T-Designz Geplaatst: 13 juni 2010 Rapport Geplaatst: 13 juni 2010 Budget: 800 euro (niet meer) Doel: Gamen (gtaiv op mid/high als dat kan?) en beats maken( fl studio eist veel cpu) Desktop of laptop: desktop Merk pc of samengesteld: Wat het beste is(ik denk samengesteld) Benodigde randapparatuur: Nix Besturingssysteem: Nee Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Nee Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Nee Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Zelf in elkaar zetten Extra koeling (voor overklokken)?: Als het beter is graag. Thank you Reageren
Casss Geplaatst: 14 juni 2010 Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 Je kan voor 700 euro al op High spelen. ^^ Dan kan je wat in je zak houden voor games. Reageren
T-Designz Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 Je kan voor 700 euro al op High spelen. ^^ Dan kan je wat in je zak houden voor games. Dankje wel voor die samenstelling, Ik heb die videokaart even ge-youtubed en ik zie idd dat hij veel aankan. Nogmaals bedankt Reageren
Casss Geplaatst: 14 juni 2010 Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 (bewerkt) Over dat overclocken, overclocken is het hoger maken van de snelheid van een onderdeel. Hierdoor krijg je iets betere prestaties al wordt je onderdeel dat je overclockt wel warmer, daarom heb je dan dus meerdere of een betere koeling nodig. Waarom wil je hem eigenlijk zelf in elkaar zetten? Voor 50 euro zet Azerty hem al in elkaar en heb je een jaar garantie (of meer). Ze testen dan meteen of die werkt dus dan heb je 0% kans dat je dalijk met een PC zit die niet werkt. Klik hier voor een lijst met montage mogelijkheden, gewoon toevoegen aan je bestel lijst. Bewerkt: 14 juni 2010 door Casss Reageren
T-Designz Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 Over dat overclocken, overclocken is het hoger maken van de snelheid van een onderdeel. Hierdoor krijg je iets betere prestaties al wordt je onderdeel dat je overclockt wel warmer, daarom heb je dan dus meerdere of een betere koeling nodig. Waarom wil je hem eigenlijk zelf in elkaar zetten? Voor 50 euro zet Azerty hem al in elkaar en heb je een jaar garantie (of meer). Ze testen dan meteen of die werkt dus dan heb je 0% kans dat je dalijk met een PC zit die niet werkt. Klik hier voor een lijst met montage mogelijkheden, gewoon toevoegen aan je bestel lijst. Ik denk dat ik dat idd ga doen. En wat en hoe moet ik overclocken? Ik hoor er altijd veel over maar ik heb daar 0,0 verstand van. Reageren
Casss Geplaatst: 14 juni 2010 Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 (bewerkt) Over dat overclocken, overclocken is het hoger maken van de snelheid van een onderdeel. Hierdoor krijg je iets betere prestaties al wordt je onderdeel dat je overclockt wel warmer, daarom heb je dan dus meerdere of een betere koeling nodig. Waarom wil je hem eigenlijk zelf in elkaar zetten? Voor 50 euro zet Azerty hem al in elkaar en heb je een jaar garantie (of meer). Ze testen dan meteen of die werkt dus dan heb je 0% kans dat je dalijk met een PC zit die niet werkt. Klik hier voor een lijst met montage mogelijkheden, gewoon toevoegen aan je bestel lijst. Ik denk dat ik dat idd ga doen. En wat en hoe moet ik overclocken? Ik hoor er altijd veel over maar ik heb daar 0,0 verstand van. Klik Maar volgensmij is die koeler niet echt gemaakt voor het overklokken van die CPU. Bewerkt: 14 juni 2010 door Casss Reageren
Hayte Geplaatst: 14 juni 2010 Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 *komt er ook eens bij* Die 5770 is goed, bij resoluties lager dan HD (dus, onder 720P, dus bij monitors, rond de 1280*1024). Daarna lukt IV niet meer op High. Wat overclocken en assemblage betreft, als je gaat overclocken is je garantie op de processor en gehele samenstelling van Azerty (dus, dat zij het in elkaar zetten) weg. Ik adviseer zelf om, als het kan, hem zelf in elkaar te zetten, bespaart je weer wat geld en hoef je je geen zorgen te maken over garantie. Voor overclocken adviseer ik je het topic van Galiorix (correct me if I'm wrong) door te lezen, en een betere koeler is vereist (bijv. een Scythe Mugen 2) voor grotere overclocks. Reageren
