Jump to content

Betere videokaart maar toch slechter


qbdown

Recommended Posts

Ik zag op youtube dit filmpje;

en die heeft alles gemaxed , terwijl hij een HD4890 heeft ... ik heb een HD 5770 en kan hem niet maxen .. hoe kan dit? Zijn video kaart is veel slechter... of toch niet? Wie weet hoe??

p.s. Ik heb het zelfde aantal videogeheugen (1GB), en hij gebruikt geen commandlines.

Dank,

Robbin

Bewerkt: door SilverShield
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Vreemd. Zelf heb ik een 512mb videokaart. Maar ik heb wel haarscherp beeld terwijl ik alles niet max. kan instellen.

Hoe zit het met de driver-software?

Ik heb een i7-proccessor, maar dat heeft volgens mij niets te maken met beeldkwaliteit.

Link to comment
Delen op andere websites

Een 5770 is slechter dan een 4890 qua performance.

Vind ik best wel raar dat zoon nieuwere kaart slechter is :( *baalt*

denk ook even na, je hebt bepaalde ranges, daar staat het 2e cijfer voor. 7 is ongeveer medium range terwijl de 4890 de snelste single core gpu is in die serie, het gaat niet alleen om welke nieuwer is. Behalve dat heeft ook je CPU er mee te maken en je geheugen.

Vreemd. Zelf heb ik een 512mb videokaart. Maar ik heb wel haarscherp beeld terwijl ik alles niet max. kan instellen.

Hoe zit het met de driver-software?

Ik heb een i7-proccessor, maar dat heeft volgens mij niets te maken met beeldkwaliteit.

GTA4 is heel erg cpu realted, een super CPU zal meer uit maken dan een super GPU, men zegt altijd dat de grafische kaart alles renderd, maar dat is alng neit altijd zo, sommige beeldtaken worden nog steeds uitgevoert door de CPU, dit zijn natuurlijk neit de moeilijke taken, maar de gemakkelijere zoals blurring bijvoorbeeld. of Post processing effecten. Dit is natuurlijk ook op zich wel logisch, want vroeger(1990 bijvoorbeeld) bestond een videokaart nog niet eens(ja het bestond wel, maar was meer luxe dan noodzaak voor een pc), dus werd dat met de cpu gerenderd

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...