Jump to content

Scherm aansluitingen + toetsenbord vraag


TZG

Recommended Posts

Hallo leden,

Ik heb zojuist een Mac Mini aangeschaft en wil daar graag een beter scherm bij hebben, ik dacht aan een Ilyama 26''. Ik wil daar graag ook mijn PS3 op aansluiten. Nadeel is dat het scherm geen HDMI aansluiting heeft, alleen DVI. Nu moet ik dus de PS3 op de DVI aansluiten, en heb daar nog geen aparte kabel voor. Maar hoe krijg ik nu mijn Mac Mini en mijn PS3 tegelijk er op aangesloten? Want er zit maar 1 DVI op. Moet ik dan een extra hub kopen ofzo? En kan ik dan gemakkelijk switchen tussen de twee? En hoe krijg ik het geluid van een PS3game door de speakers? Want die zijn nu aangesloten op de Mac, en niet op het scherm.

Dan nog een vraag over het toetsenbord. Op een Windowstoetsenbord zit geen Commandknop, die bij een Mac wel van belang is. Is hier een alternatief voor, of moet ik een apple toetsenbord kopen?

TZG

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan een swich kopen om 2 apparaten op 1 scherm aan te sluiten.

Je kan dan doormiddel van een knop kiezen welk apparaat op het scherm komt.

Om je PS3 aan te sluiten op dvi heb ik een los blokje van hdmi naar dvi en dat werkt perfect.

Je geluid kan je bij je PS3 instellingen op scart uitvoer zetten. Je kan dan de bijgeleverde kabel(tulp kabeltjes, geel, rood, wit) gebruiken voor het geluid (rood en wit is dan het geluid)

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan een swich kopen om 2 apparaten op 1 scherm aan te sluiten.

Je kan dan doormiddel van een knop kiezen welk apparaat op het scherm komt.

Om je PS3 aan te sluiten op dvi heb ik een los blokje van hdmi naar dvi en dat werkt perfect.

Je geluid kan je bij je PS3 instellingen op scart uitvoer zetten. Je kan dan de bijgeleverde kabel(tulp kabeltjes, geel, rood, wit) gebruiken voor het geluid (rood en wit is dan het geluid)

Bedankt voor de info, ik heb nog een vraagje. Volgens mij hebben mijn speakers alleen een koptelefoon ingang/uitgang, maar niet iets waar ik de tulpstekkers in kan stoppen

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan een swich kopen om 2 apparaten op 1 scherm aan te sluiten.

Je kan dan doormiddel van een knop kiezen welk apparaat op het scherm komt.

Om je PS3 aan te sluiten op dvi heb ik een los blokje van hdmi naar dvi en dat werkt perfect.

Je geluid kan je bij je PS3 instellingen op scart uitvoer zetten. Je kan dan de bijgeleverde kabel(tulp kabeltjes, geel, rood, wit) gebruiken voor het geluid (rood en wit is dan het geluid)

Bedankt voor de info, ik heb nog een vraagje. Volgens mij hebben mijn speakers alleen een koptelefoon ingang/uitgang, maar niet iets waar ik de tulpstekkers in kan stoppen

Er bestaan ook weer verloopjes van "female tulp" (de kant waar het gaatje inzit dus) naar "female/Male mini-Jack".

Dit is dus een kabeltje waar aan de ene kant 2 tulp kabeltjes in kunnen.

En aan de andere kant je hoofdtelefoon plugje, die connector heet "female mini-Jack".

Je kan ook kiezen voor een kabeltje met aan die kant een "Male mini-Jack" te doen.

Deze verloopjes zijn over het algemeen goed te verkrijgen.

Mini-Jack is de meest gebruikte bij hoofdtelefoons, dit is een 3,5mm dik pinnetje.

Er bestaan ook grote Jack pluggen, deze zitten vaak aan duurdere hoofdtelefoons of oude.

Ook voor grote Jack pluggen bestaan kabeltjes naar tulp zoals boven beschreven.

Mocht je hem zelf willen solderen, Let er wel even op dat het Jack plugje een stereo connector is, dit kan je zien omdat er 2 plastic ringetjes om het pinnetje zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...