Jump to content

Youtube auteursrechten: ik heb geen audio meer op mijn video


jvj

Recommended Posts

Hoi! Jullie hebben het misschien al gezien op het forum: de video van 'GTAIV: de zwerver' is af.

Ik heb hem al 2 keer geupload en ik krijg direct een melding na de upload dat er de audio weg gehaald is omdat ik zogezegt hun auteursrecht van muziek schend. Er zijn GVD miljarden video's op youtube die muziek hebben die ook geen auteursrecht hebben! :@ Daar wordt ik dus ontzettend kwaad van! Hoe kan ervoor zorgen dat die eikels de audio niet weghalen?! Ik heb al 2 videoprojecten (GTA: de serie deel 1 & 2) op youtube gezet, welke OOK muziek bevatten en dat mag wel!? FUCK YOUTUBE!

Iemand een plan? :?

MVG,

JVJ

Link to comment
Delen op andere websites

Geen muziek onder je video doen waar auteursrechten op rusten? Had je zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken.

Onder de andere video's zit misschien geen auteursrechtelijk beschermt materiaal. Of je hebt gewoon mazzel dat YouTube die video nog niet gescreend heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Geen muziek onder je video doen waar auteursrechten op rusten? Had je zelf natuurlijk ook wel kunnen bedenken.

Onder de andere video's zit misschien geen auteursrechtelijk beschermt materiaal. Of je hebt gewoon mazzel dat YouTube die video nog niet gescreend heeft.

Waar kan je dat lijstje van beschermd materiaal bekijken?

En ik had geen mazzel, het was direct toen de upload voltooid was dat ik een melding kreeg. Alsof de video automatisch werd gescand op die muziek...

Link to comment
Delen op andere websites

YouTube heeft speciale software die fragmenten van je video en audio analyseert op beschermd materiaal. Nu hoeft niet elke muziekmaatschappij daar afspraken over te maken met YouTube, maar als je net een muziekmaatschappij treft die YouTube er heel streng op laat letten, heb je gewoon pech. Ik heb het zelf ook wel eens gehad met een F1-filmpje en de FOM (dat de rechten van de F1 beheert). Je filmpje wordt dan gewoon offline gezet of in jouw geval de muziek verwijderd. Het is helaas zo. Gelukkig zijn er wel sites te vinden waar licentievrije muziek op te vinden is, die zou je er ook onder kunnen zetten. Of je moet ook ander geluid onder je filmpje zetten, bijvoorbeeld als je gewoon GTA4 aan het spelen bent en je hoort ook de auto. Wellicht dat dat wat helpt; ik weet ook niet precies hoe goed die software is.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit komt erop bij details:

Your video, De Zwerver , may include content that is owned or licensed by these content owners:

* Inhoudseigenaar: WMG Type: Audio-inhoud

Kan iemand uitzoeken welk nummer de boosdoener is?

'Fuck America' by Choking Victim

'Count' by JFA

'Ballad of a Black Hearted Man' by The Meteors

'Live Wire' by Mötley Crüe

'Five to One' by The Doors

De laatste 2 staan er bijna volledig op.

Link to comment
Delen op andere websites

WMG betekent volgens mij Wetmatige Eigenaar.

het betekent Warner music group.

en bij descriptie dit.

Disclaimer-

"Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use."

En dan zou die als het goed is niet worden verwijderd

Link to comment
Delen op andere websites

Upload het en zet bij je desciption ©Liedje - De band/Zanger(es)

Of upload het en pak een liedje uit hun audio bibliotheek...

of je upload het (weet niet waar) dat je een windows meda player video krijgt...

Maar mania-92 heeft idd gelijk, pff.. ik heb heel veel liedjes uit die saaie bibliotheek moeten kiezen

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Bij claim betwisten dit intikken.

Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...