propje400 Geplaatst: 6 juni 2010 Rapport Geplaatst: 6 juni 2010 Hey, ik heb wat mods gedownload. Maar ik wil alleen de pictures van de auto aanpassen. Welk programma kan ik dan het best gebruiken? Dus niet de vormgeving. Ik heb TXD workshop = Sux en 3Ds max maar volgens mij is dah alleen voor de vorm. Ok ik ben al verder. Ik heb de BMW die ik gedownload heb kunnen openen in 3ds max. Maar wat ik dus niet begrijp. is dat ik alleen maar programmas kan vinden om het model aan te passen. IK wil gewoon het nummerbord verandere. Of er een logo opzetten. Is dat nou zo veel gevraagt???? waarmee moet ik dah doen. in 3ds max kan ik alleen maar het model zien en verder is het groen met zwart en wat andere lelijke kleurtjes. is er geen optie om hem te bekijken zoals hij is.... want hier kan ik dus niet tegen. >>> Door Beagle: Posts samengevoegd; gebruik de bewerk knop.<<< Reageren
Beagle Geplaatst: 7 juni 2010 Rapport Geplaatst: 7 juni 2010 Hij wordt in 3DS Max gewoon goed weergegeven hoor. Het is alleen dat jij niet begrijpt hoe het zit. Die groenen en rozen kleuren zijn carcols, die geven aan waar de primaire en secundaire kleur moet zodat je meerdere kleurvariaties kan hebben. Alle texturen staan in de TXD, als het daar niet in staat is het een standaard nummerplaat waar de bestanden in de DATA map staan in San Andreas. Reageren
propje400 Geplaatst: 7 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juni 2010 Hij wordt in 3DS Max gewoon goed weergegeven hoor. Het is alleen dat jij niet begrijpt hoe het zit. Die groenen en rozen kleuren zijn carcols, die geven aan waar de primaire en secundaire kleur moet zodat je meerdere kleurvariaties kan hebben. Alle texturen staan in de TXD, als het daar niet in staat is het een standaard nummerplaat waar de bestanden in de DATA map staan in San Andreas. Ok en hoe open ik die TXD in 3ds max? En ik heb nu zmodeler and dat volgens mij nogal wat makkelijker. Alleen ik kan er nog niets van Reageren
Beagle Geplaatst: 7 juni 2010 Rapport Geplaatst: 7 juni 2010 Zmodeler is makkelijker maar minder uitgebreid. TXD openen in 3DS Max is niet mogelijk, wel kan je de texturen exporteren naar bijvoorbeeld .bmp en openen in 3DS Max. Reageren
LSDesign Geplaatst: 8 juni 2010 Rapport Geplaatst: 8 juni 2010 (bewerkt) Ik zal je wel even uitleggen hoe het het makkelijkst gaat. 1. Export de texture die je wil veranderen met TXD workshop als een .bmp of .tga bestand. 2. Open Photoshop of Paint. 3. Bewerk de foto naar wensen. 4. Nou moet je de bewerkte foto opslaan met de originele naam als .tga of .bmp bestand. 5. Open TXD workshop als administrator en open de .txd van je auto waar de texture in staat. 6. Klik op het originele plaatje en import je bewerkte plaatje. 7. Als je nu het bewerkte plaatje ziet is het goed en kun je de .txd saven. 8. Play the game and have fun ! PS. Als je iets niet snapt kun je me altijd PB'en . Bewerkt: 9 juni 2010 door LSDesign Reageren
Beagle Geplaatst: 8 juni 2010 Rapport Geplaatst: 8 juni 2010 4. als .tga bestand (geen .bmp, dat leest SA niet). Als je het zo bekijkt, kan San Andreas .tga ook niet lezen. Wanneer je het importeert in TXD Workshop en comprimeert wordt het met DXT1 compressie gecomprimeerd en blijft er weinig van de originele bestandindeling over. .bmp kan gewoon prima in TXD Workshop geïmporteerd worden, met uitzonder van .bmp dat Photoshop exporteert; die moet je dan eerst met een ander programma opnieuw opslaan. Reageren
LSDesign Geplaatst: 9 juni 2010 Rapport Geplaatst: 9 juni 2010 Oh, ik dacht dat SA alleen maar .tga las. In dat geval zal ik zo snel mogelijk mijn tut veranderen (ik zit nu op school). Reageren
propje400 Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2010 Ik zal je wel even uitleggen hoe het het makkelijkst gaat. 1. Export de texture die je wil veranderen met TXD workshop als een .bmp of .tga bestand. 2. Open Photoshop of Paint. 3. Bewerk de foto naar wensen. 4. Nou moet je de bewerkte foto opslaan met de originele naam als .tga of .bmp bestand. 5. Open TXD workshop als administrator en open de .txd van je auto waar de texture in staat. 6. Klik op het originele plaatje en import je bewerkte plaatje. 7. Als je nu het bewerkte plaatje ziet is het goed en kun je de .txd saven. 8. Play the game and have fun ! PS. Als je iets niet snapt kun je me altijd PB'en . Ja ok dat snapte ik. Maar ik wou een nieuw plaatje op een auto. Dus geen vervangen. Ofja wel soort van vervangen maar gewoon op bijvoorbeeld de deur van een infernus. En dah snap ik nu ongeveer door een tutorial van Zmodeler alleen heb het nog niet af gemaakt Reageren
LSDesign Geplaatst: 11 juni 2010 Rapport Geplaatst: 11 juni 2010 Ja ok dat snapte ik. Maar ik wou een nieuw plaatje op een auto. Dus geen vervangen. Ofja wel soort van vervangen maar gewoon op bijvoorbeeld de deur van een infernus. En dah snap ik nu ongeveer door een tutorial van Zmodeler alleen heb het nog niet af gemaakt Zou je mij de tutorial kunnen PB'en? Ik kan wel textures bewerken maar niet plaatsen op de deur bijvoorbeeld. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.