Jump to content

Tour de France'10


Cabyon

Recommended Posts

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Cabyon

    14

  • jordib12

    10

  • Dutchy3010

    7

  • CrackerzElite

    4

Over Gesink en Mensjov hoeven we ons geen zorgen te maken, die redden het wel. Met een beeeetje geluk streeft Mensjov Sammi Sanchez voor in de tijdrit en schuift Gesink nog een paar plaatjes op. Maar ik verwacht dat in de tijdrit de beslissing valt, want in de Pyreneeën letten Contador en Schleck alleen maar op elkaar (OK, da's ook een beetje overdreven, maar zoiets wel ja.)

Link to comment
Delen op andere websites

In de eerste rit in de Pyreneeën lette ze inderdaad alleen op elkaar, maar Schleck weet heel goed dat hij aan 30 seconden niet genoeg heeft voor de tijdrit. Dus er gaat de komende 3 dagen in de Pyreneeën heus wel wat gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Zag die Contador gaan! Wat een smiecht, jammer voor Schleck. Ook jammer dat Gesink niet kon aansluiten.

Schleck moet echt volle bak, although, hij staat maar 18 seconden achter El Pistolero. Maar met het oog op de tijdrit (zwakke plek) zal hij toch even moeten demarreren. Maarja, dat was wel even flink balen voor Andy, man. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zag die Contador gaan! Wat een smiecht, jammer voor Schleck. Ook jammer dat Gesink niet kon aansluiten.

Schleck moet echt volle bak, although, hij staat maar 18 seconden achter El Pistolero. Maar met het oog op de tijdrit (zwakke plek) zal hij toch even moeten demarreren. Maarja, dat was wel even flink balen voor Andy, man. :puh:

18 seconden? Volgens mij stond hij maar 8 seconden achter? Echt zonde voor Schleck, maar ik kan me voorstellen dat ze niet wéér wachten. Net toen hij Contador kwijt reed.

Vandaag is echt een zware etappe.

Link to comment
Delen op andere websites

Paar dagen geleden was dat maar een uur bij mij vandaan. :puh: Verders kijk ik nooit naar de Tour, het zal wel aan mij liggen maar ik zie er gewoon geen tactiek of iets van een strategie in..

Link to comment
Delen op andere websites

Paar dagen geleden was dat maar een uur bij mij vandaan. :puh: Verders kijk ik nooit naar de Tour, het zal wel aan mij liggen maar ik zie er gewoon geen tactiek of iets van een strategie in..

Zoals iedere sport ken ook wielrennen een strategische bouw. Denk maar eens aan het plannen van aanvallen, of het opzetten van een sprint.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kun je op een fiets aanvallen en die sprint zet je toch in wanneer je wil? Leg eens uit.

Aanvallen, oftwel 'demarreren'. Demarreren betekent dat je weg rijdt van het peleton (= de groep waarin alle wielrenners in het begin zitten, en als je ontsnapt, zit je in een kopgroep). Kijk maar naar dit filmpje, wat een goed voorbeeld is van aanvallen. Zap naar 1:32. Bij aanvallen rijd je dus weg van je eigen groep.

Bij het sprinten leg je (meestal) 100 meter af, en de profs doen dat met meestal 80 km per uur. Dat gaat dus enorm hard, en je kunt dit niet even zeven of zes keer per rit herhalen. Verder wordt er vaak een trein gemaakt omdat de sprinter dan minder weerstand krijgt van de wind.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...