Albert03 Geplaatst: 13 juni 2010 Rapport Geplaatst: 13 juni 2010 Hallo, Tijdens het maken van mijn programma (zie vraag uit mijn vorig topic) heb ik nog een probleem ondervonden. Toen ik op het idee kwam om een trackbar te maken om te gebruiken om het volume van windows te regelen, kwam ik dit stukje code tegen via Google: Public Class Form1 Private Declare Sub keybd_event Lib "user32" (ByVal bVk As Byte, ByVal bScan As Byte, ByVal dwFlags As Integer, ByVal dwExtraInfo As Integer) Const KEYEVENTF_KEYUP As Long = &H2 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Call keybd_event(System.Windows.Forms.Keys.VolumeUp, 0, 0, 0) 'Volume Up End Sub Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click Call keybd_event(System.Windows.Forms.Keys.VolumeDown, 0, 0, 0) 'Volume Down End Sub Private Sub Button3_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button3.Click Call keybd_event(System.Windows.Forms.Keys.VolumeMute, 0, 0, 0) 'Mute End Sub End Class Dit werkt wel, maar ik wil het graag in een trackbar hebben. Weet iemand hoe ik dit kan doen? MVG, Albert Reageren
Crypteq Geplaatst: 13 juni 2010 Rapport Geplaatst: 13 juni 2010 Dat kan wel, want dan zet je het gewoon in het valuechanged event van de trackbar. Maar dan zit je wel met het probleem dat je niet weet wat de huidige waarde van het volume is. Reageren
Albert03 Geplaatst: 13 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 juni 2010 Ok, dat gaat dus niet? Dan kan ik dat beter achterwegen laten als er geen andere oplossing is. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.