken. Aangezien dat de meest logische verbinding is, het idee om met zon extern ding te werken doet me dan ook afgrijzen. En nee, dat inderdaad live gebruiken = not done :clown: .

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Als je merk + type van je tafel geeft kan ik het voor je uitzoeken hoe je hem aansluit op je PC.

Nouja, ik doe dit dus als studierichting en in mijn vrije tijd. En het mij altijd aangeleerd dat het nooit verstandig is om direct naar je PC te recorden. Altijd werken we met een mengpaneel > PC of mengpaneel > recorder en dan later bewerken. Aangezien dat de meest logische verbinding is, het idee om met zon extern ding te werken doet me dan ook afgrijzen. En nee, dat inderdaad live gebruiken = not done :clown: .

Koda KD-212 is de mengpaneel die ik heb.

Maar bij feedback zeiden ze tegen mij dat hij als een mengpaneel dient maar dan zonder effecten.

Ik heb ook een versterker IMG stage line STA-100 PRO POWER AMPLIFIER.

Ik weet niet of dat samengaat met deze mengpaneel aangezien hij aleen maar jack plugs heeft.

-T

Link to comment
Delen op andere websites

Een versterker gaat altijd samen natuurlijk, ik kan geen duidelijke productbeschrijving vinden van je tafel. Ik ben nu namelijk zelf ook bezig met het kopen van een nieuw mengpaneel & kabels (soundcraft spirit LX7) . Maar mijn versterker hanteert ook alleen maar Jack, maar jack kan zowat in elke goede mengtafel. En zo niet, dan is je master-out waarschijnlijk XLR. En dan kun je dus van Jack naar XLR door lussen. Zodra je tafel dan een rec.out heeft, kan je die weer verbinden naar je PC.

En feedback zijn best zagers, je zult daar nooit met lege handen naar huis gaan. Als je een budget hebt, en ze kunnen niks kwalitatiefs leveren smeren je ze altijd wel wat anders aan. Het is geen verkeerd ding, maar als je dus echt beschikt over een studio. Waarom zou je dan met zon ding gaan werken. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Een versterker gaat altijd samen natuurlijk, ik kan geen duidelijke productbeschrijving vinden van je tafel. Ik ben nu namelijk zelf ook bezig met het kopen van een nieuw mengpaneel & kabels (soundcraft spirit LX7) . Maar mijn versterker hanteert ook alleen maar Jack, maar jack kan zowat in elke goede mengtafel. En zo niet, dan is je master-out waarschijnlijk XLR. En dan kun je dus van Jack naar XLR door lussen. Zodra je tafel dan een rec.out heeft, kan je die weer verbinden naar je PC.

En feedback zijn best zagers, je zult daar nooit met lege handen naar huis gaan. Als je een budget hebt, en ze kunnen niks kwalitatiefs leveren smeren je ze altijd wel wat anders aan. Het is geen verkeerd ding, maar als je dus echt beschikt over een studio. Waarom zou je dan met zon ding gaan werken. :clown:

Het is geen uitgebreide studio hoor gewoon eentje op een kamer in mijn huis.

Maar ik ga nu even kijken om mijn mengpaneel werkend te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...