Jump to content

Portal 2 en Steam maken sprong naar PS3

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ondanks eerdere kritiek op de PlayStation 3 heeft Valve op de E3 in Los Angeles aangekondigd dat Portal 2 en Steam ook op Sony's console verschijnen. Daarnaast heeft Valve een teaser van het spel, dat in 2011 verschijnt, vrijgegeven.

In januari 2007 liet Valve-directeur Gabe Newell nog weten de PS3 als een 'totale mislukking' te beschouwen, mede omdat het lastig zou zijn om spellen te ontwikkelen voor de console van Sony. Inmiddels lijkt Newell behoorlijk bijgedraaid, want op de E3-persconferentie van Sony vertelde hij dat Portal 2 op de PS3 zal verschijnen en dat de titel door Valve zelf wordt ontwikkeld. Orange Box, waar de eerste Portal deel van uitmaakte, werd voor de PS3 nog door Electronic Arts gebouwd.

Naast Portal 2, dat ergens in 2011 moet uitkomen, zal ook Valves distributieplatform Steam op de PS3 gaan verschijnen. Hoe dit precies vorm zal krijgen, is nog onbekend, maar behaalde achievements op Steam zouden zonder problemen meegenomen kunnen worden naar de PlayStation 3. Ook zal Portal 2 'Steamworks enabled' zijn, waardoor onder andere met andere platformen gechat kan worden. Het is echter niet mogelijk om cross-platform tegen elkaar te spelen. Valve heeft tevens een eerste teaser vrijgegeven van Portal 2.

Naar: http://www.tweakers.net

Portal2_logo.png

Zelf heb ik de persconferentie van Sony zelf live gezien, en ik was onder de indruk, Portal 2 komt naar ps3

Wat zijn jullie meningen?

Bewerkt: door Dastard
Geplaatst:

Eindelijk! Ik hoop day L4D3 (als die er komt), ook op PS3 gaat zijn... Ik vind het toch al reuzeleuk!

Geplaatst:

Ik vraag me af of Steam op PS3 een aanwinst zal zijn, want er zijn dagen dat je op de PC-versie van Steam gewoon niets kan spelen omdat de servers eruit liggen, hij niet kan inloggen, weigert te updaten, enzovoort.

Geplaatst:

Ik vraag me af of Steam op PS3 een aanwinst zal zijn, want er zijn dagen dat je op de PC-versie van Steam gewoon niets kan spelen omdat de servers eruit liggen, hij niet kan inloggen, weigert te updaten, enzovoort.

Steam zit zowiezo vol met bugs, maar het zal vast goed zijn op PS3 ivm betere matchmaking, aangezien Valve nu toegeeft dat het gaat ontwikkelen voor PS3 dus als we stel nu L4D3 zouden zien op ps3, zou het fantastisch zijn, want de PSN matchmaking trekt op niets.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dus als je Portal op de PS3 koopt krijg je ook een code zodat je het op steam kan downloaden?

Dus dan heb je 2x portal of...?

Geplaatst:

Dus als je Portal op de PS3 koopt krijg je ook een code zodat je het op steam kan downloaden?

Dus dan heb je 2x portal of...?

Hoe kom je daar nou weer op? Op de Mac werkt het hetzelfde als op een Windows, waardoor je spellen op de Windows en Mac kan spelen zonder te betalen, gewoon via Steam, ook niks met code's of wat dan ook. Ik betwijfel alleen of dit op de PS3 gaat werken. Zou kunnen, maar dan zou ik er geen gebruik van maken. Vooral Portal lijkt me zeer moeilijk op een console. Je hebt minder precisie als bij een muis en veel "MW2 Pro's" gebruiken Auto-Aim wat vrijwel onmogelijk is op een spel als deze. Voor Half-Life zou het nog wel enigszins kunnen, al horen Valve spellen gewoon niet op een console. Valve moet authentiek blijven en niet de PC gamers achterlaten, zoals bijna elk ander bedrijf heeft gedaan.

Geplaatst:

Steam komt niet naar de Playstation 3, Steam Works komt naar de Playstation 3.

Voor de rest ben ik natuurlijk wel blij dat Portal 2 naar de Playstation 3 komt! :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...