Jump to content

Grooveshark


ikt

Recommended Posts

Hallo :) Iedereen heeft weleens op YouTube naar muziek zitten luisteren. Het jammere is vaak dat YouTube door auteursrechtenorganisaties liedjes als illegaal gaat bestempelen, en je daardoor vaak een alternatief -legaal- liedje hoort. En als je dan een goed liedje hebt, krijg je crapkwaliteit. Dus ja...

Daarom: Grooveshark! 't is gratis (met reclame welliswaar), legaal (ze hebben toestemming enzo) en prima kwaliteit. :) Ik ken het pas 5 minuten, maar ik vind het al helemaal geweldig. :)

http://listen.grooveshark.com/

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben er even naar toe gegaan en het verbaast me hoeveel muziek er wel niet op staat. Ook een heleboel underground muziek als Paw en Mt Eden. Ook leuk dat ik gewoon Led Zeppelin in kan tikken zonder 13242346312 cover te krijgen in plaats van het nummer. Deze ga ik zeker onthouden!

Bedankt voor de tip Ikt! _O_

Edit: Nu ik er wat langer op zit zijn er wel een paar vage dingen. Zoals de namen van sommige albums, net limewire. En sommige nummers zijn gewoon een stukje sneller of hoger dan ze oorspronkelijk horen.

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Het aanbod is redelijk groot, maar het aanbod van het wereld wijde web is nog veel groter. Ik download liever dan dat ik stream, maar met dit soort diensten gaat het wel de goede kanten op. Als Grooveshark en Spotify groots worden dan heeft dit voordelen voor de industrie maar vooral voor de consument.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou het willen gebruiken, als het op albums logisch was gesorteerd. Ik blijf bij Spotify.

Klik dan gewoon op de albums tag. :7

Bovendien is dit vele male beter van Spotify. Je kan dit gewoon in je browser draaien en het zit ook vol met wat oudere muziek. En als je bij Grooveshark Led Zeppelin intikt krijg je ook gewoon Led Zeppelin in plaats van 3654354524 covers. En je kan oneindig luisteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is leuk ze hebben zelfs The Beatles, en ik merk duidelijk verschil met YT kwaliteit.

Maar qua nummers mis ik niks met dit programma,Op youtube kan je ook gewoon al die liedjes vinden. 2/3 daarvan zijn dan wel covers van mensen die je niet kent, Maar dat neem ik voor lief.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou het willen gebruiken, als het op albums logisch was gesorteerd. Ik blijf bij Spotify.

Klik dan gewoon op de albums tag. :7

Bovendien is dit vele male beter van Spotify. Je kan dit gewoon in je browser draaien en het zit ook vol met wat oudere muziek. En als je bij Grooveshark Led Zeppelin intikt krijg je ook gewoon Led Zeppelin in plaats van 3654354524 covers. En je kan oneindig luisteren.

Dan staan ze niet op de juiste volgorde, en heb je er allemaal andere versies tussen staan. Ik geef toe, Spotify is niet perfect, en ik merk dat het de laatste tijd een beetje last heeft van licentie dingen (bijvoorbeeld het nieuwste Pendulum album, wat er maar half op staat, misschien dat het op de engelse versie wel in het geheel op staat), maar ik blijf het geweldig vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...