T-Designz Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 (bewerkt) *komt er ook eens bij* Die 5770 is goed, bij resoluties lager dan HD (dus, onder 720P, dus bij monitors, rond de 1280*1024). Daarna lukt IV niet meer op High. Wat overclocken en assemblage betreft, als je gaat overclocken is je garantie op de processor en gehele samenstelling van Azerty (dus, dat zij het in elkaar zetten) weg. Ik adviseer zelf om, als het kan, hem zelf in elkaar te zetten, bespaart je weer wat geld en hoef je je geen zorgen te maken over garantie. Voor overclocken adviseer ik je het topic van Galiorix (correct me if I'm wrong) door te lezen, en een betere koeler is vereist (bijv. een Scythe Mugen 2) voor grotere overclocks. Welke videokaart zal ik volgens jou nemen (in mijn budget) Bewerkt: 14 juni 2010 door T-Designz Reageren
Sprunk Geplaatst: 14 juni 2010 Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 * Sprunk has entered topic "Ik zoek een nieuwe PC (800 euro)* Een normale HD5770 kan GTA IV echt wel op High draaien met een HD Ready of Full HD resolutie, zoals deze benchmark (duur engels woord voor test) laat zien. Daarbij komt ook nog eens het voordeel dat het hier gaat om de MSI Hawk. Deze kaart is standaard al een beetje overklokt, maar dat is niet het belangrijkste. Deze kaart word, zowel nationaal als internationaal geliefd vanwege het zeer hoge overklok potentieel. Hardware.info voerde de kaart flink op en kwam tot een leuke snelheid. Nu zul jij wellicht in de praktijk minder hoog gaan geraken, maar dat je met deze kaart flink wat extra prestaties uit je Juniper chip kan persen staat onomstotelijk vast. Reageren
T-Designz Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 * Sprunk has entered topic "Ik zoek een nieuwe PC (800 euro)* Een normale HD5770 kan GTA IV echt wel op High draaien met een HD Ready of Full HD resolutie, zoals deze benchmark (duur engels woord voor test) laat zien. Daarbij komt ook nog eens het voordeel dat het hier gaat om de MSI Hawk. Deze kaart is standaard al een beetje overklokt, maar dat is niet het belangrijkste. Deze kaart word, zowel nationaal als internationaal geliefd vanwege het zeer hoge overklok potentieel. Hardware.info voerde de kaart flink op en kwam tot een leuke snelheid. Nu zul jij wellicht in de praktijk minder hoog gaan geraken, maar dat je met deze kaart flink wat extra prestaties uit je Juniper chip kan persen staat onomstotelijk vast. Dankje allemaal voor jullie reacties. Voor dat ik die pc koop wil ik toch nog 2 vragen stellen: Kan die cpu veel aan? Want met flstudio plugins gaat hij met de pc die ik komenteel heb binnen no time naar 99. Al is mijn pc nu wel al 5 jaartes oud. En is het niet beter dat ik ipv hd5770 hd5850 koop. Omdat ik zie dat die veel betere fps scoort in de benchmark. Mijn dank is groot! Reageren
Hayte Geplaatst: 14 juni 2010 Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 Hoe groot is jouw scherm? Self quote ftw Reageren
T-Designz Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 Hoe groot is jouw scherm? Self quote ftw Ow sorry ik heb jou post niet gezien. Ik heb nu een kleine scherm maar ik krijg een 21 inch scherm als ik geslaagd ben. Reageren
Hayte Geplaatst: 14 juni 2010 Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 Ja, nu hangt het er dus een beetje vanaf wat jij wilt. Wil je de grafische kaart (goed) kunnen overclocken voor de uitdaging (HD5770), nog steeds spellen op High kunnen spelen, en nog wat geld overhouden, of wil je gewoon het maximale halen van het opgegeven budget? (HD5850) Reageren
T-Designz Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 juni 2010 Ja, nu hangt het er dus een beetje vanaf wat jij wilt. Wil je de grafische kaart (goed) kunnen overclocken voor de uitdaging (HD5770), nog steeds spellen op High kunnen spelen, en nog wat geld overhouden, of wil je gewoon het maximale halen van het opgegeven budget? (HD5850) Dan ga ik voor het maximale want ik durf eerlijk gezegd niet overclocken want ik ben bang dat het mis gaat. Dankje! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.